Jump to content
Juoksufoorumi.fi

villea (IM < 11h)

Arvostele ketju:


villea
 Share

Recommended Posts

4.11. Kuntosalilla 1,5 h aavistuksen höntsäfiiliksellä. Johtui ehkä siitä, että menin salille suoraan pizzalta. Tein alussa pitkästä aikaa kyykkyä ja mavea, yritin tehdä hintelillä painoilla (60 kg) että pystyisi ylihuomenna juoksemaan, saa nähdä miten käy. Ei tarvitse paljoa taukoa olla, niin kyykky aiheuttaa ankaran DOMSin. Paha juosta vetoja jos pöntöllekin pitää istua molemmilla käsillä tukien. Jalkojen voimatreenijakso olisi kyllä hyvä tehdä tähän syksyyn.

 

Keskivaiheilla treeniä sitten keskivartaloa, ja lopussa yläkroppaa. On tuo punnusten liikuttelu edes takaisin yllättävän hauskaa ja mielekkään oloista puuhaa. Ehkä siinä on jotain ihmiskeholle luontaista.

Link to comment
Share on other sites

6 tuntia sitten, Jujup kirjoitti:

Kas, sama tavoite, onnea projektiin! Teetkö salilla lyhyttä vai pitkää sarjaa?

 

Sama on tavoite, koitin keksiä vähän eri otsikon ettei näytä ihan peesaukselta.

 

Salilla toistaiseksi keskimittaisia sarjoja (noin 8-15), joihinkin vähän vamma-alttiimpiin liikkeisiin vähän pidempiä. Katsotaan jos salin saisi rutiininomaisemmaksi, niin voisi enemmän vaihdella sarjojen pituuksia. Salilla kyllä huomaa, että jotkut liikkeet ovat mukavampia ja niissä saa suhteessa enemmän painoa liikkeelle kuin toiset. Niitä toisia pitäisi varmaan kehittymisen kannalta tehdä kuitenkin enemmän.

 

6 tuntia sitten, Jujup kirjoitti:

Ps. Märkäpukuunkin voi laskea vedet, jos vessakäynnissä haluaa säästää 😉

Ei kyllä oikein tuohon taida kyetä, vaikka olisihan tuo kai lämmittänytkin vuosi sitten kun vesi oli alle 16 C.

 

Link to comment
Share on other sites

 

16 minuuttia sitten, Grendel kirjoitti:

Tuolla sun maratonajalla laittaisin itse tavoitteeksi alle 10 tuntia.

Perusteluna että oma mara enkka on 70 minuuttia hitaampi ja silti alittanut 11. Enkä ui kilpaa saati että muuten olisin kovin urheilullinen, vaan ylipainoinen reilu viiskymppinen.

 

Vaan kun pyörä kulkee hiljaa. Jos kaikki menee nappiin, pitäisi kunnon toivottavasti olla sellainen, että tuohon tavoitteeseen jää hyvin varaa. Veikkaisin että 10:30 voisi olla mahdollisuuksien rajoissa, mutta 10 h on turhan kaukainen tavoite. Tarkoitus on toki kisassa mennä mahdollisimman kovaa eikä himmailla vaikka tuo 11 h tavoite olisi silti täyttymässä.

 

Sanotaan, että hyvänä päivänä voisi mennä uinti 1:05, pyörä 5:20 ja juoksu 3:50, siihen vaihdot ja ylimääräiset pit stopit päälle n. 10-15 min. Tuo olisi juuri 10% hitaampaa kuin puolimatkan ennätysvauhti tältä kesältä nopealta reitiltä (Turku Challenge).

Link to comment
Share on other sites

5.11. Uintia seuran treeneissä, tänään ohjelmassa mm. intiaaniuintia, sprinttivetoja ylhäältä yhteensä (8+4)*15m kovaa väliverroilla ja seisoskeluilla, sekä vertikaalipotkuja. Sprintit suosikkeja, potkut ei. Yhteensä 2,1 km. Jaloissa alkaa eilinen punttisali tuntua ja oikeastaan vähän muuallakin. Jälkimmäisen sprinttisarjan ensimmäisessä vedossa oli kramppi melkoisen lähellä, mutta eipä sitten tullutkaan.

Link to comment
Share on other sites

6.11. Juoksuklubi, 14,2 km erilaisia harjoitteita, pari VK vetoa, mäkivetoja sekä jonkin verran koordinaatioharjoituksia. Yhteensä reilu 1,5 h reipasta ulkoilua. Syke kävi mäkivedoissa 179:ssä, vaikka yritin saada 180:een. Jalat melkoisen jumissa maanantain kuntosalista mutta ei ihan niin paha kuin pelkäsin. Ei haitannut ylämäissä, mutta alamäet piti ottaa varovaisemmin. Foorumilaisia paikalla.

 

Link to comment
Share on other sites

7.11. Urheiluhierontaa 1,5 h. Meinasi uni tulla, ja hieronnan jälkeen oli pää niin pökkyrällä että piti keskittyä suoraan kävelyyn. Koivet olivat aika kipeät ennen hierontaa, mutta onneksi hieroessa eivät ihan hirveän kosketusarat. Kohta vielä saunaan ja lepopäivä (urheilusta) saa kruunun. Merkkaan tosin harjoituspäiväkirjaan nuo huoltotoimenpiteetkin (hieronnat ja vähän pidemmät venyttelyt), niin se kannustaa myös lihashuoltoon. Ei niitä liikaa kuitenkaan tule tehtyä.

Link to comment
Share on other sites

Laita otsikkoon nyt ainakin se 10.30, tosin voihan sitä talvellakin muokata... 🙂 uinti ja juoksu kulkee. Treenaat pyöräilyä talven yli reilusti painottaen, kesällä IM tehoilla ja puolimatkan tehoilla paljon ajoa niin menee selkeästi. Juoksussa oot jäänyt sun mara-ajasta noin paljon toki myös pitkisten puutteella mutta myös heikon pyöräkunnon takia ja se syönyt sun juoksujalkoja todennäköisesti. Kun saat pyörän kulkemaan, juoksu ja juoksuun lähtö helpottuu selvästi. 

 

Ja ei kannata jättää ilmaisia minuutteba pois. Sanoit, että aerosta saisit pari min, mutta ihan samalla tavalla ja ilman fysiikan treenaamista lähtisi vaihdoista useampi minuutti - eikä se ole käytännössä edes pois lajiharjoittelusta. Kannattaa miettiä niiden treenaamista keväällä ja kesällä. Trainerin päällä kenkoen pukeminen on pirun helppoa harjoitella ennen kesää 🙂

 

tsemppiä matkaan! Potentiaalia on 🙂

Link to comment
Share on other sites

12 tuntia sitten, Spica kirjoitti:

Laita otsikkoon nyt ainakin se 10.30, tosin voihan sitä talvellakin muokata... 🙂 uinti ja juoksu kulkee. Treenaat pyöräilyä talven yli reilusti painottaen, kesällä IM tehoilla ja puolimatkan tehoilla paljon ajoa niin menee selkeästi. Juoksussa oot jäänyt sun mara-ajasta noin paljon toki myös pitkisten puutteella mutta myös heikon pyöräkunnon takia ja se syönyt sun juoksujalkoja todennäköisesti. Kun saat pyörän kulkemaan, juoksu ja juoksuun lähtö helpottuu selvästi. 

 

Ja ei kannata jättää ilmaisia minuutteba pois. Sanoit, että aerosta saisit pari min, mutta ihan samalla tavalla ja ilman fysiikan treenaamista lähtisi vaihdoista useampi minuutti - eikä se ole käytännössä edes pois lajiharjoittelusta. Kannattaa miettiä niiden treenaamista keväällä ja kesällä. Trainerin päällä kenkoen pukeminen on pirun helppoa harjoitella ennen kesää 🙂

 

tsemppiä matkaan! Potentiaalia on 🙂

Mielummin mennään selkeästi tavoitteen alle kuin vähän sen yli. Toivottavasti kunto on kesällä sellainen, että ennuste on tavoitetta selvästi parempi.

 

Ehkä tuota kenkien kiinnitystä voisi kokeilla, ostin vähän aikaa sitten sellaiset kengätkin missä on kiinnitys tarranauhalla, joten se pitäisi olla helppo nykäistä kiinni pyörän päällä. Trainerin päällä vähän liiankin helppo, sitä tuskin tarvitsee edes treenata.

 

Tuo viime IM pyöräily oli kyllä ihan sopiva teholtaan ja kulku sen jälkeen vielä hyvää. Voimat ei tuntuneet juoksussakaan varsinaisesti loppuvan, mutta jalat eivät vain kestäneet iskutusta ihan lopussa. Luulisin, että tuokin saadaan kuntoon ilman mitään taikatemppuja.

 

 

Link to comment
Share on other sites

8.11. Saatettiin työ- ja harrastussuoritukset balanssiin:

image.png.b7cd09f26dd4fb46b90206de78a22fa4.png

 

Päivä- ja iltatilaisuuksien välissä 45 min kuntosalia, alakroppa.

 

9.11. Perjantaina ilta meni sen verran pitkäksi, että ajatus oli juosta vain lyhyehkö PK lenkki ennen saunaa. Juoksin kuitenkin aavistuksen kiihtyvänä 9,4 km n. 6:00 - 4:45 / km eli lopussa lähelle maravauhtia. Keskinopeus koko lenkiltä 5:29, keskisyke 145 ja maksimi 165. Vähän sykkeisiin saattoi vaikuttaa eiliset virvokkeet.Tein perjantaina jalkaprässiä kyykyn tilalla, se aiheuttaa selvästi vähemmän DOMSia joten juoksu kulki muuten aika mukavasti.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy