Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Jujup (puolimatkan triathlon <4,5h)


Recommended Posts

Tiistai: aamulla salijumppaa ja illalla uintia, jossa 15x100m lättäreillä. Aika tiukalta tuo uinti tuntui.

 

Keskiviikko: pyörää 80 minsaa ja pääosin kevyttä pyörittelyä + muutamat matalan kadenssin ajopätkät.

 

Tänään aamulla kevyt 7km lenkki. Sykkeet pääosin pk1 alueella ja vauhditkin alkoi jo vitosella näillä sykkeillä.

 

Tälle vuotta reilu 420h urheilua. Pyörää päälle 200h, juoksua n. 1200km, uintia 66h ja hiihtoa 25h + salijumpat. Ei menny yli 500h , mutta tuo selittyy osin tuolla 6 viikon tauolla. Uintia tuli aika vähän, mutta vauhdit on silti kasvaneet, mikä on hyvä asia. Juoksukilsat näkyy lähinnä pk-vauhdeissa. Pyörälläkin pääsi hieman eteenpäin.

 

Pari päivää kevyesti ja treenivuosi starttaa lauantaina FTP-testillä, jossa olettaisin jo + 230w tuloksia. Pyöräblokin jälkeen ois hyvä sisällä polkea + 250w, jolloin viime vuoden ulkona poljettu FTP menee varmaan rikki. Pyörällä ensi vuoden tavoite on rikkoa 300w raja ja päästä yli 4w/kg. Juoksussa koitan päästä esim. 10km alle 40minsan ja uinnissa kynnysvauhtitavoite 1:30/100m on varmaan hyvä. Pitäisi päästää uintia kuvaamaan, niin saa tekniikkavinkkejä  eräältä Suomen kovemmilta triathlon uimarilta. Eiköhän näillä opeilla päästä hieman tämän vuoden huippukuntoa ylemmäksi. Hyvää uutta vuotta!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 476
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Laivat saatiin lopulta Megastarille ja 23:00 eilen oltiin kotona. Otsikon tavoitehan täyttyi ja alla  pidempää kisarapsaa. Treenivauhdit osoitti, että tavoite pitäisi alittua kirkkaasti, mutta lopulta

Kangasala triathlon puolimatka 5:01:39    Uinti: 35:14   T1 57s. Hävisin @Spica:lle 2s eli tämä kait meni hyvin.   Pyörä 2:34:27, np 214w , if 0,79, sykkeet 152. Vähän va

Lyhyet kommentit ja ruoditaan huomenna lisää:   Uinti meni niin mönkään kuin voi mennä. Varmaan kaikkien aikojen huonoin kisauinti ja en osaa vielä sanoa syytä. Vaihtoonkin uppos aikaa. Pyör

Posted Images

Eilen ftp-testi + tunti kevyttä päälle, yht. 80min sisäpyörää. Ftp 227w eli +10w näillä kevyillä treeneillä parissa viikoss a. 

 

Tänään juoksua 80 minsaa ja vajaa 14km. Pk1-pk2 välimaastoa ja vauhdit n. 5:50/km. Hieman tulee parannusta lenkki lenkiltä.

 

Viikon saldo vajaa 7h ja ens viikolla määrät taas hieman nousee. Pyöräblokki alkaa myös, mutta tais olla 2x tehotreenit ens viikolla kolmen sijaan.

Link to post
Share on other sites

Ohjelmassa oli pitkä juoksu/hiihto, mutta mittari näytti -23, joten vaihdoin parin tunnin trainerisessioon. Mukaan 2x15min @ 50-60rpm. Netflixn parissa lenkki meni lähes huomaamatta.

 

Viikon saldo 10h ja 550tss eli pikku hiljaa määrät nousee. Ensi viikolla onkin pyörällä jo 3x tehotreenit viikossa eli vähän tiukempaa menoa.

Link to post
Share on other sites

Eilen: salijumppaa, hyvät domsit sai kyykkytreenistä.

 

Tänään: aamusta kevyttä uintia 2600m : tekniikkaa, lättäreillä uintia ja potkuja. Myöhemmin 80minsaa trainerillä: pk1-pk2 vajaa tunti ja nousevasti puol tuntia 70%-100% keskellä.

 

Jalat oli aika kipeät kyykkytreeneistä ja hankala tuottaa tehoa. Huomenne ainoastaan kevyt juoksulenkki.

Link to post
Share on other sites

Keskiviikko: matolla 60min pk - juoksua. Sykkeet korkeammat ja vauhdit paljon hitaammat matolla. Pakkasten takia varmaan muutamia mattolenkkejä tulee.

 

Torstai: pyörällä 1h 40 min sis. 6x5min 95-105% ftp:stä. Uinti jäi välistä, kun aamulla ei auto startannut. 10km matkaa ei oikein kävellä/pyöräillä hallille noilla keleillä

 

Tänään lepo pv ja huomenna vo2max vetoja pyörällä. Sunnuntaina vuorostaan uintia ja hiihtoa. Tälle viikkoa pitäisi noin 10h tulla täyteen.

Link to post
Share on other sites

1,5h trainerillä. Sis. 12x2min vo2max. 

 

Aikainen herätys, kun päivystys viikonloppu ja kerkee palaveria ennen pyöräillä. Sykkeet jäi vedoissa matalaksi eli vähän huono harjoitusvaikutus. Tuntuma oli kyllä raskas. Vedot pitäisi olla joko pitempiä tai olla ns. kickstart kärkeen, jotta saa sykkeet tuonne 90% max.

Link to post
Share on other sites
23 tuntia sitten, Jujup kirjoitti:

1,5h trainerillä. Sis. 12x2min vo2max. 

 

Aikainen herätys, kun päivystys viikonloppu ja kerkee palaveria ennen pyöräillä. Sykkeet jäi vedoissa matalaksi eli vähän huono harjoitusvaikutus. Tuntuma oli kyllä raskas. Vedot pitäisi olla joko pitempiä tai olla ns. kickstart kärkeen, jotta saa sykkeet tuonne 90% max.

Tai sitten palautus vaan lyhyemmäksi. Kaikilla tavoin rasitus toki kasvaa. Eniten suosin joko palautuksen lyhennystä tai vedon pituuden kasvatusta kuin tehon lisäämistä vetoon, jos se on jo vo2max tasolla.

Link to post
Share on other sites

@Spica Vedon pituudet ainakin kasvaa tulevaisuudessa.

 

Tuo kickstart meinaa, että eka veto (30s-1min) tai osa vedosta (+1min) tehdään kovempaa ja siitä teho laskee. Rönnestad ainakin käyttää noita usein lyhyissä vedoissa ja rpe pitäisi olla pienempi kokonaisuudessa ja harjoitusvaikutus sama.

 

Tänään: 3300m pk-uintia: paljon lättäreillä uintia sekä potkuja. Muutamat max vedotkin sekaan.

 

Uinnin jälkeen lyhyt tauko ja kävin hiihtämässä reilu 1,5h @ 129 sykkeillä. N. 20km tuli kasaan. Ladut vähän heikot välillä lumen vähyydestä johtuen.

 

10h tälle viikkoa täyteen ja tuntuma ihan ok, vaikka oli 1 salitreeni ja kolmet tehotreenit viikossa. Lihashuollot jääneet vähiin ja koitetaan panostaa niihin ens viikolla.

 

 

Link to post
Share on other sites

Eiliset: aamulla 2400m uintia, lähinnä tekniikkaa + lättäreillä pk- uintia.

 

Illalla myöhään salijumppa ja aika voimaton olo. Jotain sai räpellettyä kasaan.

 

Tänään: 1,5h pyörää illasta sis. 3x15x30s@130%. Tiukka setti, vaikka vasta kolmannessa sarjassa sykkeet kiipesi tuonne 170 kieppeille.

 

Aika myöhäinen aloitus oli eli 18:30 ja voi yöuniin vaikuttaa. Eilen tuli mukavat 9h unta myöhäisestä treenistä huolimatta. 

 

 

Link to post
Share on other sites

Eilen lepo pv ja puoli  tuntia lihashuoltoa vasaralla, rullalla + venyttelyt.

 

Ap: 1h 40min pyörällä sis. 6x5min @ 95-105%. Np 176w ja syke 137. Sykkeet hädin tuskin nousi ana. kynnykselle vedoissa.

 

Ajelin vedot aeroasennossa. Tällä kertaa tuli samanlaista pistelyä vasempaan pakaraan kuin viime kesänä. Maanantaina on fitti, joten jospa tuohon sais apua. Pitänee käydä hierojalla tai osteopaatilla taas.

 

Ip: Viikon ainoa juoksulenkki. 7km @5:49, Sykkeet 130. Räntää tuli aika reilusti, -7 ja tiet osittain lumessa. Oli kuitenkin ihan mukava köpötellä ja vauhdit oli ihan ok.

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy