Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Jujup (puolimatkan triathlon <4,5h)


Recommended Posts

  • Replies 410
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Laivat saatiin lopulta Megastarille ja 23:00 eilen oltiin kotona. Otsikon tavoitehan täyttyi ja alla  pidempää kisarapsaa. Treenivauhdit osoitti, että tavoite pitäisi alittua kirkkaasti, mutta lopulta

Kangasala triathlon puolimatka 5:01:39    Uinti: 35:14   T1 57s. Hävisin @Spica:lle 2s eli tämä kait meni hyvin.   Pyörä 2:34:27, np 214w , if 0,79, sykkeet 152. Vähän va

Lyhyet kommentit ja ruoditaan huomenna lisää:   Uinti meni niin mönkään kuin voi mennä. Varmaan kaikkien aikojen huonoin kisauinti ja en osaa vielä sanoa syytä. Vaihtoonkin uppos aikaa. Pyör

Posted Images

Ramppi testillä tein ftp-testin. Tulos oli aikalailla sama kuin marraskuun alussa 20min testillä eli ftp 234w. 313w viimeisen minuutin keskiteho. Pääsin seuraavan stepin eli 325w loppuun, mutten päässyt noihin tehoihin vaan vikat 2min tuossa 310w eli kestävyyttä riittää, mutta voimaa uupuu. Ensi viikolla alkaa pyöräblokki eli ftp:n nosto talkoot.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
22 tuntia sitten, Grendel kirjoitti:

Aika sama taso kuin mullakin. Vieläpä samassa testissä. 

Riitti 5:02 pyöräilyyn. Joten kyllä tuo sub11 on hyvällä mallilla. 

Ulkona tuohon pitää lisätä se päälle 20w, niin luulis tuohon 5:15-5:25 haarukkaan pyörän menevän. En ehkä ole niin aero, että lähelle 5h menis noilla wateilla. Tavoite ois nyt 2kk pyöräblokissa saada sisällä 260w rikki, mikä ois varmaan 280w ulkona ja IM-tavoite watit noin 200w.

 

Tänään seuran vuorolla 3km uintia yhteensä. Uin ilman kelluntauikkareita. Alkuun 1700m verrat ja tekniikka. Pääsarja 6 x 100m kiihtyvänä 1min tauolla eli 50m aerb.kynnys (1:52-1:58/100m), 25m III (1:46-1:55/100m) ja 25m IV (1:35-1:45/100m). 50m siis about IM-vauhtia,25m 1500m vauhtia ja 25m 200m vauhtia. Jotenkin olin tänään jumissa ja 2 ensimmäistä oli 1:50 ja ojentajat hapoilla. Kahteen seuraavaan sain jo rennompaa uintia ja latseista enemmän tukea ja ajat meni 1:45. Viimeisissä 2x1:40 eli lopussa alkoi vasta sujumaan. Loppuverrat 3x200m I-alueella (4:10,4:20,4:30) ja 100m rintaa/selkää. Huomas tosi hyvin yläselän käytön uinnissa ja siitä saan eri tavalla vauhtia.

 

Illasta kevyttä hölkkää vajaa kymppi @6:03min/km vauhtia ja ka. syke 125. Sykkeet alkaa pk-lenkeillä tippua ja aattelin siirtyä hieman reippaammin juoksemaan seuraavia lenkkejä eli johonkin 5:20-6:00min/km tuun juoksemaan pk-lenkit.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Jalat oli jostain syystä melko väsyneet aamulla. Eilen rullasin lihakset ja venyttelin hyvin. Tehotreenit selvästi jumittaa lihakset, koska tehoja ei ole ollut pelissä vielä kauheana. Toki viime viikolla tuli 3x lajitestit tehtyä, joten aika paljon maksimiharjoituksia  viikkoon, vaikkei määrä ollut kummoinen.

 

Aamulla hieman jumppaa kehonpainolla + corea. Illalla 50 min pyörittelyä pyörällä, jossa 5x3min @110-120% ftp 4min tauolla. Ka watit  sarjoissa 257,262,267 ja 2x274 eli nouseva tehoinen sarja. Jalat toimi yllättävän hyvin. Syke alkoi 2 vikassa vasta nousta eli määrä jumia havaittavissa. 168 max syke eli hieman päälle an. aerb. kynnyksen. Ekassa vedossa jäi jopa alle 150.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Aamulla -2 pikku pakkasessa juoksua 10,5km @5:44min/km, keskisyke 131. Tein drillejä alkuun ja loppuun. Kiihtyvävauhtinen pk 6:20-5:20min/km ja sykkeet pysyi hyvin alle 140 kokoajan. Kengäksi valikoitu New Balance 1500 t2 pitkästä aikaa. Noilla on kyl tosi mukava juosta. Ei ehkä parhaat näille vauhdeille, mutta tossut rullas kivasti.

 

Illasta uintia 2,2km,jossa 3x( 2x50m 10s,2x100m 15s ,2x50m 10s) @ css eli 1200m  1:46 /100m vauhtia, sarjojen väliin 100 1-alueella. CSS vauhti tuntui jopa yllättävän kevyeltä ja piti vähän himmailla. Vedot per 25m uinnissa on laskenut 26 --> 22 syksyn aikana eli vetopituutta tullut reilusti lisää.

 

Samalla koitin vaimokkeelle opettaa vaparin perusteita (toinen kerta). Lähtökohtana oli, että osas uida mummosammakkoa 25m. Tänään oli jo selvästi parempi uintiasento ja otettiin mukaan käsivetoharjoituksia. Tuossa oppii itekin hyvin, kun koittaa miettiä miten sitä uidaankin.

Link to post
Share on other sites

30min lihasjumppaa aamulla. Illalla tunti rullailua trainerillä ja 4x8min sweetspot treeniä nousevasti 85%,88%,92%,95% ftp:stä. If 0.8 , keskisyke 131 ja max 156 eli hieman alle an.aerbkynnys. Sykkeet nousi hitaasti ja aamullakin leposyke 41 eli parasympaattinen hermosto hieman liian aktiivinen. Huomenna pakollinen lepo työreissun takia. Muuten olisi ollut kevyttä uintia.

Link to post
Share on other sites

Eilen lepoa työreissun takia. Tänään aamusykkeet oli matalat, mutta hrv normaali. Näkyy, että määrä treeniä on paljon ohjelmassa . Aamulla 2h trainerillä , if 0.65 ja keskisyke 123. Sekaan 5 min x4 @75% ftp 65-70rpm eli voima-ajoa.Vasen etureisi vähän äityi.

 

Päivästä juoksua 13km@5:51min/km, keskisyke 131. Polvi tuntui lämmittelyssä ja drilleissä oudolta, mutta hyvin pystyi juoksemaan. Keli oli nollassa ja baanat ihan hyvät. Liukasta oli ja zoomeilla juoksin liukuesteiden kanssa.

 

Treenit uppoa kyllä hyvin tällä hetkellä. Huomenna vielä uintia seuran vuorolla ja viikko olisi paketissa. 10h tulee tälle viikkoa liikunta ja tss reilu 500. Ensi viikko vastaavanlainen, mutta jouluna tulee vain kevyttä aamutreeniä. Sitten olisi 19-20h viikko ja 850tss eli pyörää/hiihtoa ohjelmassa reilusti. Tammikuu vielä reilusti nousevana ennen kuin helmikuussa himmailen hieman.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Joulukuusen alta lahjapaketista löytyi Polar V Vantage ja piti käydä sessujen kanssa testilenkillä. Vajaa 11km @ 5:38 min/km ja keskisyke 133. Ekoilla kilsoilla tais eiliset viinihöyryt painaa hieman.

 

Kiihtyvävauhtinen pk tuli juostua ja vikat kilsat meni noin 5:15 vauhtia. Nousua mittari näytti kumpuilevalla maastolla 600m eli jostain syystä tuo korkeusmittaus ei oikein toiminut ja tehot oli aika heittelevät. Painoakin oli tullut parissa päivässä + 1,5kg ja vaaka näytti aamukka jo 80kg. Kesällä toive olisi lähempänä 70kg, joten tavoitetta riittää kinkun syönnin jälkeen.

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Joulupäivänä 1h trainerillä ajoa, jossa 6x3min @ 100-120% FTP,  ihan ok menoa. Eilen 45min kevyttä polkemista ja keskisyke 115. Favero ei näyttänyt tehoaja, mutta kadenssi näkyi. Kummallakaan kellolla en saanut toimimaan.

 

Lisäksi vasen polvi on alkanut taas vaivaamaan pyöräilyssä. Tänään  on ohjelmassa 1,5h juoksua ja huomenna 3h pyörällä, mutta saa nähdä kestääkö polvi. Korvaan sitten hiihdolla, jossei kestä. Polvi kestää hyvin juoksua, mutta pyöräillessä menee etureisi mystisesti jumiin. Vieläkään en ole saanut aikaa bikefittiin, joten varmaan saattaa pyöräilyt jäädä vähiin.

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Perjantain "pitkis" ja rauhallista köpöttelyä reilu 15km @ 5:50min/km, keskisyke 129. Pakkasta oli -11,mutta sopivalla vaatetuksella selvis. Tiet oli melko kovat, mikä tuntui hieman jaloissa lenkin lopussa. Kovin montaa yli 15km lenkkiä ei ole tälle vuotta tullut juostua ja nyt aattelin ottaa noita säännöllisemmin ohjelmaan.

 

Seuraavaan 12 päivään tiedossa 25h treeniä. Huomenna 3h pitkis pyörää/hiihtoa tai kombona. Sunnuntaina 5km uintia seuran vuorolla eli "kinkku-uinnit". 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Lauantai pitkis ja 3h 127 keskisykkeellä trainerillä. Ulkona oli -20 aamulla, joten jätin ulkoilut väliin tällä kertaa. Faveron tehopoljin on vissiin rikki, joten viritin trainerin oman tehomittauksen käyttöön ja ajelin virtuaaliwateilla + sykkeellä. Eiköhän tuo ollut about 0.65 if lenkki. Vikaan tuntiin 15-25w kovemmilla tehoilla aerobisella kynnyksellä 10min x 4, joissa 5min matalalla kadensilla. Trainerin poljin magneetti oli hävinnyt, joten kadenssikaan ei ollut tiedossa, joten lähes luomuna mentiin. Jalat ja energiat oli melko loppu treenin päätteeksi, mutta väsymystä ei kuitenkaan ollu.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy