Jump to content
Juoksufoorumi.fi

varolevy

Maailman paras reppu työmatkajuoksuun

Recommended Posts

Oma noin 20v palvellut Haglöfs Tigh M on osoittanut materiaalin väsymystä vetoketjujen kohdalla ja pohjassakin on jo pieni reikä, joten ehkä uuden repun hankinta olisi paikallaan. Helpointa olisi marssia kauppaan ja ostaa uusi samanlainen ja toistaa operaatio noin 10v välein, mutta tällöinhän ei pääse siihen parhaaseen vaiheeseen eli mahdollisten uusien varusteiden valitsemiseen. 

Omat tarpeeni satunnaisessa järjestyksessä. Kaikkia ei Tight nimittäin täytä, mutta katsotaan jos vaihtoehtoja löytyisi. Muuhun juoksuun on muut reput ja rensselit eli olen valmis ostamaan repun vain pääasiallisesti työmatkajuoksuun joten voin olla tarkempi vaatimusteni kanssa. 

-Koko noin 20l eli sisään mahtuu silloin läppäri ja vaihtovaatteita

-Lantiovyö kts. läppäri

-rintavyö kts. läppäri

-Ei erillistä läppäripussia, koska ne painaa liikaa ja ovat vaan turhia kun kone ei ole repussa jolloin repun tilaa ei voida käyttää kovin modulaarisesti

-tasku lantiossa/rintaremmissä (kännykkä)

-kiristykset repun sivuilla/takana niin kamat ei hölsky

-pari sisätaskua(lomppa, avaimet, muistikirja, kynä, muu viraabeli)

-Semi kevyt paino

-Vedenkesto ei ole niin tärkeä, harvoin sataa puolessa tunnissa(lyhyt lenkki) niin paljon, että kaikki ehtisi kastua normaalissa repussa joissa jotain vedenkestoa yleensä on. 

Onko sinulla jokin näistä valinnoista täyttävät vaihtoehto käytössä vai oletko katsellut ja tuskailet saman ongelman kanssa? 

Mielenkiinnolla seuraan ketjua jos saisit vastauksia.

Aloittelen työmatkajuoksua kun perheellisenä se säästäisi aikaa ja saisi perusjuoksut hoidettua vaivatta. Juoksin pyöräilyrepullani (Ortlieb Packman Pro 2) kokeeksi ilman läppäriä, mutta painavat kengät ja vaatteet kyydissä. Yli kilon reppu sekä muut kamppeet olivat semi-ärsyttävää kannettavaa. Ja kevyt lenkki muuttui selkeästi raskaammaksi. Sinänsä reppu oli yllättävän ok kantaa omalla juoksutekniikallani.

Läppärin mielelläni jättäisin töihin juoksupäivinä, mutta se taas rajaisi pois juoksupäivävaihtoehtoja... joten siinä mielessä 13-14" läppärin raahausmahdollisuus olisi kiva ominaisuus repulta.

Parin viime vuoden Juoksija-lehtien testejä selasin, ja googlailin mm. YouTuben reppuarvioita läpi. OMM Phantom 20 näytti kivalta mutta kenties sen kevyet materiaalit hajoaa äkkiä tällaisessa käytössä. Salomon Trailblazer 20 reppua harkitsen ehkä vakavimmin. North Facella on Flight Race MT 12 litran liivireppu mutta tuskin perusläppäri sinne mahtuu, ja reppu itsessään ei ehkä mahdu mulle kun olen 177cm/84kg enkä <70kg vuoristokauris kuten videolla ollut ukkeli.

En tyomatkarepusta tieda, mutta itse kaytan Ultimate Direction Fastpack 35-reppua juoksuvaellukseen. Siita on myos olemassa pienemmat versiot (15l, 25l).

Minun versio on tosi hyva, kunhan repun saa tarpeeksi tayteen. Sen saa kiristettya niin etta mikaan ei holsky. Se on myos ihan juoksuun suunniteltu, eli esim. olkaimiin saa lotkoa kiinni, ja puhelimen helposti saataville jos suunnistusta tarvitaan. Myos geeleille ja muille loytyy helposti tilaa. Siina on myos selan puolella sisatasku, jonne voisin kuvitella saavani lapparin (riippuu tietysti tietsikan koosta).

Eli juoksuvaellukseen erinomainen kapistus, voisi soveltua myos tyojuoksuun - tai sitten ei, pitaa varmaan vahan katsoa lahemmin tai jopa testata.

EDIT: Toi Fastpack 15 nayttas olevan aika hyva tyomatkoihiin, tietsikalle soveltuva sisatasku, ja kooltaan aika optimaali. Propaganda-video tassa:

https://ultimatedirection.com/fastpack-15/

Jep, suositukset myös tuon UD Fastpack 15:n suuntaan. 

Riittävän tilava vaihtovaatteille, kengille ja pienille eväille. Läppäriä ei onneksi tarvitse itse kantaa mukana mutta ainakin Applen macbook (12 tuumainen) mahtuu kevyesti ja tilaa jää yli reilusti.