Jump to content
Juoksufoorumi.fi



henok (2021: 5000 km, 5 km alle 17:30, 10 km alle 37:00, 1/2M alle 1:20)


Recommended Posts

2 tuntia sitten, Honkajoki kirjoitti:

Vielä olis tällainenkin vaihtoehto kuin luujohdekuulokkeet. Mulle ei napit myöskään sovi ja olen ollut urheilukäytössä todella tyytyväinen Aftershokzin Air -kuulokkeisiin. Ostin Verkkokaupasta n. satasella.

Joo, totta, olen tuollaisia joskus kaupassa kokeillutkin! Epäilyttää se, että kuuluuko mitään kun taustamelua (esim. liikenteen ääniä) on vähänkin enemmän, mutta ilmeisesti kuuluu?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 329
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Joitakin vaikutelmia puolikkaalta.   Fiilis lauantaina oli hyvä. En kevennellyt hirveästi edeltävällä viikolla. Viimeinen kova harjoitus oli tiistaina ja torstaina kiihdyttelin muutaman kerr

Lyhyt kisaraportti Jazz-hölkästä:   Kilpailu oli onnistunut sikäli, että tarkoitus oli lähteä 3:40-vauhtia liikkeelle ja katsoa, kuinka kauan jaksan. Jaksoin viisi kilometriä, sen jälkeen tu

Elämä alkaa taas voittaa ja juoksu kulkea. Viime viikon kehtaa jakaa tännekin:   Ma ip 11,5 km @5:06 Ti ilta treeni 5x6 min kynnyksellä, vetojen keskivauhdit 3:54, 3:49, 3:48, 3:47 ja 3

Posted Images

No niin, eilen juoksin ensimmäistä kertaa kovempaa sitten kesän. Meni hyvin! Vatsassa ei ollut mitään kovin huolestuttavia tuntemuksia ja vaikka juoksu tuntui ja varmaan näyttikin aika kehnolta, pääsin kuitenkin aika helpolla ihan hyviin vauhteihin. 

 

Otin varman päälle ja vedin 7x3 minuuttia kynnyksen tienoilla. Alussa vauhdit karkasivat kyllä tottumattomuutta vähän liian koviksi. Palauduin kuitenkin aina hyvin eikä ollut mitenkään inhottava olo missään vaiheessa. 

 

Vetojen vauhdit: 3:45, 3:50, 3:56, 4:05 (tässä pysähdyin vahingossa liian aikaisin), 3:50, 3:57, 3:49. Noista huomaa ainakin sen, että nopea juoksu on tällä hetkellä niin vierasta, että vauhdit eivät ole oikein kalibroituneet kroppaan. 

 

Positiivinen fiilis joka tapauksessa! Tästä se lähtee. 

Link to post
Share on other sites

Viikko oli tällainen:

Ma ap 7km

Ma ip 6 km

Ti ip tuo edellä kuvattu treeni, 12 km

Ke ap 7,5km

Ke ilta 3,5 km

To lepo

Pe ap 11 km sis yhteensä ehkä 4 km kovaa, jahtasin Strava-segmenttejä... Vähän noloa.

Pe ip 3 km juoksurattaiden testausta

La ap pitkis 22km loppunostolla

Su ilta 4 km 

 

Yht. 77 km. Hyvä viikko, nopeaa juoksua mukana ensimmäistä kertaa pitkään aikaan ja ainakin nyt sunnuntai-iltana on kropassa ihan hyvä fiilis. Viikon ehdoton kohokohta oli lauantain pitkis: täydellinen lokakuun viileä, auringonpaisteinen sää, hyvä kulku ja löysin uusia, kivoja reittejä. 

Link to post
Share on other sites

Ihan hyvillä mielin olen lähdössä huomenna viivalle. Tavoitevauhti on tuntunut viime aikoina todella helpolta ja olen muutenkin elämäni kunnossa. Vasen takareisi on edelleen ollut vähän herkkä, mutta hyvällä lämmittelyllä uskon senkin kestävän. Onneksi nyt ei ole enää niin kylmä kuin vielä alkuviikosta. 

Link to post
Share on other sites
10 tuntia sitten, henok kirjoitti:

Olen miettinyt, mikä selittää hyvän kunnon ja 4 minuutin tulosparannuksen puolikkaalta kesäkuun alusta. Paras keksimäni vastaus on, että kestävyyskuntoni on nyt paljon parempi. Olen juossut määrällisesti enemmän ja pakottanut itseni juoksemaan pitkiksen joka viikko. Vatsakivun vuoksi tehoja on ollut vähemmän: kesästä asti olen välttänyt kovia vauhteja ja juossut todella paljon rauhallista perushölkkää. Toisaalta mukana on ollut enemmän tasavauhtisia reippaita lenkkejä, joita en ole ennen oikeastaan juossutkaan. Nyt ne ovat olleet korvaamassa varsinaista nopeustreeniä, kun olen halunnut kokea vähän vauhdin hurmaa.

 

Siinähän se onkin pähkinänkuoressa aika hyvä maratonresepti (ja puolikas myös). Säännöllistä puurtamista, paljon määrää, säännöllinen pidempi lenkki. Kerran viikossa reipas lenkki ja ehkä jotain straideja vielä päälle pari kertaa viikossa. Aika simppeliä tämä juoksuhomma.

 

Mutta onhan se toisaalta aika paljon kiinni myös juoksijan ominaisuuksista. Mulla tuo ei toimisi kovin pitkälle, vaan tarvitsen sitä kovempaa anaerobista työtä, maksimivetoja ja nopeuskestävyyttä. Sitä kautta mulla aukeaa myös tuo aerobinen puoli.

 

Parhaassa tapauksessa löysit nyt hyviä suuntaviivoja itsellesi parhaiten sopivasta treenistä.

Link to post
Share on other sites

Onnea vielä kovasta tuloksesta!

 

19 tuntia sitten, henok kirjoitti:

Olen miettinyt, mikä selittää hyvän kunnon 

Lainaus ketjun aloituspostauksesta vuoden takaa:

"Juossut olen aina, mutten koskaan muuten kuin omaksi ilokseni. En usko, että minulla on koskaan ollut vuottakaan taukoa hölkkäilystä, mutta toki aktiivisuus on ollut hyvin vaihtelevaa. 

 

Nyt minulla on ollut pari vuotta hyvä juoksuinnostus päällä ja olen saanut paljon kaivattua säännöllisyyttä harjoitteluun, mikä on näkynyt myös tuloksissa. "

 

Säännöllinen, pitkäjänteinen tekeminen palkitaan. Monessa lähteessähän puhutaan, että n. 3 vuotta säännöllistä harjoittelua alkaa tuottaa tulosta ja 7-10 vuoden harjoittelulla saavutetaan oma huippu.

 

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


  • Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

     

    Yli 10 000 kävijää/kk

    n. 350 000 sivulatausta/kk

  • Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

    Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy