Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Rooman maraton 29.3.2020

Recommended Posts

Onko muita lähdössä Rooman maratonille 29.3.2020 ja onko reitistä kokemuksia ?

Aikaisempi ketju oli vuodelta 2014 (?) ja siellä oli ainakin kerrottu, että lopussa on kovasti mukulakiveä ja yksi suuri nousu. Paljon porukkaa ja ruuhkaa.

Mulla on ollut ongelmia nyt tuon ilmoittautumisen kanssa, kun en tiedä mitä lomakkeita pitäisi liittää.

Olen nyt siinä uskossa, että jos olen jonkun suomalaisen seuran jäsen ja seura kuuluu SUL:iin, niin sen pitäisi riittää. Ostin nyt varmuudeksi vielä SUL kilpailulisenssin. Lupasivat SUL : sta laittaa siitä erillisen dokumentin, jonka liitän ilmoittautumiseen. Ilmoittautuminen ei vaatinut vielä näitä tietoja, mutta pitää olla kunnossa ennen kisaa.

Laitoin vielä järjestäjille sähköpostia.

Sitten jostain luin, että nyt on myös mahdollista osallistua runcardilla tai vastaavalla. Mutta se tarkoittaa sitä, että lähdet jostain yleisestä karsinasta, nimi tulee "jonnekkin listalle" ja aika ei ole virallinen. Onhan se vähän hölmöä, jos kerrankin saa itsensä kammettua Roomaan, lähdet ihan perältä ruuhkaan eikä tulos edes näy missään. Mutta ehkä ymmärsin väärin.

Ollaan vaimon kanssa tulossa molemmat juoksemaan.

Tänne oli käsittääkseni 3 vaihtoehtoa ilmoittautua:

- SUL jäsenyystodistus

- Runcard + lääkärintodistus

- 'Hölkkäsarjaan' ilman mitään todistuksia (numerolappua hakiessa pitää viissiin itse joku lappu itse allekirjoittaa)

Tyydyttiin tuohon hölkkäsarjaan. 

Itsellä varsinainen tavoite on vasta kesällä toisaalla ja olin siihen jo hakenut tapahtumakohtaisen lääkärintodistuksen. En jaksanyt nyt taas ruveta säätämään noiden lupien kanssa... 

Roomassa käynti on muutenkin ollut todo listalla, ajattelin, että käydäänpä nyt samalla juoksemassa, ilman sen suurempia tulospaineita, itseään säästellen.

Voi tosin olla että tuo pläni joutaa romukoppaan viimeistään siinä vaiheessa kun lappu on rinnassa.

Käsittääkseni kuitenkin jokaisella lähtöryhmällä, myös hölkkäsarjalla, on oma lähtölaukaus. Tämä saattaa hiukan ruuhkaa helpottaa. Mutta on siinä varmaan aika paljon pujottelua tiedossa. Tulokset tulee kyllä nettiin, johonkin omaan taulukkoon.

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Niinhän siinä sitten kävi, että kisa jouduttiin perumaan koronaviruksen takia. Harmittaa tietysti, mutta tuo peruutus nyt oli ainut oikea vaihtoehto. 😭

Varmaan peruutan koko reissun. Onneksi ei ole kuin lentolipun hinta kiinni matkassa.

Osallistumiset siirtyvät käsittääkseni ensi vuodelle, eli ensi keväänä sitten sinne. Nyt pitää ehkä keksiä jotain muuta tilalle, ettei treenikilometrit mene ns 'turhaan'.

5 tuntia sitten, Tantti kirjoitti:

Niinhän siinä sitten kävi, että kisa jouduttiin perumaan koronaviruksen takia. Harmittaa tietysti, mutta tuo peruutus nyt oli ainut oikea vaihtoehto. 😭

Varmaan peruutan koko reissun. Onneksi ei ole kuin lentolipun hinta kiinni matkassa.

Osallistumiset siirtyvät käsittääkseni ensi vuodelle, eli ensi keväänä sitten sinne. Nyt pitää ehkä keksiä jotain muuta tilalle, ettei treenikilometrit mene ns 'turhaan'.

Milanon maratonin (5.4.) kotisivuilla ja twitter-tilillä ei vieläkään sanaakaan Korona-viruksesta. 

Pää hartioihin ja kyykkyyn niin ei koske meitä.

Ihan uskomatonta toimintaa nykyisillä tiedotuskanavilla.

Helsinki Spring Maraton 19.4. 👟👍🇫🇮

Kyllä harmittaa, mutta ei voi mitään. Just se, että oon kuitenkin treenannut syyskuusta lähtien ihan täysipainoisesti ja sitte loppumetreillä hirttää kiinni. ja tottakai - oon haaveillut Roomasta viimeiset 5 vuotta. Ostin perhana kaiken maailman lisenssitkin sieltä täältä, osallistumismaksut, hotellit ja lennot. Pikkasen paloi rahaa 🤬

Yritin katsoa jostain läheltä maalis-huhtikuun vaihteeseen maraa, mutta tuo Helsinki Spring Maraton on nyt lähinnä. Muita ehdotuksia ? Tosin nyt en kyllä ilmoittaudu ku ihan vasta viime tinkaan.

Varmaan tässä tilanteessa HSM on turvallisin vaihtoehto. Uus ilmo jonnekkin massamaratoniin ja taas voi olla edessä peruminen. HSM on ihan nopeahko reitti niin sinne vaan. Ei nyt ole Rooman maisemat, mutta tuskin on niin iso että se massatapahtumana edes peruttaisiin. Silloin saataisiin samalla syyllä sulkea isot kaupatkin. 

Jos jotain massatapahtumaa Italiassa ei ole vielä peruttu, niin ei varmaan kannata luottaa siihen että se järjestettäisiin.

Tarkoitus oli jo aiemmin mennä HSM:lle, ja nythän siitä näyttääkin muodostuvan aito massatapahtuma! Oma ilmoittautuminen tuonne menee sisään vasta myöhemmin, varmaankin tämän hintaportaan lopussa eli maaliskuun loppuun mennessä.

• 6 months later...

Hei kaikille,

Miten Rooman kanssa kävi, siirtyikö osallistumiset ensi vuoteen / saiko halutessaan rahat takaisin? Uskotteko että 21.3.2021 Roomassa pystytään järjestämään maraton ja oletteko menossa? Mä olen juossut aikaisemmin Italiassa maratonit Lago Maggiorella ja Firenzessä, tykkäsin molemmista tosi paljon. Rooman maraton näyttää tosi huikealta, on varmasti hieno kokemus! 👍

Osallistumisoikeus siirtyi ensi vuoteen, eli rahoja ei saanut takaisin. Ensi vuonna saakin sitten 2 mitalia jos maaliin pääsee (vuoden 2020 mitalit oli jo teetetty).

En lähde veikkaamaan mikä on maailman tilanne ensi keväänä, tai myöhemmin ensi vuonna. Toivon tietty että sitä ennen tilanne paranee.

Ja olisin todennäköisesti menossa mikäli kisa järjestetään sekä vallitseva tilanne on kohtuullisen hyvin hallussa ja logistiikka sinne yleensä toimii.

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy