Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Recommended Posts

Moikka!
Olen 27.v perusterve nainen, jolla on nyt alkanut sydämen lisälyönnit.

Lisälyöntejä ilmaantuu juurikin juoksulenkin aikana kun sydämen syke nousee.

Kävin lääkärissä ja otettiin lepo-ekg sekä verikokeet. Molemmat olivat ok.
Onko muilla ollut vastaavaa? Uskaaltaako juosta vaikka lisälyöntejä esiintyy eniten juuri silloin?

Rytmihäiriöitäkö meinaat ? onhan noita ollu joku 30v.. ei näy sydän filmis ..ekg..+ verikoe ..niin tehtiin mullekkin joskus..jos ei tuu just sillon kun dataa otetaan..sillon kun reenas enemmän niit oli enemmän.. ei nyt kovin usein..magnesiumia ja suolaa oon käyttäny..jotkut käytti beta salpaajia..silloin joskus.myös muita lääkkeitä määrätään ..erikois lääkärit!

nykyään niit muljahduksia on vähemmän ja aika harvoin.. en mä tiedä uskallatko juosta?  jos tuntuu et kaikki kunnossa mikäs siinä estää..

1 minuutti sitten, Reenaaja kirjoitti:

Rytmihäiriöitäkö meinaat ? onhan noita ollu joku 30v.. ei näy sydän filmis ..ekg..+ verikoe ..niin tehtiin mullekkin joskus..jos ei tuu just sillon kun dataa otetaan..sillon kun reenas enemmän niit oli enemmän.. ei nyt kovin usein..magnesiumia ja suolaa oon käyttäny..

nykyään niit muljahduksia on vähemmän ja aika harvoin.. en mä tiedä uskallatko juosta?  jos tuntuu et kaikki kunnossa mikäs siinä estää..

Juu rytmihäiriötä tarkoitan eli sykkeen noustessa tuntuu, että sydän jättää lyönnin välistä.

2 minuuttia sitten, Reenaaja kirjoitti:

erikois lääkärit tietää kyl melko hyvin. perus lääkärit jättää leikin yleensä kesken ? ja ne tutkii enemmän jos-kun tarve vaatii..

Täytyy varmaan hakeutua lisätutkimuksiin, jos oireet jatkuvat. Yleislääkäri epäili oirieiden johtuvan refluksista, jota siis esiintyy myös..

joo se on sit lääkäreiden asia..kolmas osa rytmihöiriöistä oli muistaakseni ns. itsenäistä eteisvärinää jolle ei löydy aiheuttajaa . no sekin on taas joidenkin lääkäreiden mieli pide...

minulle antoi työterveyshoitaja aikoinaan kullan arvoisen vinkin kun meni yöunetkin noita muljahduksia tuntiessa. Hän suositteli osteopatiaa ja 3 kerran jälkeen jöi nuo lisälyönnit ja muljahdukset historiaan. Kokeile sitä jos vaikka olisi hermotus tukossa tai rintaranka lukoissa.

Mulla on ollut noita nyt muutaman vuoden, tosin harvemmin rasituksessa. Lääkäri määräsi pari vuotta sitten Holterin testin, missä siis mitataan sydämen toimintaa pari vuorokautta. Kyllähän ne muljahtelut siellä näkyivät, mutta tohtorin mielestä ne olivat ihan yleisiä paljon treenaavien keskuudessa. En ole sittemmin jaksanut murehtia koko asiasta. 

• Haha 1

jos on n. 30v muljahdellu..mulle on melkein se ja sama mitä lääkärit sanoo.... mä oon lukenu + tehny ihmisten kans yhteis työtä.. n. 25v .. ja mun täytyy todeta että tietämykseni on melko vähäinen...mä ainakin kuolen joskus ja lodjuun papin aamenelle..sit se on kiitos ja näkemiin..

Sydän oireilee.. kiinalainen lääketiede ..kehosta puuttuu tulta... maa, vesi , tuli, puu, metalli ovat kaiken alku ja juuri.. luonnossa - ihmisessä..kaikessa läsnä...

Kiinalainen lääketiede näkee Sydämen (Xin) tietoisuuden tyyssijana. Sydämen energia näkyy silmien kirkkaudessa ja kasvojen ihossa. Se hallitsee tulta, verta ja verisuonia. Se avautuu kieleen ja säätelee puhetta.

https://www.facebook.com/sinullekin/posts/kiinalainen-lääketiede-näkee-sydämen-xin-tietoisuuden-tyyssijana-sydämen-energia/1015757905138454/

En ole lääkäri, mutta eikös nää muljahtelut ole normikauraa etenkin nuorilla, alle 30 -vuotiailla ainakin? Muistan tunteeneeni muljahteluja nuorempana, mutta en huolestunut enempiä kun lääkäri näin kertoi. Itselläni oli Holter-24h tuossa 1,5 vuotta sitten muljahdustuntemusten takia (silloin 47-v.), mutta senkin tuloksena oli normaali tulos, eli pumppu kunnossa. Mulla siis myös korkea verenpaine savolaisvanhempien ennakkoperintönä ja siihen lääkitys 32-vuotiaasta asti , muuten en itse muljahteluista olisi huolta kantanut.