Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Moderointijonossa on tunnelmaa

Recommended Posts

25 minuuttia sitten, Seppo kirjoitti:

Baltsuhan oli moderointijonossa, eli kuten tuossa ylhäälläkin lukee niin viestit eivät tule heti näkyviin. Pitää myös sisällään sen, että jos viesteissä haukutaan muita niin ne osat olen poistanut. Tämä ei ilmeisesti missään vaiheessa hänelle auennut. 

Toinen suuri salaliitto näyttää olevan tuo yksityisviestien määrä joka on kaikilla sama. Kun postilaatikko on täynnä niin vanhoja viestejä pitää poistaa jotta voi lähettää uusia. 

Juoksufoorumi on tavallaan facessa, mutta ryhmän nimi on Juoksu. En seuraa sitä aktiivisesti ja siksi siellä on omat ylläpitäjät. Nimi ei ole sama koska en huolehdi sen ylläpidosta. 

" Kaikki tuo perustui kaiken lisäksi kuulopuheisiin tai vaihtoehtoisesti kyse oli puhtaasta epävakaan, herkkähipiäisen henkilön mielivallasta, joka voisi tapahtua kenelle hyvänsä milloin tahansa eli myös silloin, jos en olisi kaverini kanssa asiasta edes keskustellut."

IMG_4692.jpg

Yllä oleva eiliseltä. Tätä tämä on ollut viime kuukaudet. Mielestäni mun ei tarvi sietää tämmöistä. 

Joo, ei tarvi. Rikosilmoitusta kehiin vaan. Jo noiden viestien perusteella on syytä epäillä laitonta uhkausta ja kunnianloukkausta.

• Like 2

Miten ihmiset voivat ottaa jonkin foorumin näin vakavasti. Olen varmaan itsekin vastannut epäasiallisesti (omaa väärässä oloa on vaikea heti myöntää) ja minulle on ehkä vastattu epäasiallisesti. Mutta yhtään noista tapauksista en enää muista, eivät niin tärkeitä olleet.

Tärkeämpiä asioita on vaikka lasteni tsemppaaminen, koska kummallakin on juuri tulossa isoja muutoksia elämässä. Joku foorumi on loppujen vain mukavaa satunnaista vähemmän tärkeää ajankulua

• Like 2

Onhan absurdi homma, omanlaisensa elämäntaiteilijan luoma luova installaatio.

Ei oikein tiedä miten suhtautua, kun ei tiedä miten tosissaan panokset on asetettu,  ja siksi ei oikein uskalla kantaakaan ottaa... Mutta sen verran otan kuitenkin, että tuollaisia uhkauksia ei mielestäni kenenkään tarvitse sietää. 

16 tuntia sitten, Jim kirjoitti:

Miten ihmiset voivat ottaa jonkin foorumin näin vakavasti. Olen varmaan itsekin vastannut epäasiallisesti (omaa väärässä oloa on vaikea heti myöntää) ja minulle on ehkä vastattu epäasiallisesti. Mutta yhtään noista tapauksista en enää muista, eivät niin tärkeitä olleet.

Tärkeämpiä asioita on vaikka lasteni tsemppaaminen, koska kummallakin on juuri tulossa isoja muutoksia elämässä. Joku foorumi on loppujen vain mukavaa satunnaista vähemmän tärkeää ajankulua

Kyllä se isompi kysymys on, että miksi pitää olla epäasiallinen. Eihän se saisi mennä niinkään, että huudellaan mitä sattuu ja kuitataan se sillä, että "läppää, ei pidä ottaa vakavasti".

Et tietenkään aivan tätäkään tarkoittanut. Mutta koskaan ei voi tietää kuinka tärkeä juttu tämäkin foorumi voi olla kenellekin, joten parempi vain keskittyä oleelliseen (eli juoksuun).

• Like 1

Luin tuon Baltsun blogin. Mun käsittääkseni moderaattori saa sensuroida omalla palstallaan mitä/ketä haluaa ja miten haluaa? 

Melkoinen soppa tästäkin tuli ja elämää suurempi asia, ei voi ymmärtää. 

Nyt vaan jäitä hattuun eikä provosoiduta enempää, kuten vanha ja viisas komisario joskus sanoi. Valitettavasti sekään ei aina riitä(sodat yms. Konfliktit). 

12 tuntia sitten, puujalka kirjoitti:

Kyllä se isompi kysymys on, että miksi pitää olla epäasiallinen. Eihän se saisi mennä niinkään, että huudellaan mitä sattuu ja kuitataan se sillä, että "läppää, ei pidä ottaa vakavasti".

Tällä foorumilla ko. mestaria on käsitelty ns. silkkihansikkain, sikäli verrataan omiin kirjoituksiinsa ja tarinoihin vuosien varrelta. 

Arvostin kyllä sitä, kun tämä Baltsu jaksoi kirjoitella paljon viestejä ja oli aktiivinen, hyvin kiinnostunut juoksusta ja kengistä,  sitoutunut ja motivoitunut. Kukaan ei pääse lähellekään samaa tasoa, mitä tulee viestien määrään, tai ainakin sanojen määrään. Sekin oli hyvää, kun ne hänen kirjoituksensa eivät olleet tylsiä, vaan oli sellaista särmää. Mutta pitää ihmetellä, miksei voisi olla suunnilleen kunnolla ja kirjoitella vähän positiivisemmin.  Aina oli jotakin valittamista.

• Like 6

Tuota blogia lukiessa kävi selväksi se, mitä olen aiemminkin epäillyt: Baltsu ei lue muiden kirjoittamia viestejä oikeastaan ollenkaan vaan käy vaan itse suoltamassa tänne hirveitä määriä tekstejä. Jos lukisi, hän ymmärtäisi miten tuo moderointijono toimii, eikä tarvitsisi epäillä jotakin valtavaa salaliittoa. Olen ennenkin ihmetellyt, esim. hänen päiväkirjaketjussaan, kuinka hän puhuu jotenkin oudosti koko ajan ohi siitä mitä muut puhuvat. Hän ei käytä foorumia kaksi- vaan yksisuuntaisena viestintäkanavana. 

Sen tahdon vielä sanoa, että usein Baltsun viestejä luki myös ihan mielellään. Hän oli innostunut juolsusta ja tiesikin siitä todella paljon. Kärjekkyyskin oli joskus ihan tervetullutta. Mutta toki nuo maanisemmat kirjoitukset alkoivat olla jo vähän pelottavia.  

• Like 6

14 tuntia sitten, henok kirjoitti:

Tuota blogia lukiessa kävi selväksi se, mitä olen aiemminkin epäillyt: Baltsu ei lue muiden kirjoittamia viestejä oikeastaan ollenkaan vaan käy vaan itse suoltamassa tänne hirveitä määriä tekstejä. Jos lukisi, hän ymmärtäisi miten tuo moderointijono toimii, eikä tarvitsisi epäillä jotakin valtavaa salaliittoa. Olen ennenkin ihmetellyt, esim. hänen päiväkirjaketjussaan, kuinka hän puhuu jotenkin oudosti koko ajan ohi siitä mitä muut puhuvat. Hän ei käytä foorumia kaksi- vaan yksisuuntaisena viestintäkanavana. 

Niin jotenkin katsoi asioita eri näkökulmasta kuin muut. Mutta kerran juoksusta kirjoittelu on hänelle niin tärkeää, niin olisi kai voinut huolehtia siitä, ettei menetä kirjoitusoikeutta Juoksufoorumille.

Ilmeisesti Baltsun blogiin ei voi ulkopuolinen kommentoida. Ehkä haluaa enemmän kertoa ajatuksistaan kuin kuunnella niitä.

Yleisestikin Baltsusta riippumatta, jos jotain ihmistä ärsyttää se, että kaikki eivät viitsi ottaa treenausta tosissaan ja että häntä itseä hitaammat ovat vähemmän arvostettuja hölkkääjiä,  johtaa tämä ennen pitkään kiistoihin foorumilla.

Jos tuolla ajatusmallilla siirtyisi vaikka Golfaamaan, ennen pitkään ärsyttäisi se, että kaikki eivät ota Golfia tosissaan vaan käyvät silloin tällöin golfaamassa huvin vuoksi.

Koko ajatus siitä, että ihmisten pitäisi panostaa 100 % johonkin yksittäiseen harrastukseen, on toki elämää kokonaisuudessa katsottaessa absurdia.

• Like 1

On 11.10.2019 at 18.53, henok kirjoitti:

uota blogia lukiessa kävi selväksi se, mitä olen aiemminkin epäillyt: Baltsu ei lue muiden kirjoittamia viestejä oikeastaan ollenkaan vaan käy vaan itse suoltamassa tänne hirveitä määriä tekstejä. Jos lukisi, hän ymmärtäisi miten tuo moderointijono toimii, eikä tarvitsisi epäillä jotakin valtavaa salaliittoa

Ehkä ei lue kaikkea, mutta yli kymmenen vuotta eri foorumeille kirjoittaneen henkilön voisi luulla oppineen mitä tarkoittaa moderointi, moderointijono, IP bannaus yms perusasiat jotka hän kokee salaliitoksi itseään kohtaan. 

Viime vuonna harmittelin, kun ei täällä Juoksufoorumilla ollut mitään moderointia. Sai sanoa melkein mitä vaan, mutta nyt on tämä moderointijono. Ehkä jo aiemmin olisi voinut jaella väliaikaisia kirjoituskieltoja muillekin kun nimimerkki Baltsulle, niin ei ehkä olisi ajauduttu tähän tilanteeseen. Olisi voinut olla reilumpaa, mutta enpä tiedä olisiko muuttanut hänen välillä v-mäistä kirjoitustyyliään.

• Like 1