Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
perttu

Tavoitteet kaudelle 2020

Recommended Posts

48 minuuttia sitten, jogo3000 kirjoitti:

Näin vastikään Dave Snowdenin luennon ClojuTREssä, ja siitä innoittuneena en ole asettanut itselleni tavoitetta vaan suunnan. Se on tietysti kohti kovempaa juoksukuntoa. Erona tavoiteorientoituneeseen mentaliteettiin en ole tehnyt varsinaista suunnitelmaa välivaiheineen tavoitteen saavuttamiseksi, vaan pikemminkin pyrin tunnistamaan mahdollisuuksia edetä haluamaani suuntaan. 

Tarkoitatko suunnitelmalla ohjelmaa? Ei ohjelma ole mielestäni ristiriidassa suuntaorientoituneen harjoittelun kanssa. Tunnistan kyllä tuon itsessänikin, en ole kiinnostunut niinkään konkreettisesta (ajallisesta) tavoitteesta, vaan itse prosessista. Kyllä ainakin mulla on pakko olla melko tarkka suunnitelma, eli treeniohjelma tämän prosessin läpiviemiseksi. Siinä vaiheessa kun kilsat painavat keskitalven pimeydessä on parempi vain kytkeä pois aivot päältä ja noudatella ohjelmaa, ja uskoa siihen, että se on hyvä ja lopulta toimii. Jos ei ole ohjelmaa.. niin no, tiedätte varmaan.

• Like 2

4 tuntia sitten, puujalka kirjoitti:

Tarkoitatko suunnitelmalla ohjelmaa? Ei ohjelma ole mielestäni ristiriidassa suuntaorientoituneen harjoittelun kanssa. Tunnistan kyllä tuon itsessänikin, en ole kiinnostunut niinkään konkreettisesta (ajallisesta) tavoitteesta, vaan itse prosessista. Kyllä ainakin mulla on pakko olla melko tarkka suunnitelma, eli treeniohjelma tämän prosessin läpiviemiseksi. Siinä vaiheessa kun kilsat painavat keskitalven pimeydessä on parempi vain kytkeä pois aivot päältä ja noudatella ohjelmaa, ja uskoa siihen, että se on hyvä ja lopulta toimii. Jos ei ole ohjelmaa.. niin no, tiedätte varmaan.

On minulla hyvin karkea ohjelmarunko, mutta jokaista tehotreeniä tästä helmikuulle saakka ei ole nyt kiveen kirjoitettuna. Valmennan itseäni joten laitan sunnuntaisin aina valmentajan lakin vähäksi aikaa päähän ja mietin tulevan viikon tekemiset suurinpiirtein paikoilleen. Jos ei mitään erityistä satu niin näin myöskin välttyy siltä että tarvitsisi joka päivä miettiä mitäs nyt tekisi.

Tänä vuonna saanut pitkästä aikaa juosta JALAT terveinä kohtuudella hyvin. Seitsemän tapahtumaa, kolme maratonia ja 4 puolikasta + tuli saldoksi, todella HYVÄ minulle, kun viimeset 2-3 v mennyt enemmän ja vähemmän paikat hajalla. Nyt syksyllä jouduin 2 kk liki himmaamaan, kun iski sitkas keuhkoputkentulehdus päälle.

Ensi vuoden tavoitteeksi saman tahdin jatkuminen ja terveenä juokseminen. Kevätpuolelle on merkattuna kalenteriin 2 maratonia ja yksi puolikas, loppuvuoteen lisää ja yksi ultrakin odottelisi, jos kaikki hyvin menee.

• Like 3