Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Personal trainer kokemuksia?


IhraLisko
 Share

Recommended Posts

Nyt on päästy siihen, että 3,5-6 h/vko treenillä viikossa vuoden alusta lähtien, on saatu pudotettua hikiset 4kg ja siihen +/-400g on sitten jääty jumppaamaan. Harkitsin painonvartijoihin liittymistä, mutta tuli vaan mieleeni, että saman rahan saisi palamaan nopeammin vuokraamalla personal trainerin. Onko kokemuksia tämmöisen vaihtoehdon hinta, laatu /teho suhteesta ja siitä moniako tapaamisia/tapaamisväliä tuommoinen vaatisi toimiakseen. Miten pitkälle ajalle suostuvat esim. tekemään ravinto-ohjeet vai miten ne tekee (juu en maksa 145e/3krt, siitä, että joku sanoo:"söisit pupun ruokaa ja sitäkin vähemmän...")

Link to comment
Share on other sites

Kun liityin liikuntakubin jäseneksi, sain omaohjaajan palvelut käyttööni. Hyväksi olen havainnut. Kaipasin etenkin vinkkejä ja monipuolisuutta lihaskuntoharjoitteluun ja niitä sain. Kun omaa harjoitteluaan pohtii jonkun kanssa, niin saa uusia näkökulmia, vaihtelua, motivaatiota, monipuolisuutta. Tulevaisuudessa täytyy varmaan hyödyntää omaohjaajaa enemmänkin ja muutenkin kuin lihaskuntoon liittyen. Omaohjaajapalvelu on edullinen, kun se on osa ns. jäsenpakettia, mutta eihän yhteistyö ole niin tiivistä kuin personal trainerin kanssa ja eikä omaohjaaja perehdy sinuun ja taustoihisi lähellekkään niin yksilöllisesti kuin personal trainer tekee, mutta hintakin on eri..

Link to comment
Share on other sites

Olen Elixia jäsen ja heidän peruskuukausi hintaan kuuluu yksilöohjaus jonka avulla voi saada jo harjoitteluun sellaisen sisällön että pääset tavoitteisiin.

Lisämaksusta liikuntakeskuksella on Personal Trainer palvelut joissa paneudutaan tarkemmin jokaisen yksilöllisiin tavoitteisiin. Omien ja tuttujen kokemusten perusteella asiakas saa sitä mitä on tilannut kun se on realistista. Osaava PT ymmärtää realiteetit ja tiputtaa maanpinnalle jos tavoitteet ovat saavuttamattomissa.

Link to comment
Share on other sites

Olen Elixia jäsen ja heidän peruskuukausi hintaan kuuluu yksilöohjaus jonka avulla voi saada jo harjoitteluun sellaisen sisällön että pääset tavoitteisiin.

Jeps, olen itsekin samaisessa mestassa jäsen ja käynyt kahdessa ohjauksessa, nyt onkin kyse siitä, että mielestäni jotain ei ole kohdallaan, kun mitään ei tapahdu. Ois kiva tietää syökö liian vähän vai paljon, kun ei paino liikahda mihinkään. Toisaalta mun on aika vaikea saada pidetyksi ruokapäiväkirjaa ja toisaalta aina, jos syö toisten valmistamia ruokia (esim. päivisin töissä) ei voi täsmällisesti tietää mitä suuhunsa laittaa.

Link to comment
Share on other sites

Jeps, olen itsekin samaisessa mestassa jäsen ja käynyt kahdessa ohjauksessa, nyt onkin kyse siitä, että mielestäni jotain ei ole kohdallaan, kun mitään ei tapahdu. Ois kiva tietää syökö liian vähän vai paljon, kun ei paino liikahda mihinkään. Toisaalta mun on aika vaikea saada pidetyksi ruokapäiväkirjaa ja toisaalta aina, jos syö toisten valmistamia ruokia (esim. päivisin töissä) ei voi täsmällisesti tietää mitä suuhunsa laittaa.

Jasoo, taisin ymmärtää ongelman ytimen hieman väärin mutta mutta... ehkä maailman paras ja helppokäyttöisin kalorilaskuri löytyy osoitteesta http://kalorilaskuri.fi/index.php?logon :-)

Link to comment
Share on other sites

Jasoo, taisin ymmärtää ongelman ytimen hieman väärin mutta mutta... ehkä maailman paras ja helppokäyttöisin kalorilaskuri löytyy osoitteesta http://kalorilaskuri.fi/index.php?logon :-)

Hmm... näyttää olevan maksullinen palvelu, enkä silti havainnut siinä ainakaan niitä ominaisuuksia, joita itse olen etsinyt ;). Googlasin tässä päivänä muuanna, että löytyisikö kaavoja tai laskuria, johon voisi syöttää painon, kestoajan ja keskisykkeen. Tosin keskisyke ei taida ihan täyttä totuutta kertoa eri lajien keskinäisestä kulutuksesta. Olisin vaan halunnut arvioida paljonko sen juoksumaton laskuri vinoutuu. Siinä ilmeisesti pystyisi myös syöttämään oman painonsa ja mittaamaan sykkeenkin jollain keinolla (ne käsin kourittavat kahvat ei kyllä tiedä sykkeestä mitään), mutta yleensä, jos menen salille juoksemaan enkä ulkoilmaan, se johtuu siitä, että aika ei riitä ajatteluun tai käsiteltävien asioiden välimuisti on niin täynnä, että liikenteen sekaan lähteminen olisi vaarallista. Tällöin en ala kyllä Precorin manuaaliakaan tavaamaan. Ne vähät tunnit mitä on käyttää liikkumiseen, vedän mielummin täysillä kuin tutustun erinäisiin asioihin ja ihmettelen, siksi tuo PT vaihtoehto saa nyt vähän odottaa. Ja toisaalta tämän aamuisen perusteella painokin olisi kihnuttamassa pikkuhiljaa alaspäin.

En vaan millään saa mielestäni niitä jenkkien Biggest Loser juttuja, miten voi ihminen, joka ei edes pysty ruhoaan liikuttamaan, laihtua 6kg viikossa, millään ruokavaliolla. Ja minä, kun en saa pois edes puolta kiloa, plääh... Life is shit and then you die... or parents suck and then you become one....

Link to comment
Share on other sites

Olen pudottanut omaa painoa puolessa vuodessa reilu 5kg ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Painon pudotus on erittäin epämääräinen käsitteenä, jollekin se merkitsee vain esim. 3 kg pudotusta bruttopainosta. Sen pystyy jokainen tekemään 2 tunnissa kun menee saunaan istumaan verkkarit+tuulipuku päällä, eri asian onko siinä mitään järkeä kun se sama massa tulee takaisin valoa nopeammin.

Oma tavoitteeni on kesäkuun alussa, jolloin paino olisi 80 kg eli siihen on vielä matkaa n. 3 kg ja olen aika optimistinen että siihen myös pääsen. Haasteena minulla on se että pyrin karistamaan ylimäärän kuolleestapainosta eli läskistä, lihasmassan hävikin minimoiden.

Itselläni asiaa edistää kohtuullisen reipas määrä aerobista liikuntaa viikossa eli juoksua 45-60km + 1 krt Xycling + 1 lihaskuntoharjoitus /vko (kova viikko, löysällä vähän vähemmän). Sen lisäksi päivittäiset miinuskalorit ovat luokkaa -500 kcal jota seurailen tuon kalorilaskurin kautta. Ilman sitä homma menisi metsään takuuvarmasti, siis siinä mielessä että söisin tod.näk mutu tuntumalla liian vähän.

Saattaa kuulostaa hieman nurinkuriselta mutta jos haluaa päästä läskeistä eroon pysyvästi niin sen takia pitää syödä riittävästi ja sitä terveellistä ruokaa, mutta kohtuudella.

Yksi oikotie tavoitteen saavuttamiseen voisi olla PT konsultointi josta itselleni oli/on selkeää hyötyä tavoitteiden saavuttamisessa.

Tsemppiä ja onnea :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Oma tavoitteeni on kesäkuun alussa, jolloin paino olisi 80 kg eli siihen on vielä matkaa n. 3 kg ja olen aika optimistinen että siihen myös pääsen. Haasteena minulla on se että pyrin karistamaan ylimäärän kuolleestapainosta eli läskistä, lihasmassan hävikin minimoiden.

Itselläni asiaa edistää kohtuullisen reipas määrä aerobista liikuntaa viikossa eli juoksua 45-60km + 1 krt Xycling + 1 lihaskuntoharjoitus /vko (kova viikko, löysällä vähän vähemmän). Sen lisäksi päivittäiset miinuskalorit ovat luokkaa -500 kcal jota seurailen tuon kalorilaskurin kautta. Ilman sitä homma menisi metsään takuuvarmasti, siis siinä mielessä että söisin tod.näk mutu tuntumalla liian vähän.

Saattaa kuulostaa hieman nurinkuriselta mutta jos haluaa päästä läskeistä eroon pysyvästi niin sen takia pitää syödä riittävästi ja sitä terveellistä ruokaa, mutta kohtuudella.

Tsemppiä ja onnea :thumbsup:

Hienoa, vähän saman suuntaiset tavoitteet on molemmilla, mulla vaan on vielä 3kg matkaa lievään ylipainoon eli n. 20kg pitäisi saada kaiken kaikkiaan tippumaan. Sen vuoksi tuntuu, että vauhtia saisi olla hiukka enemmän. Eipä se kaksi vuotta tietty vielä hirveän pitkä aika ole. Tällä painolla ei juoksua pysty harrastamaan noin paljon, pitää yrittää korvata pyöräilyllä ja crossilla. Sunnuntain pitkän jälkeen oli heti taas rasitusmurtumaoireita jalan päällipuolella, no toivottavasti on vaan pikkuluut solmussa.

Kiitokset tsempistä ja jaksamista itsellesi lopputaipaleelle!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy