Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Uku

Rannesyke

Recommended Posts

8 minuuttia sitten, Uku kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta: miks Suunnon vyö pitäis vaihtaa noin usein?

Vein Spartanin Amer Brand Storeen takuuhuoltoon, kun se ekan kerran jumitti. Samalla vinguin niistä selkeistä virhemittauksista, jotka yleensä asettuivat vyötä hieromalla. Sain uuden vyön + resetointiohjeet. Samalla edustaja kertoi, että ne vyöt kannattaa vaihtaa parin kuukauden välein toiminnan varmistamiseksi. Rakenteellinen ominaisuus, mitä minä kyllä pidin suunnitteluvirheenä.

• Like 1

4 minuuttia sitten, Odster kirjoitti:

ne vyöt kannattaa vaihtaa parin kuukauden välein toiminnan varmistamiseksi. 

Vyön vaihto parin kuukauden välein alkaa maksamaankin jo jotain.... Kyllähän sykevyön pitää kestää ainakin 1000 tuntia reeniä, jos sen huuhtelee aina lenkin jälkeen. No onneksi ei ole vielä Suunnon mittaria ollut, eikä varmaankaan myös tule. Jotenkin tuntuu, että Garminin vyö oli kestävämpi, kuin Polarin, mutta eipä tuota voi varmaksi sanoa. Ehkä 800 tuntia tuli Garminin vyöhön reenejä ja olisi pelannut varmaan edelleenkin mutta patterin loputtua olin laiska ja otin uuden sykevyön käyttöön, kun ei ollut varapatteria kotona.

• Like 1

Itsellä garminia käytetty 1850h, joista varmaan noin 500h meni mukana ostetulla tri-vyöllä. Jossain kohdin siihen tuli vika ja sain takuuseen uuden vyön. Tämä jälkimmäinen ajelee nyt kolmannella paristollaan eikä oikeastaan mitään ongelmia! Ainoa vika on lenkin alussa liian korkea syke, joka aina johtuu siitä, että päällä on 2-3 paitaa/takkia ja unohtanut kastella vyön. Senkin voi kesken lenkin vielä korjata omalla syljellä. 

Niin ja siitä rannesykkeestä. En ole saanut tuota säännöllisesti tahi riittävällä tarkkuudella toimimaan missään aktiviteetissa. Sen sijaan kotona makoillessa ja sängyssä nukkuessa se toimii kyllä hyvin.

Itse olen alkanut kaipaamaan rannesykettä. Kellona on tällä hetkellä (ollut jo yli pari vuotta) Suunnon Ambit Peak. Käytän yleensä Polarin H10 -mittaria ja joskus harvoin Suunnon omaa. Molemmissa samat ongelmat. Syke saattaa (muka) hypätä hetkessä esim. 125bpm aina 170bpm saakka. Aivan himmeetä touhua. Hiihtäessä näin ei käy koskaan, eikä salitreenissä. Mutta juoksussa ja polkujuoksussa n. kolmasosassa lenkeissä tällaista vikaa on esiintynyt. Melkein koko ajan. Tilannetta parantaa ehkä pariksi viikoksi, jos pakottaa ohjelmiston päivityksen Moveslinkillä. Sykemittarin pariston varaus varmaan myös vaikuttaa asiaan. Olen pari kertaa laittanut Suunnolle aiheesta viestiä ja aina on kehotettu pakottamaan laiteohjelmiston päivitys ja esim vaihtamaan paristo. Olen alkanut epäillä, että Suunnon kello on susi tai ainakin sudehko. Rouvalla on Polarin Vantage V eikä ikinä mitään ongelmia (siis kellon ja sykkeen mittauksen suhteen 😉).

• Haha 2

1 tunti sitten, Odster kirjoitti:

Vein Spartanin Amer Brand Storeen takuuhuoltoon, kun se ekan kerran jumitti. Samalla vinguin niistä selkeistä virhemittauksista, jotka yleensä asettuivat vyötä hieromalla. Sain uuden vyön + resetointiohjeet. Samalla edustaja kertoi, että ne vyöt kannattaa vaihtaa parin kuukauden välein toiminnan varmistamiseksi. Rakenteellinen ominaisuus, mitä minä kyllä pidin suunnitteluvirheenä.

Noissa menee hiki helposti metalliliittimen nastoihin ja ne pitää puhdistaa melko usein, toimii puhdistuksen jälkeen. Polarin vyössä on hiukan parempi rakenne, mutta menee se reilumpi hiki siinäkin liittimeen. Itse puhdistan kirkkaalla viinalla kun ei ole sille muuta käyttöä.

1 tunti sitten, ErAh kirjoitti:

Vyön vaihto parin kuukauden välein alkaa maksamaankin jo jotain....

Ainakin Kiinasta saa tilattua vyön kolmella eurolla ja muistelen jonkun sanoneen että toimivat ihan hyvin.

• Like 1

57 minuuttia sitten, MMM kirjoitti:

Ainakin Kiinasta saa tilattua vyön kolmella eurolla ja muistelen jonkun sanoneen että toimivat ihan hyvin.

Kun isäni osti mulle Polarin PE3000 mittarin vuonna -89, sama sykevyö toimi vielä tämän vuosi tuhannen puolella, kun hankin uudemman Polarin mittarin. Siihen sykevyöhön tuli tunteja varmaan luokkaa 3000-4000. Silloinkin huuhtelu lenkin jälkeen oli tietysti vakio toimenpide, mutta onhan tämä nykyisten tuotteiden elinkaari ihan surkea, eikä tuo kustannus tekijä ole ainoa, vaan enemmän mietityttää se, että tässäkin tulee ihan turhaa kuluttamista tarkoituksellisen huonon keston vuoksi...

Oma vakio toimenpide on nykyisin naksuttaa ensin toista kiinnityspistettä 3x ja sen jälkeen toista kiinnityspistettä 3x. Vasta sen jälkeen kiinnitän kummatkin nastat...

6 minuuttia sitten, ErAh kirjoitti:

Oma vakio toimenpide on nykyisin naksuttaa ensin toista kiinnityspistettä 3x ja sen jälkeen toista kiinnityspistettä 3x. Vasta sen jälkeen kiinnitän kummatkin nastat...

Pahoitteluni, jos on tyhmä kysymys, mutta miksi teet noin?

Itse huuhtelen vyön ja sensorin (Suunto Smart Sensor) todella hyvin jokaisen lenkin jälkeen.

Naksuttelen jotta mahdoliset hapettumat lähtisivät pois, kun välillä Polarin-sykevyön kanssa on ollut ongelmia. Kun aloitin naksuttelun ei ongelmia ole sen jäkeen ollut.... Voi olla sattumaa, tai sitten naksuttelu putsaa kiinnitys nastoja sopivasti. Garminin sykevyössähän taitaa mittauspalikka olla muistaakseni kiinteänä.

• Thanks 1

9 tuntia sitten, MMM kirjoitti:

Nämä kaikki elektroniset komponenentit tulevat jostain kauko idästä. Kasaaminen tehdään sitten sopimustoimittajalla. Tottakai laadussa on eroja, mutta Kiinasta suoraan tilaaminen on oikeasti ihan fiksu veto. Miksi maksaa ylihintaa. Turhasta. 

Tuollahan noita on

Heart rate monitor, best price only for Y my friend :)

44 minuuttia sitten, juusok kirjoitti:

Osassa, mutta on niitä irtonaisiakin...

’ Punaisen ’mittauspisteet ovat nauhojen sisäosien sinisten kehien sisällä. Helppo testata toimivuus yleismittarilla patterin + navan ja mittauspisteen välissä pitää näkyä jännite. 

3 tuntia sitten, joukor kirjoitti:

Nämä kaikki elektroniset komponenentit tulevat jostain kauko idästä. Kasaaminen tehdään sitten sopimustoimittajalla. Tottakai laadussa on eroja, mutta Kiinasta suoraan tilaaminen on oikeasti ihan fiksu veto. Miksi maksaa ylihintaa. Turhasta. 

Tuollahan noita on

Heart rate monitor, best price only for Y my friend :)

ootko tilannu tuolta. härpäkkeitä täytyy tilata 10..jos ymmärsin oikein...silti ihan tosi halpaa...