Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kokemuksia Tassurallista?

Recommended Posts

Oon näillä näkymin menossa 25.3. Seinäjoella järjestettävään puolikkaaseen eli Tassuralliin, ekaa kertaa siis ko. tapahtumaan. Meikäläisen ajoilla varmaankin ihan siihen hölkkäosastolle :) Onko kellään kokemuksia siitä? Minkälainen matka ja missä reitti kulkee? Miten juomapuoli ym. on hoidettu? Ja muutenkin saa kokemuksistaan kertoa! :)

Minunkin kokemukseni Karpan tapaan ovat tuolta 80-luvulta. 3 kertaa olen ollut mukana. Matkanahan oli silloin vain tuo lyhyempi matka. Tasoltaan se oli silloin yksi kovatasoisimmista maantiejuoksuista Suomessa. Sitä kertovat kaiketi nuo minunkin aikani ja sijoitukseni. 1983/ 31.59 (21.) 9,8 km. 1984/ 30.39 (14.) 9,6 km 1988/ 30.33 (5.) 9,6 km. Ainakin silloin kisa oli minun suosikkilistallani. Mukava tunnelmainen tapahtuma maalaismaisemassa. Eikä järjestelyissäkään ollut moitteen sijaa. Ja kaiken kruunasi järjestäjien kuljetus rautatieasemalta kilpailupaikalle junalla kilpailuihin saapuville.

Samaa linjaa kuin edelliset, eli junnuikäisenä 80-luvulla olen ollut mukana. Oli kyllä enempi 80-luvun loppupuolta. Liuttu oli tuolloinkin mukana, olin hänen kyydissään matkassa Tampereelta.

Tapahtuma oli juuri tuollainen vanhanajan kunnon tapahtuma, joiden henkeä ei tavoita enää juuri mistään kisasta. Ehkä Tassurallissa on se henki edelleen, kannattaa mennä katsomaan.

No mulla on vähän tuoreempia kokemuksia, olen tainnut kaksi kertaa käydä kevään ekan puolikkaan juoksemassa Tassurallissa tässä viime vuosina.

Oikein mukava, lämminhenkinen, sellainen suht pienimuotoinen maaseututapahtuma. Reittikin on ihan kiva, joskin alustan kanssa on ollut vähän huonoa tuuria sään puolesta. Jäistä ja lumista sekä epätasaista ja liukasta oli ainakin viime kerralla.

Kympillä (9,6km) vedellään tosiaan lähelle puolta tuntia, mutta puolikkaalla on sitten ollut vähän leppoisampi tahti.

Kyllä suosittelen, ja hyvin todennäköisesti olen taas tulossa itekin.:thumbsup:

• 2 weeks later...

Kumisaappaita ei tarvittu, mutta lenkkarit ja trikoot on nyt kyllä melko kuraiset. Reitistä yli puolet oli sorateillä, joissa kelirikko alkamassa ja ohut kurakerros pinnassa.

Sää oli muuten tosi hyvä, lämpötila noin +12. Puolikkaan tuolla juoksin ilman mitään mahotonta revittelyä, aika 1:34:11

Lähtöviivalla porukkaa oli noin 200. "Seppolaisista" tapasin jiiveen, muita en nähnyt tai tunnistanut.

Juu, kuravelliä piisasi:vrolijk_26: !

Juoksu meni yläkanttiin kuitenkin, enpä uskonut etukäteen että 1.20 alittuisi jo tässä vaiheessa vuotta.

Tämä tapahtui siis REILUSTI ja ILMAVASTI oman kellon mukaan ajalla

1,19,50:tongue: .

Hauskaa oli joka tapauksessa ja tarkempi sepustus tuolla blogissa.

http://www.triathlonteam226.net/blogi/jiri/

Juoksu kulkee siis tässä kohtaa ihan mukavasti, töitä töitä sitten pyörällä ja altaassa pitää tehdä kovaa!!!

Juu, kuravelliä piisasi:vrolijk_26: !

Juoksu meni yläkanttiin kuitenkin, enpä uskonut etukäteen että 1.20 alittuisi jo tässä vaiheessa vuotta.

Tämä tapahtui siis REILUSTI ja ILMAVASTI oman kellon mukaan ajalla

1,19,50:tongue: .

Hauskaa oli joka tapauksessa ja tarkempi sepustus tuolla blogissa.

http://www.triathlonteam226.net/blogi/jiri/

Juoksu kulkee siis tässä kohtaa ihan mukavasti, töitä töitä sitten pyörällä ja altaassa pitää tehdä kovaa!!!

No kyllä tosiaan kulkee juoksu...:kumarrus: Onnittelut kauden avauksesta. Voi vaan arvailla miten juoksu kulkee kesän lopulla, kun nyt jo menee puolikas tuohon malliin.