Jump to content
Juoksufoorumi.fi


r
Sami01

Juoksu Sponsorointi

Recommended Posts

24 minuuttia sitten, Don_Valido kirjoitti:

Vaihtoehtoja on muutama:

A) Teet tulosta ja hankit olympiamitalin Suomelle

B) "Brändäät" itsesi ja otat somen haltuun kymmenillä tuhansilla seuraajilla. 

C) teet An ja Bn. 

 

Molempien seurauksena sponsoreita saattaa löytyä. 

sponsoreita itselle vai sponsoreita juoksutapahtumalle? Minusta kiinnostavinta juoksun sponsoroinnissa on se, millä juoksutapahtumille saadaan sponsoreita, sillä se laskee kaikkien osanottajamaksuja. Internet on johtanut siihen, että hyvin monet asiat ovat ilmaisia. Niinpä juoksutapahtumienkin pitäisi pystyä kaupallistamaan itseänsä sillä tavalla, että joku maksaa siitä, että sellainen tapahtuma on olemassa. Tähän liittyy mm. some, erityisesti niiden sponsoreiden somekanavat. Minimi on se, että budjetista katetaan kolmannes sponsorisopimuksilla, mutta puoleen pitäisi pyrkiä. Tulevaisuudessa pienet tapahtumat tulevat olemaan sellaisia, mitkä ovat kokonaan ilmaisia ja täysin mainosrahoitteisia, sillä sponsoreiden kannalta on olennaista kuinka moni siellä juoksee. Mitä enemmän juoksijoita, sitä enemmän tuote pääsee esille. Saattaa tulla myös jonkinlainen käänteinen veloitus eli osallistuminen on ilmaista, mutta jos ei tulekaan paikalle, vaan jättää juoksematta, joutuu maksamaan sakkomaksun. Osanottajamäärät ovat monissa tapahtumissa laskussa, mikä johtuu kahdesta asiasta. Ensinnäkin ihmiset eivät halua päättää osallistumisestaan kovin aikaisin, vaan mennä enemmän ex tempore ja kun jälki-ilmoittautumismaksut ovat korkeita, ei katsota sen olevan sen arvoista. Toiseksi ihmisillä on niin paljon tarjontaa vapaa-ajalleen, joten pitää keksiä oikeasti joku syy, minkä takia ihmisen pitäisi tulla paikan päälle. Näitä juoksutapahtumat eivät oikein osaa. Pitäisi olla kylmästi ilmainen tapahtuma ja hyvä meininki. Se tulee entistä enemmän polarisoitumaan toi homma niin, että joku Berliinin tai New Yorkin maraton voi pyytää vaikka 300 euroa tai mitä hyvänsä asiakkailta, mutta joku pienempi tapahtuma eli vaikkapa 10km kisa Suomessa, ei voi pyytää kohta penniäkään. Nuoret alle kolmekymppiset eivät ole enää valmiita maksamaan, kun he ovat kasvaneet siinä Internet-ajassa, jossa kaiken saa ilmaiseksi.

 

Mitä tulee henkilökohtaisiin sponsoreihin, niin sponsori löytyy silloin, jos yritys kokee saavansa siitä jotain vastinetta tai vaihtoehtoisesti suhteilla. Ei sillä ole välttämättä merkitystä, onko tulosta tai seuraajia. Jos keksii jonkun jutun, mitä muut eivät tee ja myy sen jollekin, niin se on yksi tie. Vuoden loppuun kannattaa satsata, sillä ainakin voittoa tekevillä yrityksillä voi olla intressejä pienentää sitä voittoa, mistä maksetaan veroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verratkaapa näitä kuvia:

https://nuuksioclassic.kuvat.fi/kuvat/Nuuksio+Classic+2019/Pressikuvat+2019/Nuuksio+Classic+2019+-+Miska+Koivumäki-9631.jpg

ja

https://nuuksioclassic.kuvat.fi/kuvat/Nuuksio+Classic+2019/Pressikuvat+2019/Nuuksio+Classic+2019+-+Miska+Koivumäki-9046.jpg

 

Monessa tapahtumassa kuten esim. Frankfurtin maratonilla on kielletty pitää numerolappua liian alhaalla eli genitaalialueella. Esim. sellaiset triathlonista tutut numerolappuvyöt eivät ole sallittuja. IAAF:n säännön mukaan numerolapun alaosan pitää olla housun yläosan yläpuolella. Sen lisäksi kertovat, että pelkästään nuo kaksi numerolapussa esillä olevaa yritystä maksavat 30% tapahtuman kuluista, joten tarvitsevat optimaalisen näkyvyyden, jotta sponsoroisivat jatkossakin maratoneja, eikä pelkästään telkkarissa näytettävää urheilua. Nyt kun katsoo esim. noita Nuuksio Classicin kuvia, niin joissain kuvissa sponsorit saavat hyvin näkyvyyttä ja joissain ei ollenkaan. Nämä ovat juuri sellaisia asioita, mitkä vaikuttavat haluun satsata juoksutapahtumaan. Yritykset käyvät taatusti hyvin tarkasti läpi jälkikäteen sen, miten näkyivät ja missä.

Lainaa

Bei dem Verbot der Startnummernbänder handelt es sich lediglich um die Bekanntgabe der entsprechenden Regelung der Internationalen Wettkampfbestimmungen der IAAF, bzw. des DLV (siehe IWB-Regel 18.17 ff.). Dort ist die Größe der Startnummer, mögliche Aufdrucke und der Körperteil, auf dem die Startnummer zu tragen ist (auf der Brust, die Unterkante muss sich oberhalb des Hosenbundes befinden) explizit genannt. Da der Läufer die internationalen Regeln vor einer Teilnahme an einer Laufveranstaltung sicherlich nicht ausführlich studiert, erachten wir es als sinnvoll, in unserer Läufer- und Staffelinformation auf diese Bestimmungen hinzuweisen. Es gibt keine Regel, die das Startnummernband als solches verbietet, aber dieses wird nicht auf Achselhöhe, sondern in der Hüfte getragen. Die Startnummer ist also nicht mehr auf der Brust, sondern im Genitalbereich sichtbar, nach 42 km oftmals auch gar nicht mehr.

Diese Bestimmungen wurden erlassen, um den Sponsoren der Veranstaltungen, einen genau abgesteckten Präsentationsrahmen zu geben. Die beiden Sponsoren, die mit ihrem Logo auf der Startnummer abgebildet sind, finanzieren etwa 30% der Gesamtkosten der Veranstaltung. Die Startnummer ist seit Jahren unser stärkstes Werbemittel. Es muss also im allgemeinen Interesse der Teilnehmer sein, diesen Sponsoren einen guten Auftritt zu verschaffen, damit sie weiterhin Marathonläufe und nicht nur Fernsehsportarten unterstützen.
Im Triathlon ist das Startnummernband erlaubt, weil es aufgrund der technischen Gegebenheiten der Sportart für den Teilnehmer ein optimales Hilfsmittel ist (zweimaliger Wechsel der Kleidung). Diese Unterstützung braucht der Läufer nicht.

Wir möchten Dich also bitten, die Startnummer wie in guten alten Zeiten wieder an die Brust zu heften. Im Interesse der Gesamtveranstaltung möchten wir auf ein wachsendes Problem hinweisen und hoffen, dass die Teilnehmer, Du, diese Problematik nachvollziehen können und sich entsprechend verhalten.

https://www.frankfurt-marathon.com/informationen/faq/

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehkä aloittaja haluaa itselleen sponsoria ?

 

Periaatteessa kai netissäkään mikään ei ole ilmaista. Jos joku vääntää nettiin sovelluksen, niin tämä saa siitä tuloa jotain kautta, sillä ilmaiseksi kukaan ei tee pitkään mitään.

Netin tai sovellusten mainonnassa mainonta voidaan usein kohdistaa suureen määrään ihmisiä ja riittää, että mainonta tehoaa muutamaan prosenttiin heistä.

Voisi kuvitella, että juoksijan numerolapuissa oleva mainos saa näkyvyyttä nimen omaan median kautta. Tällöin se koskee tapahtumia, jotka kiinnostavat mediaa.

 

Pienissä juoksutapahtumissa pitää sponsorin saada myös rahansa sponsoroinnista takaisin. Tilanne on aika erilainen kuin netin miljoonien asiakkaiden ympäristössä tai isoissa mediaa kiinnostavissa urheilutapahtumissa

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 tunti sitten, Don_Valido kirjoitti:

Vaihtoehtoja on muutama:

A) Teet tulosta ja hankit olympiamitalin Suomelle

B) "Brändäät" itsesi ja otat somen haltuun kymmenillä tuhansilla seuraajilla. 

C) teet An ja Bn. 

 

Molempien seurauksena sponsoreita saattaa löytyä. 

Ja vaihto "D" unohtui 😉 Ole kuin Don Valido. 💪👍🏃‍♂️🕺👌🌞

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Suomessa ei näkyvyydeltään sen luokan juoksutapahtumaa olekaan että ne kiinnostaisivat suuryrityksiä, vaan ne mahdolliset piensponsorit ovat juuri yrityksiä jotka valmistavat/myyvät tuotteitaan nimenomaan osanottajille ja näin pienestä joukosta huolimatta viesti on hyvin kohdennettu. Tässä on iso ero vaikka suuriin kaupunkimaratoneihin joilla on teollisuutta, energiayhtiöitä ja päivittäistavaraketjuja isoina sponsoreina ja kisat tulevat vähintään alueellisilta tv-kanavilta. Toki juuri joku Motonet-GP jossa sponsorointi koskee koko kisasarjaa ja menee lajiliiton kautta.

 

Mutta tämä ei nyt oikein liity yksilöurheilijan sponsorointiin. Aloittaja ilmeisesti halusi tietää miten voisi saada sponsorin itselleen vai haluaisi sponsoroida juoksijaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minuuttia sitten, perttu kirjoitti:

Mutta tämä ei nyt oikein liity yksilöurheilijan sponsorointiin. Aloittaja ilmeisesti halusi tietää miten voisi saada sponsorin itselleen vai haluaisi sponsoroida juoksijaa?

 

Jälkimmäinen on helppoa. Tähän voi halukkaat liittää tilinumeron ketjun jatkoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otetaan vielä esimerkki. Sepollahan on tai oli sponsorina Porokylän Pulla. Jos mietimme sitä, että kuluttaessamme brändien tuotteita ostamme tavallaan tavoitteiden saavuttamisen odotusarvoa. Silloin jos halutaan saavuttaa tulos kuten vaikkapa alle 3 tunnin alitus, niin silloin kannattaa olla mukana sellaisen tuotteen kanssa, jota kulutetaan ennen suoritusta tai sen aikana. Eli jos mulla on joku tuote, joka mahdollistaa ajan parantamisen, mun kannattaa sponsoroida Seppoa, sillä jos hän saavuttaa tavoitteensa, niin sitten muutkin ostavat. Ja jos hän ei saavuta tavoitetta, niin se ei ole sen tuotteen vika, vaan seuraavallakin kerralla on mahdollisuus saavuttaa, jos hän vaan jaksaa jatkaa sen tuotteen käyttöä. Siinä on pelkästään voitettavaa kunhan joku saavuttaa tavoitteensa ja sitä kautta siihen tuotteeseen tai innovaatioon uskotaan. Sen sijaan pullan kanssa tilanne ei ole näin. Pulla on palkinto maalissa kisan tai treenin jälkeen ja se on huonoa bisnestä myydä pullaa vain heille, joilla meni hyvin. Niinpä Porokylän Pullan kannattaisi sponsoroida heitä, joita ei välttämättä edes kiinnosta mitkään aikatavoitteet. Pääasia, että se pulla kiinnostaa ja kiinnostaa paljon. Jos ketjun aloittaja rekisteröi vaikkapa nikin Pullamies ja kertoo, että hän syö pullaa joka treenin jälkeen, niin silloin hänestä tulee kiinnostava sille pullafirmalle. Mitä enemmän joku brändi on esillä, niin sitä enemmän peilineuronit saavat ihmiset kiinnostumaan siitä brändistä ja jos kerran kokeilee, niin suhtautuu myötämielisemmin sitä brändiä kohtaan ja kun mainoksen näkee vain murto-osasekunnin ajan, niin sellaisen mainoksen havaitsee paremmin, mitä brändiä on kokeillut. Näin ollen pullamiestä kannattaa sponsoroida, koska joka kerta, kun se pullapussi ja brändi näkyvät, se jää ihmisille enemmän tai vähemmän mieleen. Sitten kun mennään kauppaan ja nähdää sattumalta pussi myynnissä 1,99€, sanotaan: "hei, tää on sitä, mitä se pullamies syö. Ostetaan mekin." Yksi pussi ostetaan hetken mielijohteesta, koska se maksaa vain pari euroa ja kerran viikossa saa hemmotella, vaikka olisi laihiksella. Se tehdään ehdottomasti lenkin jälkeen sunnuntaina. Pari kertaa kun on niin tehty, siitä tulee tapa ja vähän ajan päästä ei ole viikkoa ilman pullaa.

 

Eli kysymys on siitä, mitä henkilö haluaa saavuttaa. Sen jälkeen kysymys on siitä, mikä brändi voisi sopia yhteen sen tavoitteen kanssa. Tuosta voi lähteä liikkeelle. Mitä pienempi firma, sitä enemmän ruohonjuuritasolta joutuvat lähtemään.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 tunti sitten, Baltsu kirjoitti:

Monessa tapahtumassa kuten esim. Frankfurtin maratonilla on kielletty pitää numerolappua liian alhaalla eli genitaalialueella. Esim. sellaiset triathlonista tutut numerolappuvyöt eivät ole sallittuja. IAAF:n säännön mukaan numerolapun alaosan pitää olla housun yläosan yläpuolella.

 

Kun kyseiset kuvat kerran ovat polkujuoksusta, niin mitenkäs on tarkoitus hoitaa vaatteiden lisäilyt ja poistot ja paidan vaihtamiset ja repun kiskominen selästä jne, jos numero ei ole "vyön alla"? Ihan noin teoriassa?

 

Juuson tietysti tarvitse vaatteita lisäillä, kun on maalissa ennen sään muuttumista, mutta tavallisten kuolevaisten on.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

 Jos ketjun aloittaja rekisteröi vaikkapa nikin Pullamies ja kertoo, että hän syö pullaa joka treenin jälkeen, niin silloin hänestä tulee kiinnostava sille pullafirmalle. Mitä enemmän joku brändi on esillä, niin sitä enemmän peilineuronit saavat ihmiset kiinnostumaan siitä brändistä ja jos kerran kokeilee, niin suhtautuu myötämielisemmin sitä brändiä kohtaan ja kun mainoksen näkee vain murto-osasekunnin ajan, niin sellaisen mainoksen havaitsee paremmin, mitä brändiä on kokeillut. Näin ollen pullamiestä kannattaa sponsoroida, koska joka kerta, kun se pullapussi ja brändi näkyvät, se jää ihmisille enemmän tai vähemmän mieleen. Sitten kun mennään kauppaan ja nähdää sattumalta pussi myynnissä 1,99€, sanotaan: "hei, tää on sitä, mitä se pullamies syö. Ostetaan mekin." Yksi pussi ostetaan hetken mielijohteesta, koska se maksaa vain pari euroa ja kerran viikossa saa hemmotella, vaikka olisi laihiksella. Se tehdään ehdottomasti lenkin jälkeen sunnuntaina. Pari kertaa kun on niin tehty, siitä tulee tapa ja vähän ajan päästä ei ole viikkoa ilman pullaa.

 

En ole varma sainko kiinni ajatuksesta. Mutta jos tarkoitus oli vain kertoa, että kannattaa perustaa Brändi (esimerkissä Pullamies), jolloin yritykset maksavat tälle brändille.

Aika moni yrittää brändiä kehitellä esim. Youtube:n, mutta harva lähtee lentoon. Tämä siksi, että tienatakseen vaaditaan paljon katselijoita/seuraajia.

Youtubessa tuon mukaan saa n. 5 €/1000 katselua Quora How much money for 1000 views

 

Jos pulla maksaa 1.99 € niin varsinainen tuotto voi olla kulujen jälkeen senttejä, jolloin tähän Pullamies mainontaan voidaan pullaa kohden maksaa hyvin vähän. Eli vaatisi paljon Pullamiehen tapojen seuraajia.

Jos olisi helppoa, perustaisi jokainen oman brändin ja tienaisi sillä.

 

Baltsu brändi voisi lähteä sponsoroimaan juoksukisoja. Jos brändistä saadaan niin kiinnostava, että ihmiset juoksevat mielellään samoissa kisoissa kuin Baltsu ja lisäksi tapahtuma saa paljon mediahuomiota (TV/lehdet/netti), sponsoroivat yritykset tapahtumaa niin, että se on juoksijoille ilmainen !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa miettiä tuotteita, mitkä joko edistävät tai estävät. Estävistä tuotteista tulee mieleen Ice Power. He sponsoroivat juoksussa, koska ajatellaan, että jos treenin jälkeen sivelee jotain geeliä käpäliin, ei tule vammoja. Tämä uskomus on ollut pitkään vallalla. Jo ennen osallistumistani ensimmäiselle maratonille kaverit kertoivat, että kannattaa käyttää Ice Poweria. No joskus olen sellaista ostanut ja monesti saanut ko. tuotteita esim. joululahjaksi, mutta ei niitä oikeasti ole tullut käytettyä. Tuote on kuitenkin sellainen, että ihmiset ajattelevat, että se on kuin puuta koputtaisi, kun sitä käyttää. Vedät tahmeaa geeliä jalkaan niin voit huutaa: ei mithää häthää. No ehkä sillä on joku taika, en tiedä, kun en ole nähnyt tutkimustuloksia, mutta pointti on selvä. Se tuote estää pahaa tapahtumasta. Polarin unta seuraavalla mittarilla on vähän samoja ominaisuuksia. Toisaalta se myöskin edistää, jos se parantaa harjoittelumahdollisuuksia. Aika esim. on monella kortilla. Mikä on sellainen tuote, mikä lisää käytettävissä olevaa harjoitteluaikaa, mutta joka ei ole ihmisille tuttu. Sitä kun alkaa rummuttaa kuin kovimmat gay pride fanaatikot konsanaan, saa takuulla mainetta ja mammonaa.

 

Siihen diiliin voi rakentaa myöskin porkkanoita eli se sponsorointikin voisi olla vastikkeellista. Rahaa tulee, jos urheilija hankkii asiakkaita. Voi jakaa vaikka flaijereita, joissa on joku koodi, jonka näppäilemällä asiakas saa hyödyn ja tämä suosittelija saa bonarin. Nämä sopivat vaikkapa appeihin. Jos jollain on vaikkapa uusi verkkokauppa tai uusi sovellus, niin hän voi tehdä sellaisen diilin, että juoksija juoksee sen firman paidoissa ja jakaa mainoksia. Jokaisesta uudesta tilaajasta juoksija saa x euroa. Silloin se toimisi samalla tavalla kuin vaikkapa affityyppiset systeemit kuten Bonusway. Sen sijaan, että firma maksaa vaikkapa Bonuswaylle esimerkiksi 10%, josta tämä tilittää asiakkaalle cashbackia 5%, niin hän tarjoaakin uudelle tilaajalle tai uudelle verkkokirjeen/mainoslehtisen tilaajalle alennuksen ja samalla sille suosittelijalle jonkun bonuksen. Tällaisessa tapauksessa sponsorille ei kerry suoria kustannuksia juurikaan ennen kuin tiedetään, miten se juoksija pystyy saamaan aikaan liikevaihtoa. Silloin se yhteistyökumppani voi olla juoksutapahtuma. Tekee vaikkapa jostain nonamejuoksutapahtumasta suositun. Takuulla joku Forssan Suvi-ilta kiinnostuu, jos henkilö tekee uskottavan suunnitelman, kuinka hän saa sinne 500 osanottajaa lisää. Silloin kannattaa miettiä, missä piireissä liikkuu. Jos on esim. raamattupiireissä tai Insinööripiireissä tai kalastuspiireissä, niin kuinka paljon niissä porukoissa on juoksijoita tai potentiaalisia hölkkääjiä ja kuinka heidät saataisiin mukaan tapahtumaan. Henkilö ja hänen neljä kaveriansa Juankosken raamattuyhdistyksestä lähtevät kisaan ja sen lisäksi henkilö soittelee ja meilaa yrittäen saada kaikki muut raamattuyhdistykset viiden miehen tai naisen voimin mukaan. Silloin kannattaa pitää huoli siitä, että se Suvi-ilta ei ole se brändi, vaan keksii sille raamattupiirien juoksutapaamiselle itse nimen, jotta hallitsee sen kokoontumisen brändiä itse.

 

Johonkin tähän tapaan lähtisin ajattelemaan sitä silloin, jos ei ole mahdollisuutta sainata miljoonadiiliä Coca-Colan kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe, jonka itse jaan karkeasti kahteen eri osa-alueeseen. On "ammattiurheilijat" tähän kuuluvat ne virallisia lajeja harrastavat urheilijat jotka saavat urheilla erilaisilla apu, tuki ja sponsorirahoilla. Esim jotkut yleisurheilijat ovat näitä. Saavat siis rahaa ja tuotteita. Sitten on iso joukko "lähetyssaarnaajia" (ambassadors) Jotka saavat käyttöönsä tuotteita mainostusta vastaan ja jotka sitten esittelevät tuotteita positiivisessa valossa eri tapahtumissa.

Kylmää rahaa nämä eivät kuitenkaan taida saada. Uskon kuitenkin, että nämä "lähettiläät" ovat näille firmoille heti kullan ja käteisen jälkeen tärkein voimavara, sillä oikein valitulla lähettiläällä on mielettömän suuri mainosarvo ja brändi tavoittaa jatkuvasti älyttömän paljon uusia ja vanhoja asiakkaita jo muutamalla aktiivisella lähettiläällä. Itse olen huomannut somessa seikkaillessani olevani jatkuvassa mainonnan ristitulessa, kun seuraan paljon sellaisia henkilöitä, jotka ovat jonkin tuotteen lähettiläitä. Aina en edes tiedä edustaako joku tyyppi jotain tuotetta vai höpötteleekö vain lämpimikseen.

 

Hyvä esimerkki on viime viikolta. Ostin uuden garminin kellon, johon olin päivän verran erittäin tyytyväinen, mutta sitten jo heti seuraavana päivänä eräs somessa seuraamani henkilö kertoi saaneensa uuden mittarin uudelta merkiltä ja johan alkoi kiinnostaa josko tämä uusi merkki olisi tätä minun kelloani parempi ja tarjoaisi jotain sellaista mitä nykyinen ei tarjoa? Ja pitihän sitä heti lähteä googlailemaan mikä laitos on kyseessä ja mitä se maksaa ja mistä niitä saa jajajaja... Siis eihän mikään näistä uusista lippulaivamalleista ole kovinkaan erinlainen ja kaikissa on samat perusominaisuudet. Toisissa vain kestää akku pitempään... Ja "HEP" sitähän minä tarvitsen pidempää akunkestoa, tämä on kuin taikasana,  kun omat suoritukseni ovat vielä tuollaisia alle 12 tunnin mittaisia, joten en tarvitse vielä yli 60 tunnin akunkestoa kelloon. Mutta mielikuva on selkeä, ultrajuoksija tarvitsee ultrajuoksuun parhaat mahdolliset vehkeet. Ja jos taidot ja kunto ei riitä, niin aina voi buustailla omia puutteita ostamalla lisää hienoja hilavitkuttimia.

 

Hitto, että mä rakastan tuotteita ja lähettiläitä! Ei tämä ole mitenkään negatiivinen juttu, oikeasti olen saanut paljon hyviä tipsejä somesta eri tuotteista. Markkinointikanavana some on vain ylivertainen, eikä ole ihme miksi vähän jokaiselta kuviteltavissa olevalta toimijalta löytyy jonkinlainen lähettiläs, oli sitten kyseessä, kalsarit, sukat, kuulokkeet, aurinkolasit, kengät, vaatteet, reput ja muut varusteet. Varmasti jostain löytyy myös topsypuikko lähettiläs, joka innosta puhkuen osallistuu keskusteluun vähän joka puolella paasaten pumpulipuikkojen ihanuudesta. Omassa lähipiirissäni on sponsoroituja urheilijoita, sekä tuotteiden lähettiläitä eikä kummankaan sortin henkilöistä ole mitään pahaa sanottavaa, jos tämä teksti antaa sellaisen kun, niin sen ei ole tarkoitus sellaista välittää. Tämä aihe on minusta niin herkullinen, että tästä on mukava kirjoittaa. Ja olen jossain jo aikaisemminkin avautunut aiheesta ja tullut hyvin väärinymmärretyksi silloinkin. 

 

Nyt kun tarkemmin mietin, niin tiedän hyvin harvasta ammattiurheilijasta mitä kaikkia merkkejä ja tuotteita he edustavat, mutta usemmastakin polkujuoksijasta ja ultrajuoksijasta tiedän, mitä merkkejä he edustavat. Some siis toimii. Seuraan kyllä paljon ammattiurheilijoitakin, mutta nyt ei vain tule mieleen, kuin muutamat adidaksen ja niken sponsaamat juoksijat suomesta. Noin niinku varustepuolelta tuli nämä mieleen. 

 

Miten sitten näihin sponsseihin pääsee käsiksi?

 

- Joskus tuotteiden myyjät ihan ilmoittelevat, että nyt tarvittaisiin lähettiläitä heidän tuotteilleen.

- Tässäkin asiassa voi varmaan olla itse aktiivinen ja lähestyä maahantuojaa tai myyjää ja kertoa omasta halukkuudestaan tai tarpeestaan olla joko lähettiläs tai neuvotella     muunlaisesta sponsoroinnista. 

- Sitten on tietty se menestyminen ja sittenhän voi odottaa, että mainostajat ja muut tahot tulevat kotiovelta hakemaan suostumuksia kaikenlaisiin juttuihin, näitä tapauksia taitaa olla nykyään aika vähän. Tosin mitään varmaa tietoa minulla ei asiasta ole. 

- Tai sitten, niin kuin tässäkin ketjussa on jo sanottu aikaisemminkin, täytyy vain olla todella kiinnostava henkilö eikä komeasta/kauniista ulkonäöstä ole haittaa tässä asiassa. 

 

Tapahtumille sponssien kerääminen/kerjääminen on ihan persiistä ja siitä en jaksa edes aloittaa katkeraa valitusta 😄 

 

Ps. Edelleen olen vailla sponsoreita kelpais vaikka vähän tuntemattomampikin kenkämerkki 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä





×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy