Jump to content
Juoksufoorumi.fi



henok (Kilsoja ja kyläkisoja)


Recommended Posts

  • Replies 318
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lyhyt kisaraportti Jazz-hölkästä:   Kilpailu oli onnistunut sikäli, että tarkoitus oli lähteä 3:40-vauhtia liikkeelle ja katsoa, kuinka kauan jaksan. Jaksoin viisi kilometriä, sen jälkeen tu

Voi vitsi,  ja minä kun olin juuri aikonut kirjoittaa tänne, kuinka frisbeegolf on typerä laji. Nyt en kyllä viitsi.    Puolimaraton meni suunnitelman mukaisesti, vähän nopeamminkin. Taktiik

Juuh elikkäs.    Kauan olen huudellut tällä foorumilla muiden ketjuissa kertomatta mitään omasta harjoittelustani. Nyt siihen tulee muutos.    Olen nuori, alle kolmekymmenvuotias m

Posted Images

Eilen juoksua 11km @5:02 min/km. Rentoa juoksua kelloa katsomatta,  tuntui oikein hyvältä. Keskisyke 129 lyöntiä minuutissa kuulostaa alhaiselta, mutta meno oli kyllä helpon tuntuista koko ajan ja sykkeet nousivat normaalisti ylämäissä.

 

Näen kyllä joskus painajaisia, että menen kynnystesteihin ja paljastuu,  että sykkeeni ovat oikeasti 20 l/min ylempänä kuin olen luullut. 

 

Mitähän tänään keksisi. Jos saisi yli 60 minuuttia juoksua alle pitkästä aikaa.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Ei ollut voimavaroja juosta enempää kuin 6km @4:49, keskisyke 132. 

 

Vaikka nyt on vakiintunut helpoksi vauhdiksi tuollainen alle 5 minuutin tahti, täytyy silti muistaa juosta myös hitaammin (jos kohta nopeamminkin). 

 

Edelleenkö jengi pelaa Pokemon Go:tä? Aina silloin tällöin lenkillä näkee sellaisia vähän ressukan näköisiä ihmisiä seisomassa ryhmässä jossakin puistossa ja tuijottamassa puhelimiaan. Ja kaikki ovat tietysti aikuisia, sillä pelin oikea kohderyhmä on jo ajat sitten siirtynyt seuraavaan villitykseen - niin kuin asioiden kuuluukin mennä.

  • Like 2
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Aamulenkki 6,5km@5:40, keskisyke 118 lyöntiä minuutissa. 

 

Siellä oli kuura maassa! Nytkö tämä synkkyys jo alkaa. Juoksu tuntui kuitenkin hyvältä. 

 

Tällä viikolla lupaan mennä salille, vaikka ei yhtään huvittaisi. Pitäisi vielä keksiä, mitä siellä tekee. Jos joku superbodari haluaa ehdottaa skinny fat -juoksijalle sopivaa, yhden kerran viikossa tehtävää ohjelmaa jossa käytetään vain vapaita painoja, voi sen tehdä tässä ketjussa. 

 

Aikoinaan tein Starting Strength -ohjelmaa ja kehityinkin oikein mukavasti,  mutta siinä ei kyllä sitten juosta samalla. Ainakaan kovaa.  

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Voimatreenikin pitäisi varmaan osata jaksottaa. PK-kauden alussa enemmän sitä raakaa voimatreeniä ja vähemmän juoksua (siis enemmän kuin 1x viikossa, ja juoksusta sitten tinkii sen mitä on pakko). Sitten siitä kauden edetessä siirtää enemmän ylläpitäväksi sitä voimailua. Kevään koittaessa loikkii sitten mäessä niillä superhessun koivilla. Tämä on oma alustava suunnitelmani. Inhoan itsekin salissa hikoilua, mutta ei se haittaa. Inhon kautta!

Link to post
Share on other sites
2 tuntia sitten, puujalka kirjoitti:

Voimatreenikin pitäisi varmaan osata jaksottaa. PK-kauden alussa enemmän sitä raakaa voimatreeniä ja vähemmän juoksua (siis enemmän kuin 1x viikossa, ja juoksusta sitten tinkii sen mitä on pakko). Sitten siitä kauden edetessä siirtää enemmän ylläpitäväksi sitä voimailua. Kevään koittaessa loikkii sitten mäessä niillä superhessun koivilla. Tämä on oma alustava suunnitelmani. Inhoan itsekin salissa hikoilua, mutta ei se haittaa. Inhon kautta!

 

Jep, ajatuksena on talven pimeässä lisätä salikertoja ja vähentää juoksukertoja. Hyvä olisi kuitenkin jo tässä syksyn aikana päästä käyntiin rautojen kanssa, että voi sitten alkaa rakentamaan lihaskuntoa jonkinlaiselta pohjalta. 

Link to post
Share on other sites

Isojen poikien olen kuullut ylistävän kiihtyviä lenkkejä, ns. "progression runeja". Päätin siis itsekin kokeilla. 

 

6 km, joista ensimmäinen aikaan 6:06 ja viimeinen 4:06. Jokainen kilometri keskimäärin 25 sek edellistä nopeammin - tämä ei ollut suunniteltua vaan huomasin asian jälkeenpäin. 

 

Lopussa alkoi vähän ahdistaa, en ole tottunut juoksemaan aamulla lujaa. 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Voi pojat! 

 

Oikeastaan vähän ihmettelen, että lenkillä vastaan tulleet naiset antoivat minun jatkaa juoksua eivätkä pysäyttäneet minua väkisin, niin hyvältä näytin uudessa juoksupipossani

 

En tiedä johtuiko piposta, mutta tänään oli - kulunutta sanontaa käyttääkseni - tossu syönnillään. Heti lenkin alussa tuntui, että tänään kulkee, joten annoin mennä. Meno tuntui rennon kovalta, en puristanut missään vaiheessa. Parhaimmillaan vauhti oli tasan 4 min/km, ja keskivauhdiksikin tuli 4:19. Ihan kisavauhteja minulle siis, eikä missään vaiheessa tuntunut pahalta. On tämä juoksu ihmeellinen laji. 

 

12 km @4:19, keskisyke 147 l/min. Ja kun veljet ovat tuolla @puujalkan ketjussa puhuneet kadenssista, niin se oli keskimäärin 174 askelta minuutissa. Olen huomannut, että neljän minuutin vauhdissa kadenssi nousee automaattisesti 180 askeleeseen minuutissa, ilman että kiinnitän asiaan sen kummemmin huomiota. 

  • Like 5
Link to post
Share on other sites

Aina välillä yllätän itsenikin ja käyn juoksemassa pitkiksen. 

 

23.6 km @5:10, keskisyke 134 l/min.

Kokonaisaika 2:01:48.

 

Ei ollut tarkoitus juosta ihan noin pitkään, mutta olin niin vaikuttunut Berliinin maratonista, että kesken lenkin virisi ajatus tehdä juoksusta "Homage to Mister Kenenisa Bekele, the Greatest Long-Distance Runner of All Time" ja juosta sama aika kuin Kennyllä tänään. No, muistin ajan seitsemällä sekunnilla väärin...

 

Perjantaina olimme työporukan kanssa suunnistamassa, se oli erittäin hauskaa! Juoksua tuli yhteensä noin 6 km. Eilen lauantaina en valitettavasti ehtinyt lenkille. Kilometrejä kertyi tälläkin viikolla pitkästä pitkiksestä huolimatta vain 60, kun nuo viikolla tehdyt yksittäiset lenkit olivat niin lyhyitä. 

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Tänään 6km palauttava hölkkä @5:06, keskisyke 124. Syyskuussa  juoksukilometrejä yhteensä 187.

 

Uhosin muuten viime viikolla kovasti käyväni salilla, mutta kohtalo puuttui peliin. Sahasin veitsellä peukaloon niin ison haavan, että olen hädin tuskin pystynyt käyttämään toista kättäni. Ei puhettakaan punttien nostelusta siis. Katsotaan, miten tällä viikolla käy.  

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Aamupaino on taas hiipinyt yli 70 kilon herkuttelun, laiskottelun ja yleisen pehmeyden takia. Asia korjataan hyväksi havaitulla tavalla: aamulla, päivällä ja vielä iltapäivälläkin syödään melko normaalisti, terveellisesti kylläkin. Illalla sitten syödään korkeintaan porkkanoita, mieluiten ei mitään. Pientä nälkää pitää kestää, kylläisenä ei paino putoa. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   1 member




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy