Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Parempaa kuunneltavaa lenkeille:

henok (2021: 5000 km, 5 km alle 17:30, 10 km alle 37:00, 1/2M alle 1:20)

Recommended Posts

• Replies 327
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Joitakin vaikutelmia puolikkaalta.   Fiilis lauantaina oli hyvä. En kevennellyt hirveästi edeltävällä viikolla. Viimeinen kova harjoitus oli tiistaina ja torstaina kiihdyttelin muutaman kerr

Lyhyt kisaraportti Jazz-hölkästä:   Kilpailu oli onnistunut sikäli, että tarkoitus oli lähteä 3:40-vauhtia liikkeelle ja katsoa, kuinka kauan jaksan. Jaksoin viisi kilometriä, sen jälkeen tu

Voi vitsi,  ja minä kun olin juuri aikonut kirjoittaa tänne, kuinka frisbeegolf on typerä laji. Nyt en kyllä viitsi.    Puolimaraton meni suunnitelman mukaisesti, vähän nopeamminkin. Taktiik

Posted Images

Viime viikko oli oikein hyvä. Kelit ovat olleet täydelliset ja juoksu tuntunut nautinnolliselta.

Ma ilta 10 km @4:44

Ti ap 7,5 km @5:23

Ti ilta 4 km @5:26

Ke ip 8 km @4:51

To lepo

Pe ilta 9 km 4:52

La ap pitkis 21,5 km @5:19

Su ap 6 km @5:16

Su ilta 9,5 km @5:14

Viikkokilometrit 76,2.

Tämä viikko vielä rauhallista määrää, ensi viikolla ehkä jo vähän vauhtia mukaan. Viime viikolla tein yhdellä lenkillä muutaman kiihdytyksen, ja vaikka fiilis oli ihan kauhea, eivät ne tuntuneet vatsassa. 

Tänään päättyi ylimeno-/palautumiskausi. Nyt toivon, että vatsa kestää myös vähän kovempaa harjoittelua. Kummempia tuntemuksia ei ainakaan ole tällä viikolla enää ollut, mutta en ole varsinaisesti hurjastellutkaan.

Ma 12 km @4:38, jonkinlainen tempo

Ti ap 6 km @5:05

Ti ip 4 km @5:17

Ke 13 km @4:53

To ilta 6 km @5:11

Pe ip 7,5 km @5:03

La pitkis 23 km @4:53

Su 8 km @5:19 

Viikko meni juuri sillä tavalla kuin olin sen suunnitellutkin, juoksua tuli tasan 80 kilometriä. Ensi viikolla saa sitten kilometrit vähän vähetä laadun kustannuksella. Ajattelin aloittaa pk-kauden varman päälle ja ottaa ensimmäiselle viikolle vain yhden varsinaisen treenin, kilttiä kynnystä esim. 10 x 3 minuuttia. Se voisi olla ohjelmassa tiistaina. Muuten samaa kuin yleensäkin. Pitkiksiä saisi pidentää, mutta ei huvita yhtään. Vitsi kun olisi 30 afrikkalaista kaveria, joiden kanssa treffata lauantai-aamuna ja lähteä kipittämään. Varmaan minun pitää niellä ylpeyteni ja hankkia kuulokkeet. Kuuntelisi vaikka Alastalon salissa, joka tulee nyt YLE:ltä Esko Salervon lukemana.

Joka viikko ajattelen, että tämä on se viikko, kun aloitan taas salitreenin. Toistaiseksi en ole pitänyt sanaani. Mitenhän alkavalla viikolla käy?

7 tuntia sitten, henok kirjoitti:

Varmaan minun pitää niellä ylpeyteni ja hankkia kuulokkeet. Kuuntelisi vaikka Alastalon salissa, joka tulee nyt YLE:ltä Esko Salervon lukemana.

Kerro sitten miten toimii. Omat kokemukseni kuulokkeista ovat lähinnä huonoja ja erittäin huonoja:

- Kaikki kuulokkeet joissa on piuhoja ovat hankalia

- Langattomat bluetooth-vastamelu-nappikuulokkeet ottavat niin pahasti häiriötä askeleen tömähdyksistä, että niitä ei voi musiikkifani käyttää. Lisäksi ne saattaa lupsahtaa irti korvasta, ja niiden etsiminen pimeässä ei ole hauskaa.

- Pää lämpiää korvat peittävien kuulokkeiden kanssa, ja kuulokkeet uivat hiessä. Ei muutenkaan oikein toimi talvisaikaan, vaikea sovittaa päähineen kanssa.

Siispä lenkkeilen edelleen kuunnellen vain linnunlaulua, sateen ropinaa ja oman pään kohinaa.

Sisällä juostessa ongelma tämän musiikkihomman kanassa on maton aiheuttama kova melu. Päädyin sitten laittamaan musiikin sterkoista ihan helvetin kovalle kuulokkeiden sijaan. Ulkona tämä ei tietenkään ole vaihtoehto.

2 tuntia sitten, puujalka kirjoitti:

- Kaikki kuulokkeet joissa on piuhoja ovat hankalia

- Langattomat bluetooth-vastamelu-nappikuulokkeet ottavat niin pahasti häiriötä askeleen tömähdyksistä, että niitä ei voi musiikkifani käyttää. Lisäksi ne saattaa lupsahtaa irti korvasta, ja niiden etsiminen pimeässä ei ole hauskaa.

- Pää lämpiää korvat peittävien kuulokkeiden kanssa, ja kuulokkeet uivat hiessä. Ei muutenkaan oikein toimi talvisaikaan, vaikea sovittaa päähineen kanssa.

Samaa mieltä melkein kaikista.

Piuha puhelimesta korvaan ei vain toimi, erittäin hankala.

Isot korvat peittavät hiostaa ja pipot vaikea sovittaa.

Oma valinta on ollut Jaybird X3, bluetooth kuulokkeet joissa piuha kiertää korvasta toiseen. Jos toinen kuuloke sattuisi lähtemään irti niin se ei tipahda maahan kun toinen on vielä korvassa. Häiriötä en ole huomannut. Jokin aika sitten nämä oli viisi tuntia yhtä mittaa päässä ja toimivat kokonaisuudessaan kohtuullisen hyvin. Lisätään vielä että normaalisti en käytä mitään kuulokkeita kun tykkään kuunnella metsän äänia, mutta todella pitkillä maantiepätkillä niitä on mukava kuunnella.

25 minuuttia sitten, MMM kirjoitti:

Oma valinta on ollut Jaybird X3, bluetooth kuulokkeet joissa piuha kiertää korvasta toiseen. Jos toinen kuuloke sattuisi lähtemään irti niin se ei tipahda maahan kun toinen on vielä korvassa. Häiriötä en ole huomannut. 

Arvelinkin, että löytyy myös ihan urheiluun suunniteltuja nappeja jotka varmaan toimivat paremmin kuin nämä minun perusnapit. Mitäs tuollainen kustantaa?

6 minuuttia sitten, puujalka kirjoitti:

Arvelinkin, että löytyy myös ihan urheiluun suunniteltuja nappeja jotka varmaan toimivat paremmin kuin nämä minun perusnapit. Mitäs tuollainen kustantaa?

Kapakkaetiketin mukaan vieraisiin pöytiin ei kaiketi pitäis liikaa huudella, mutta mainitsen nyt kuitenkin Jaybird Tarah Pro -mallin. Bluetooth, piuha nappien välissä, pysyvät korvissa hämmentävän hyvin ainakin minulla, akunkesto speksien mukaan 14h (en ole testannut yhtäjaksoisesti, mutta lähelle tuota pääsee pätkissä käytettynä, ei tartte latailla usein). Näkyvät kauppaavan hintaan 129e.

Tämä onkin tärkeä keskustelu. Minun ongelmani on nimittäin juurikin se, että sopivia kuulokkeita voi olla vaikea tai mahdoton löytää. 

Ns. In-ear -kuulokkeita en voi enää käyttää. Minulla on niin pienet korvat, että kuulokkeet aiheuttavat vahan pakkautumisen korviin ja toistuvia korvakäytävän tulehduksia. 

Perinteiset nappikuulokkeet ovat juostessa täysin hyödyttömät. 

Jäljelle jäisivät siis kuppikuulokkeet. Ne saa pipon päälle (paitsi tonttulakin, @puujalka) ja oman hikoiluni kyllä kestän, mutta kestävätkö kuulokkeet hikeä? Olen nähnyt jengin käyttävän ainakin niitä Beats-kuulokkeita urheillessa, mutta en tiedä kestäisivätkö ne kahden tunnin hikistä pitkistä. 

3 tuntia sitten, henok kirjoitti:

Tämä onkin tärkeä keskustelu. Minun ongelmani on nimittäin juurikin se, että sopivia kuulokkeita voi olla vaikea tai mahdoton löytää. 

Ns. In-ear -kuulokkeita en voi enää käyttää. Minulla on niin pienet korvat, että kuulokkeet aiheuttavat vahan pakkautumisen korviin ja toistuvia korvakäytävän tulehduksia. 

Perinteiset nappikuulokkeet ovat juostessa täysin hyödyttömät. 

Jäljelle jäisivät siis kuppikuulokkeet. Ne saa pipon päälle (paitsi tonttulakin, @puujalka) ja oman hikoiluni kyllä kestän, mutta kestävätkö kuulokkeet hikeä? Olen nähnyt jengin käyttävän ainakin niitä Beats-kuulokkeita urheillessa, mutta en tiedä kestäisivätkö ne kahden tunnin hikistä pitkistä. 

Vielä olis tällainenkin vaihtoehto kuin luujohdekuulokkeet. Mulle ei napit myöskään sovi ja olen ollut urheilukäytössä todella tyytyväinen Aftershokzin Air -kuulokkeisiin. Ostin Verkkokaupasta n. satasella.

• Seppo changed the title to henok (2021: 5000 km, 5 km alle 17:30, 10 km alle 37:00, 1/2M alle 1:20)

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy