Jump to content
Juoksufoorumi.fi

mml (2020: mara 3:15 - 2021: KK83 11h)

Arvostele ketju:

mml
 Share

Recommended Posts

Ke 19.5.2021

Lepo. 90 min hierojalla. Hyvää se, että murheita aiheuttaneen oikean reiden kireydet auenneet pääosin. Tuon myötä ehdittiin käydä läpi molemmat koivet. mikä ei ollut yhtään hauskaa. Molemmat pohkeet sääret ja vasen sisäreisi yllättävän kireät, hieroja hämmästeli ettei niistä ole tullut mitään ongelmia tai tuntumaa juostessa.

To 20.5.2021

Polut 8,6km@6:46 - 58 min - vert 100m, HR 135

Kevyehkösti poluilla. Paikoin märkää ja mutaista, tulipahan taas muistutus miten alustan kosteus vaikuttaa juoksemiseen. Jaloissa Asicsin Alpine XT -pari, jolla olen juossut aiemmin Karhunkierroksella. Ei iskenyt. Vähän ahdas jalkapöydän päältä, pohja ei pidä oikein missään liukkaammalla, ankea juosta tiellä tai vastaavilla. Etu se, että aiemmilla keikoilla tuolla parilla ei ole tullut rakkoja. Ehkäpä käyn vielä kerran lenkillä Speedgoateilla ja valitsen sitten millä mennään ens viikolla.

11 tuntia sitten, mml kirjoitti:

Eiliseen kenkäpohdintaan palaten - Speedgoatit on paljon mukavammat alla. Vielä kun keksisi jotain pikkujippoja, joiden avulla vois välttää rakkoja. Vienoinen aavistus siitä, että reilumpikaan möykky vasellinia jalkoihin ei välttämättä auta, koska jalkaterä pääsee ehkä just sen verran liikkumaan. Nää voi kyllä olla oivat sitten kun jalkaterä on vähän turvonnut matkan edetessä.

Onhan "lukitusnauhoitus" käytössä jo? Hokalla saan itse tehokkaasti varpaankynnet mustaksi jos ei tee tuota nauhoitusta. https://youtu.be/OBbc6TackDQ

38 minuuttia sitten, Tylsimys kirjoitti:

Onhan "lukitusnauhoitus" käytössä jo? Hokalla saan itse tehokkaasti varpaankynnet mustaksi jos ei tee tuota nauhoitusta.

Thx. Itse asiassa ei ole - mä olen yleensä päässyt tosi helpolla kenkien kanssa, enkä ole juuri näihin perehtynyt (vaikka joku muukin tästä on mulle aiemmin maininnut). Lukkonauhoituksen olen vaan yhdistänyt kannan liikkumiseen enkä miettinyt sen linkittyvän mahdollisesti myös jalkaterän etuosaan. Vielähän tuon ehtii ens viikolla kokeilla...

Suosittelen kokeilemaan tuota nauhoitusta etukäteen. Mä viime kesänä tein tuon ensimmäisen (ja toistaiseksi ainoan) kerran pitkikselle ja olisko ollu jossain 18 kilometrin kohalla kun oli pakko avata. Sen verran jalka turpos, että alko sattumaan jalkapöytään. Tämä sitten vielä muistutteli 2-3 viikon ajan lenkeillä vielä jälkeenpäinkin ja piti löysentää normaaliakin nauhoitusta ettei paina. Voi olla, että tein jotain väärin, mutta ei oikein tuntunut soveltuvan itselle.

Edit: Hokan kanssa juuri kokeilin tuota.

Muokattu

10 tuntia sitten, vipe kirjoitti:

Voi olla, että tein jotain väärin, mutta ei oikein tuntunut soveltuvan itselle.

Todennäköisesti sidoit kengät yhtä kireästi kuin normaalilla solmulla, eikö totta? Tuolla lukkonauhoituksella riittää, että narut ovat edes jossain määrin kireällä. Ehdottomasti jätettävä vähän löysääkin siihen, että pääsee nilkka liikkumaan. Siltikin itse jalkaterä pysyy nätisti uomassaan eikä kantapää pääse liikkumaan. 

Su 30.5.-Ke 2.6.

Lepo.

To 3.6.2021

5,9km@5:59 - 35 min - HR 131

Karhunkierroksen jälkeen pari yötä sykkeet taivaissa, pari seuraavaa jo vähän järjellisemmillä tasoilla. Nilkat ja jalkapöydät olivat ensimmäiset päivät huolella turvoksissa, mutta asettuneet sittemmin. Jalkaterien vaurioina yksi rakon yritelmä sekä pikkuvarpaan kynsi, joka irronnee jossain vaiheessa. Lisäbonuksena vasen olkavarsi, joka kipeänä pari päivää maanantaina haetun piikin jälkeen.

Yleisesti olo kuitenkin kohtuullisen hyvä, joten tänään varovaisesti tunnustellen hölkkäämään. Ei ollut juhlaa, ois voinut jättää vielä väliin. Reidet piiputti viiden minuutin kohdalla, nilkat ja jalkapöydät kiukuttelivat nauhoitusta ja mitähän muuta. Kyllä se siitä kuitenkin vähitellen, joskin kiva oli päästä kotia jo puolen tunnin kohdalla.

Huomenna lepo...  

La 5.6.2021

5,9km@5:41 - 34 min - HR 132

Ma 7.6.2021

10,2km@5:52 - 60 min - HR 135

Vähitellen aloitellaan taas. Lauantaina vielä väsyneet reidet heti alusta, tänään jo paremmat. Sykkeet yhä sen 5 pykälää ylempänä kuin vastaavalla vauhdilla ennen Karhunkierrosta, palautumisen ohella lämpö ja siitepöly varmaankin vaikuttavat. Liikkeellä kuitenkin ollaan, tällä viikolla voisi hakea jotain 35-45 km:n tasoa, kaikki kevyttä.

Ti 8.6.2021

8,6km@5:51 - 50 min - HR 131

Kevyesti. Lämmin, siitepölyä, hengitys tukkoista. Muutoin taas vähän parempaa, eilen säikytellyt vasen polvi pysyi rauhassa, oikealla puolella toki taas tutut takareisi- ja pakaratuntemukset. Tsekkailin jo vähän kalenteria, josko nappaisin fyssarille ajan ennen kesälomaa ja päivittäis siten jumppaohjelmat.

Muissa aatoksissa: kauden jatkon osalta olen päätymässä malliin puolimaraton + maraton (+ ehkä Pirkan Hölkkä). Nuuksio Classic ei oikein inspiroi just nyt, joten annetaan sen olla. Sen sijaan kiinnostaisi ottaa puolikkaalle joku noteeraus (vanha pb kisassa 1:41:xx) ja yrittää uusiksi maratuloksen hilaamista sub 3:15 -tasolle. Kisat vielä ihan auki, harkinnassa ainakin Finlandia ja Terwamaraton (tosin laiskuuttani päädyn luultavasti lopulta Tampereelle, koska ei jaksa säätää). Hahmotellaan, mutta palaudutaan nyt edellisestä ensin.

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy