Jump to content
Juoksufoorumi.fi



MikkoVe (Kokkola 24h 180-200 km)


Recommended Posts

  • Replies 397
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lauantai 15.2.2020: Puntti 0h29 Sunnuntai 16.2.2020: Puntti 0h23 Tiistai 18.2.2020: Puntti 0h20 Torstai 20.2.2020: Mattojuoksua 2 km @ 7:05 Lauantai 22.2.2020: Juoksukävelyä 24h00.

Lauantai-Sunnuntai 16.-17.11.2019: Joensuu Night Run 12h kisa; 95,581 km @ 7:32.   Neljäs ja viimeinen kerta lappu rinnassa juoksua vuoden 2019 aikana. Kisareissuun lähdettiin n. 12:30 Porvo

Maanantai 3.2.2020*: Paino 78.9 kg. Glu 83, BHB 0.3. - Juoksua 11.3 km @ 5:30, 1h02, 253** W. 74 % HRR. - Jäähdyttelyä 0.7 km   Viimeisen kunnollisen treeniviikon alkuun maravauhti

Posted Images

Maanantai 11.1.2021

- Lumityöt 0h41 @ 46 % HRR

Tiistai 12.1.2021

- Lumityöt 0h43 @ 59 % HRR

Keskiviikko 13.1.2021

- Lumityöt 0h46 @ 41 % HRR

 

Kelin mukaista puuhastelua. Ihan sopiva rasitus koneelle ja lihaksille flunssasta vielä puolikuntoiselle. Kotikatu näyttää siltä, että jos olisi tahtoa, niin voisi lyödä sukset jalkaan ja hiihdellä siinä.

Link to post
Share on other sites

Sunnuntai 17.1.2021

- Luisteluhiihtoa 8 km, 0h55 @ 78 % HRR.

Tiistai 19.1.2021

- Juoksukävelyä 11.3 km @ 6:15. 1h10 @ 78 % HRR

Keskiviikko 20.1.2021

- Punttia 0h21 @ 54 % HRR.

 

Sunnuntaina toinen kerta suksilla. Polvi kävi hangessa samat 3 kertaa, mutta kokonaisfiilis oli paljon parempi. Tasaisella meni välillä jo ihan kohtuullisesti. Ylämäet on kyllä hankala ottaa menemättä pahasti punaiselle. Välillä nöyrästi seisoskelin ja lepäsin. Tiistaina huomasin, että keleissä on eroja. Pienessä lumipöpperössä tuo 6:15 oli itselleni melkein maksimitahtia. Ehkä siinä myös vielä vähän flunssakin painoi tai juoksemattomuus. Ja kyllä pitäisi ihmisen päästä ilman mitään tauteja ja telakoita tekemään; mieliala ollut koko ajan huono, kun olen vähemmän ulkoillut.    

Link to post
Share on other sites

Sunnuntai 24.1.2021

- Juoksua 7 km @ 7:08. 0h50 @ ? W. 56 % HRR.

 

Strydi ei näköjään kytkeytynyt. Kevyt ja lyhyehkö mattohölkkä. Dirty Harry 5 ei ollut tarpeeksi mielenkiintoinen, että olisi tänään pystynyt pitempään suoritukseen. Huomenna ehkä intervalleja taas, se tuntuu olevan ainoa treenimuoto, missä matolla ei kuole tylsyyteen.

Link to post
Share on other sites

Maanantai 25.1.2021

- Juoksua 1h01 @ 6:10. 71 % HRR.

 

Ei mee nyt datafiilillä hyvin, kun unohdin varmistaa, että Stryd toimii. Latasin sitä jonkun aikaa ja oletin sen sillä tokenevan. Oletus, tuo Mother of all f'ups. Mutta siis, intervallit matolla, 12 min kiihtyvä lämmittely + 7 * (3 min reipasta + 3 min kevyttä) + 6 min jäähdyttely. Sykkeet ylhäällä, tuntui helpommalta. Juoksun päälle vedin leukoja, joita jaksoin viisi. Tyttö aikoo osallistua punnerrushaasteeseen helmikuussa ja itse ajattelin ottaa leuat omaksi kohteeksi. Menisköhän 10 reilun kuukauden kuluttua?

Link to post
Share on other sites

Lauantai 30.1.2021.

- Lumityöt 0h23 @ 45 % HRR

 

Ei vieläkään vahvaa tekemisen meininkiä. Päivä alkoi spontaanilla heräämisellä klo 4. Kolan varressa tuntui heti, ettei jaksamistä ole. Tunnin päikkärit, päivällinen ja 3(!) tuntia lisää unta palloon. Jopa itselleni harvinaisen hyvä suoritus ko. lajissa. Nyt ihan hyvä olo. 

Link to post
Share on other sites

Olikos sulla sitä matalan hiilarin syömistä nyt? Oisko niin, että olisi mennyt yli (vai ali)? Jos jaksaminen on heikkoa, se voi olla usein monen muuttujan summa. Elimistö toimii aika monimutkaisesti ja esim. juuri alhaisella hiilareilla oltaessa voi mennä sekaisin (mikrobisto suolistossa muuttuu, stressihormonit muuttuu, verenkuva muuttuu jne jne) ja tila voi muuttua jopa hengenvaaralliseksi. Kannattaisko kokeilla hetki syödä "normaalisti" ja katsoa parantuuko jaksaminen? 

Link to post
Share on other sites

Aika vähän tosiaan hiilareita ja rasvan määrä kehossa tulee pikku hiljaa alaspäin. Uskoisin kuitenkin, että iso osa olosta on vielä parin viikon takaisen flunssan jälkiväsymystä. Toisaalta vaikka treenikertoja on ollut vähän, niin aika iso osuus niistä on ollut kuormittavia; TE 4-5. Nyt ei pysty normalisoimaan syömistä, kun vaimo on pitkän harkinnan jälkeen päättänyt kokeilla pari viikkoa ketoilua! Siinä haluan tukea kaikin mahdollisin keinoin, myös omalla esimerkillä. Jos vielä parin viikon jälkeen olo on vetämätön, niin kokeilen ensin nostaa energiamäärää ja sen jälkeen tarvittaessa hiilareita. 

Link to post
Share on other sites

Sunnuntai 31.1.2021

- Kävelyä 2.3 km, 0h32 @ 32 % HRR

- Kävelyä 12.5 km @ 8:22. 1h45 @ 139 W. 49 % HRR

Maanantai 1.2.2021

- Luisteluhiihtoa 8.9 km @ 10.5 km/h, 0h51 @ 69 % HRR.

 

Eilen aamulla koiran kanssa käppäilyä, myöhemmin päivällä oikea kävelylenkki sisältäen loppuun puolisen kilometriä hölkkää. Tänään kiva hiihtolenkki lähialueen pelloille tehdyllä ladulla. Vähän oli pöpperöä paikoitellen, mutta enimmäkseen pysyin pystyssä. Yksi pummi tuli, kun väistin selkä edellä vastaan tullutta kälyni siskoa ja suksen kärki haukkasi baanan vierustan kinokseen. Päivän havaintona se, että päivän hämärryttyä oli vaikea erottaa baanan epätasaisuuksia. 

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy