Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Seppo

NUTS Karhunkierros 22.5.-24.5.2020

Recommended Posts

21 tuntia sitten, Kirsi kirjoitti:

 

Tuo onkin hyvä kysymys: sauvat vai ei? Joka tosiaan on hyvä päättää aikaisemmin, kuin viikko ennen starttia. 

 

 


Varmasti sauvoista olisi tietyissä kohdissa apua, mutta itse koen että sen verran vähälle käytölle jäisivät että jätän ottamatta mukaan. Lopun mäet on sen verran jyrkkiä että niissä oikein sauvominen onnistu, ja ne nyt on sen verran lähellä maalia että se menee vaikka kontaten loppuun 🙂 

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitä voi mielessään miettiä monta kilometriä haluaa kantaa kepakoita mukana jotta niitä voi käyttää parin kilometrin ajan. Sitten voi käydä jossain juurakossa testaamassa miten mukava niillä on kävellä kun kolisevat kiviin ja juuriin. Mutta jos haluaa ottaa mukaan niin sittenhän ne pitää ottaa mukaan. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 tuntia sitten, riopentti kirjoitti:

Sauvoja saattaa tarvita enemmän alamäissä kuin ylämäissä Rukaa lähestyttäessä, jos esim. kireä ITB iskee. 


No joo, tämän kyllä allekirjoitan ja tämä on yksi syy miksi voisin ottaa kepit mukaan. Viime vuonna noita ongelmia oli ja aika perseestähän tuo viimeinen 15 km oli. Mutta reissuun lähden silti ilman 🙂 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika tuskaa olivat loppualamäet itsellänikin viimeisestä huoltopisteestä lähtien, mutta silti mietityttää jaksaako sauvaputkiloa ja 300gr kantaa selässään koko matkaa noiden vuoksi. Ehkä Vaaroilla enemmän tarpeen (jos sinne ehjänä pääsee). Tänä keväänähän ollaan tietty parhaassa iskussa ikinä 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaisiko huoltopisteita myos vahan funtsia jo etukateen ? Ma juoksin omatoimisesti ton reitin, ja siten homma oli aika selva - pitemmat stopit Oulangan Luontokeskuksella (vesitankkaus, vahan popsittavaa, vahan huilaamista, mutta aika nopeasti ulos kun intoa piisasi, ehka 30minsaa), ja Basecamppi (mustikkapiirakkaa kastikkeella - ai etta oli hyvaa, jaffapullo, lotkojen tayttamista, ja runsaammin itsensa keraamista, tunti siina hujahti, yllattavan nopeasti).

Kun oikeassa kisassa on huoltopisteita enemman, kannattaa etukateen varmaan miettia mita niissa tekee. Voihan suunitelmaa muuttaa lennossa, mutta mun aivot toimii aika huonosti (varsinkin kun on vasynyt), ja mita vahemmin tarvii siina miettia, sen parempi.

 

Ja jos miettimista haluaa kisan aikana valttaa: mita pitaa tapahtua, etta keskeytat ? Paskakysymys, mutta itse ainakin halusin ainakin sita etukateen miettia.  Ma on niin paattanyt, etta jatkan kunnes tuntuu silta etta paikat menee pitempiaikaisesti rikki. En halua olla telakalla kolmea kuukautta, ihan sen takia etta jatkoin jostain vakavammasta kivusta huolimatta. Ei se helppoa koskaan ole, mutta kylla ma tiedan mita kipua on parempi kuunnella, varsinkin jos matkaa on jaljella 20-30km. Toisille voi olla kisan lapivetaminen tarkeampi, etta riskeja ottaa enemman...

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
tunti sitten, Miska kirjoitti:

Ja jos miettimista haluaa kisan aikana valttaa: mita pitaa tapahtua, etta keskeytat ? Paskakysymys, mutta itse ainakin halusin ainakin sita etukateen miettia.  Ma on niin paattanyt, etta jatkan kunnes tuntuu silta etta paikat menee pitempiaikaisesti rikki.

Itse olen oppirahat maksanut ja keskeytän jos alkaa kipua tarpeeksi tuntua. Noin 10 vuotta sitten maratorilla puolimatkassa alkoi tuntua kova kipu nilkassa, mutta luonne ei antanut periksi keskeyttää. Maaliin päästiin, mutta kisan jälkeen meni noin 1.5 vuotta että pystyi täystipainoisesti taas juoksemaan. ja juoksuharrastus jäikin sillä erää sitten siihen. En tosin tiedä olisiko auttanut jos olisi heti keskeyttänyt kun kipua alkoi tuntua, mutta ei ainakaan olisi ollut vahingoksi.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menee jo ketjun aiheen ohi, mutta itsellä ITB iski vahvasti KK55:lla viime vuonna toista kertaa. Edellinen ja ensimmäinen kerta oli 15v aiemmin ekalla maratonillani jonka tempaisin ilman harjoitteluja. Näin "keski-iässä" huomaa takaliston lihasten heikkouden joka sitten johtaa tuohon ITB:en rasituksen kumuloituessa ultralla, luulen ma. 

Se on nimittäin hidasta tulla alamäet alas sivuittain, suupielissäkin jokin painovoimakeskittymä.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy