Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
matilda81

musiikin kuuntelu, millä laitteella?

Recommended Posts

Ostin uuden puhelimen joka on sen verran iso että en halua sitä kantaa lenkillä mukana. Olen nyt yrittänyt tuloksetta etsiä laitetta, jolla musaa voisin kuunnella. Ehdouksia?

Kriteerit: 

langaton

nappikuulokkeet mieluusti sangalla, jotta ne pysyy korvissa

samassa paketissa olisi hyvä olla siis soitin ja kuulokkeet

ei kovin kallis (alle 100?)

Onko sellasia edes olemassa.. 😄

5 minuuttia sitten, Juha Tuomola kirjoitti:

En mitään tiettyä tuotetta osaa suositella, mutta netistä löytyy sellaisia jossa on niskasangassa soitin (mp3, massamuisti jne.) Olisiko jokin sellainen sopiva? 

joo, just katoin sellaisia. En tiedä pysyykö ne korvissa kuinka hyvin.. Pystyiskö se niskaan tuleva sanka pitään ne napit korvissa vai joutuuko niitä silti teippaileen tms korviin kiinni..

Normi langattomat kuulokkeet. 50e saa jo ihan toimivat. 

Minulla nämä ja ainakin viimeset 4000km ollu toiminnassa melkein joka lenkillä 

https://www.veikonkone.fi/tv-aani/tuote/sony-whch500h-bluetooth-kuulokeet-harmaa/4548736071810/

Ja känny on vyötaskussa, kätevä kantaa. Ei täytä kriteereitäsi, mutta toimii

Itsellä ei nuo nappiversiot oikein pysy korvilla

• Like 1

12 tuntia sitten, matilda81 kirjoitti:

Ostin uuden puhelimen joka on sen verran iso että en halua sitä kantaa lenkillä mukana. Olen nyt yrittänyt tuloksetta etsiä laitetta, jolla musaa voisin kuunnella. Ehdouksia?

Kriteerit: 

langaton

nappikuulokkeet mieluusti sangalla, jotta ne pysyy korvissa

samassa paketissa olisi hyvä olla siis soitin ja kuulokkeet

ei kovin kallis (alle 100?)

Onko sellasia edes olemassa.. 😄

Tällaiset näköjään on. Vastaa aika pitkälti kuvaustasi.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/59253/kdtkn/Sony-Walkman-NW-WS410-8-GB-vedenkestava-MP3-soitin-musta?list=OZCYkRhCwYkhCwWNOh2S99lhtjMxoLa9GT5H9lhj8Oh2T1hCwVFOh2dDZPqln9IttO9lh6DNdkl0h5LJJNdflyZvElz9lhRy9Fkcq5pL5t5piQE5pY4y5pYI85p1QW2

• Like 1

Siis toimiiko toi uima-altaassakin? Mua kun ahdistaa vesijuoksualtaassa se, että ymmärrän, mitä ihmiset puhuvat, niin jos mulla ois tollainen niin voisin kuunnella jotain. En ole kyllä musankuuntelija varsinaisesti, mutta kai tossa puheohjelmiakin on. 

32 minuuttia sitten, Odster kirjoitti:

Katoinki tuota mutta en ollu varma et onko tos tosiaan soitin samassa. 

44 minuuttia sitten, Odster kirjoitti:

Pysyisiköhän nuo korvissa juostessa. Aika kalliit, mutta luulisi että Sonyn kuulokkeet myös kestäisi pitkään. Kiitos! 😊 

58 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

Siis toimiiko toi uima-altaassakin? Mua kun ahdistaa vesijuoksualtaassa se, että ymmärrän, mitä ihmiset puhuvat, niin jos mulla ois tollainen niin voisin kuunnella jotain. En ole kyllä musankuuntelija varsinaisesti, mutta kai tossa puheohjelmiakin on. 

Kyllä tuohon voi käsittääkseni ladata podcasteja ihan samalla tavalla kuin musiikkia. Suoraan verkosta ei taida sentään mitään soitella. Ja niin ne väittävät, että on täysin vedenpitävä. Ja jos oikein ymmärsin, ympäristön äänet saa läpi halutessaan. Jos ei halua, niin sitten nuo blokkaavat sen mitä pystyvät. Mä käytän lenkillä BT-kuulokkeita niin, että ympäristön äänet kuuluvat myös. Ei tule risteyksissä kaikki autot ihan täysin ylläreinä, ja takaa tulevat fillaritkin huomaa aina välillä.

24 minuuttia sitten, matilda81 kirjoitti:

Pysyisiköhän nuo korvissa juostessa. Aika kalliit, mutta luulisi että Sonyn kuulokkeet myös kestäisi pitkään. Kiitos! 😊 

Jos päädyt noihin, niin anna tänne jotain käyttökokemuksia. Jos mun nykyinen iPod särkyy, tartten korvaajan ja puhelin on mullekin liian iso vyölaukussakin raahattavaksi. Käsivarsikotelossa voisi joku vanha pienempi malli mennä, mutta ajatus ei houkuttele. Mun ongelma on useimmilla napeilla korvissa pysyminen. Toi sankarakenne voi olla toimiva. Puhelimet on kyllä melkein jo tappaneet pokkareiden lisäksi MP3-soittimetkin. Pitäiskö ihan varmuuden vuoksi hamstrata tollaset 🙂

• Like 1

5 minuuttia sitten, Odster kirjoitti:

Jos päädyt noihin, niin anna tänne jotain käyttökokemuksia. Jos mun nykyinen iPod särkyy, tartten korvaajan ja puhelin on mullekin liian iso vyölaukussakin raahattavaksi. Käsivarsikotelossa voisi joku vanha pienempi malli mennä, mutta ajatus ei houkuttele. Mun ongelma on useimmilla napeilla korvissa pysyminen. Toi sankarakenne voi olla toimiva. Puhelimet on kyllä melkein jo tappaneet pokkareiden lisäksi MP3-soittimetkin. Pitäiskö ihan varmuuden vuoksi hamstrata tollaset 🙂

Mä voisin huomenna käydä nuo hakemassa/tilata. Mulla sama juttu, että tavalliset napit ei pysy korvissa.. paitsi siten ttä ne teippaa kinesioteipillä korviin kiinni (ei ehkä se kaunein vaihtoehto) 😄 Laitan tähän sitte kokemukset ekan lenkin jälkeen 🙂

• Thanks 1

31 minuuttia sitten, Odster kirjoitti:

Puhelimet on kyllä melkein jo tappaneet pokkareiden lisäksi MP3-soittimetkin. Pitäiskö ihan varmuuden vuoksi hamstrata tollaset 🙂

Ei. Sporttikellot tappaa tässä käytössä kohta puhelimet. Itsellä ollut FR645 music käytössä ja hyvin toimii. Ongelmaksi muodostuu hinta, jos nyt joutuu uuden kellon soittimeksi ostamaan. Jatkossa musaominaisuuden lisähinta pienenee ja tulee olemaan perusominaisuus kuten kamera puhelimessa. Sitten, kun kelloa muutenkin päivittää niin samalla hoituu, eikä sen jälkeen kaipaa mitään erillisiä musiikkilaitteita.

• Like 1

8 minuuttia sitten, MikkoVe kirjoitti:

Ei. Sporttikellot tappaa tässä käytössä kohta puhelimet. Itsellä ollut FR645 music käytössä ja hyvin toimii. Ongelmaksi muodostuu hinta, jos nyt joutuu uuden kellon soittimeksi ostamaan. Jatkossa musaominaisuuden lisähinta pienenee ja tulee olemaan perusominaisuus kuten kamera puhelimessa. Sitten, kun kelloa muutenkin päivittää niin samalla hoituu, eikä sen jälkeen kaipaa mitään erillisiä musiikkilaitteita.

Paljon mahdollista. Mä olen vielä vierastanut niitä, koska ominaisuus ei ole kaikissa kelloissa. Lähinnä siis omassani (Vantage M) enkä sen takia ala vaihtamaan Garminiin. Garminin ongelma mulle on liian pieni kapasiteetti. Alle 8 GB en edes harkitse. Mutta näen kyllä tulevaisuuteen sen verran, että seuraavassa kellossani on myös  musiikki mukana. Jos tuo M ei nyt ihan vuoteen vielä kupsahda.

On muuten hiukan hassua, jos langattomissa kuulokkeissa se BT-vastaanotin on oikeassa napissa, kuten mulla Jabra Elitessä. Kello on suurimmalla osalla vasurissa ja sekin voi olla tarpeeksi kaukana, jotta soitto alkaa pätkiä. Pikkuasia, mutta kannattaisi ottaa huomioon suunnittelussa. Jos siis sporttikuulokkeina jotain mallia myydään.

21 minuuttia sitten, Odster kirjoitti:

On muuten hiukan hassua, jos langattomissa kuulokkeissa se BT-vastaanotin on oikeassa napissa, kuten mulla Jabra Elitessä. Kello on suurimmalla osalla vasurissa ja sekin voi olla tarpeeksi kaukana, jotta soitto alkaa pätkiä. Pikkuasia, mutta kannattaisi ottaa huomioon suunnittelussa. Jos siis sporttikuulokkeina jotain mallia myydään.

Näissä puolestaan ollaan menossa oikeasti langattomiin, joissa vastaanotin on luonnollisesti molemmassa kuulokkeessa. Tällä pitäisi saavuttaa myös parempi yhteys, kun riittää, että edes toinen pystyy vastaanottamaan signaalin (Hmm... silloinhan nappuloiden tulee keskustella keskenään langattomasti. No, ehkä näin on.) Suurena etuna pidän myös sitä, että voi käyttää yhtä nappia kerrallaan, jolloin käyttöaika tuplautuu ja kuulee luonnollisella tavalla ympäristön äänet. Korvissa pysyminen vaan mietityttää, kun ei ole kokemusta. Nyt tosin omalla kohdalla korvasta irtoamista tuntuu aiheuttavan ainakin osaltaan se kuulokkeiden välipiuhan veto, jota noissa ei ole. 

1 tunti sitten, MikkoVe kirjoitti:

Näissä puolestaan ollaan menossa oikeasti langattomiin, joissa vastaanotin on luonnollisesti molemmassa kuulokkeessa. Tällä pitäisi saavuttaa myös parempi yhteys, kun riittää, että edes toinen pystyy vastaanottamaan signaalin (Hmm... silloinhan nappuloiden tulee keskustella keskenään langattomasti. No, ehkä näin on.) Suurena etuna pidän myös sitä, että voi käyttää yhtä nappia kerrallaan, jolloin käyttöaika tuplautuu ja kuulee luonnollisella tavalla ympäristön äänet. Korvissa pysyminen vaan mietityttää, kun ei ole kokemusta. Nyt tosin omalla kohdalla korvasta irtoamista tuntuu aiheuttavan ainakin osaltaan se kuulokkeiden välipiuhan veto, jota noissa ei ole. 

Mulla on siis Jabra Elite 65T:t. Jos laitan vasemman napin ensin, musa kuuluu vain oikeasta napista. Ja ympäristön äänien aktivointi tehdään juuri sillä oikealla napilla. Vasen on siis muuten renki, mutta volumen säätö ja biisin skippaaminen tapahtuu sitä kautta.