Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Nuuksio Classic 7.9.2019


juusok

Recommended Posts

Ei sattunut silmään ketjua tästä.

 

Aloituskysymys, onko jossain listattu huoltojen paikkoja kilometreinä? Ilmeisesti vain vettä tarjolla, eli omat vihreät kuulat mukaan?

 

Kartasta arvioin tällaiset kilometrit, onko yhtään sinnepäin:


9.5km - väli 9.5km - huolto 1 (70 & 42)
20.8km - väli 11.3km - huolto 2 (70)    
34.0km - väli 13.2km - huolto 3 (70 & 42)
47.7km - väli 13.7km - huolto 4 (70)   
63.7km - väli 16.0km - huolto 5 (70 & 42)        

72.0km - väli 8.3km - maali           

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, juusok kirjoitti:

Aloituskysymys, onko jossain listattu huoltojen paikkoja kilometreinä? Ilmeisesti vain vettä tarjolla, eli omat vihreät kuulat mukaa?     

 

Eipä tietoa, mutta eikös nuo kartasta selviä riittävällä tarkkuudella ja kartassa taitavat olla kilometrit melko hyvin kohdillaan. Virallisesti vain vettä tarjolla, mutta ainakin ultran lisälenkeillä on ollut vähän yllätysherkkuja odottamassa. Itse olin viime vuonna toisella niistä tarjoiluja hoitamassa. Ei toki kannata laskea huoltoa yllätysten varaan. Omalla ultralla pari vuotta sitten saadut suklaiset yllätykset saivat aikaan uskomattoman uudelleensyntymisen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, OlliL kirjoitti:

Ei toki kannata laskea huoltoa yllätysten varaan. Omalla ultralla pari vuotta sitten saadut suklaiset yllätykset saivat aikaan uskomattoman uudelleensyntymisen.

 

Positiivinen yllätys on paras yllätys 🙂

 

Lähinnä huoltoväliä katsoessa pistää silmään, että vettä ei tarvitse raahata yhtä paljon kuin karhulla, joten voi kompensoida kevyttä liiviä ottamalla reilusti enemmän evästä matkaan 🙂

 

Meinasin varmaan lähteä pelkällä rakolla ja lötköpullojen taskut täyteen mässyä! Tai sitten pelkät lötköt ja veska pullolleen. Kerrankin mahtuu 🙂

Link to comment
Share on other sites

3 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

pääsee. Stravan mukaan @Don_Valido käy vähän väliä Nuuksiossa fillarilla.

 

Joo eihän sinne ole kuin 30km fillarilla tosiaan, hyvä aamulämpö ennen juoksua - ainoo vaan voi vähän hylkiä ajatus mankeloida tuolta iltasella kotia... Eli siis ei.

 

Auto näyttää olevan ainoa realitinen vaihtoehto.

 

Toki sinä voit tulla fillarilla kannustamaan. Itse asiassa juuri mikään ei lämmittäisi mieltä samalla tasolla, kuin jos jakaisit maaliintullessa numerolappuun nimmarin!

Link to comment
Share on other sites

33 minuuttia sitten, juusok kirjoitti:

 

Toki sinä voit tulla fillarilla kannustamaan. Itse asiassa juuri mikään ei lämmittäisi mieltä samalla tasolla, kuin jos jakaisit maaliintullessa numerolappuun nimmarin!

sanotaanko niin, että vähintäänkin kelistä kiinni. Ja oon myynyt maastopyörän, joten kun en ole ihan varma, miten metsässä toi tapahtuma on, niin sekin vaikuttaa siihen, voiko sinne pyöräillä.

Link to comment
Share on other sites

43 minuuttia sitten, Muusa kirjoitti:

Kuinka usein itse poljet maratonin tai ultran lähtöösi fillarilla?

Kyllä mä esim. Helsinki Half maratonille oon polkenut. Ja Valido ja moni muu tulee rutiininomaisesti lähes aina käsittääkseni kisoihin pyörällä ja polkevat poiskin. Jos ajomatka on lyhyt, saa lämmittelyn samalla. Meen yleensä aina kisaan joko pyörällä tai prätkällä. Ulkomailla toki juosten hotellilta ellei hotelli kaukana. 

Link to comment
Share on other sites

tunti sitten, Baltsu kirjoitti:

sanotaanko niin, että vähintäänkin kelistä kiinni. Ja oon myynyt maastopyörän, joten kun en ole ihan varma, miten metsässä toi tapahtuma on, niin sekin vaikuttaa siihen, voiko sinne pyöräillä.

 

https://nuuksioclassic.com/yleislle/

 

Tuolla on sen verran hyvää tietä metsässä, että maantiefillarillakin pääsee melko moneen paikkaan kannustamaan.

 

---

 

Nuuksio-Classic-katsomaan-fillarilla.jpg

 

2. Maastopyörällä

Koko päivän ohjelmaehdotus (katso paikat kisakartasta😞
– Lähdön seuraaminen kisakeskuksessa klo 10.00.
– Tietä ja polkua Siikajärven luoteisrantaa kisareitin 3,5km:n kohdalle.
– Sieltä hiekkapohjaista yhdysreittiä Mustalammelle, josta kävellen 7,5km:n kohdalle.
– Tietä pitkin kohti Solvallan urheiluopistoa, Nuuksion Pitkäjärven päässä (8,7km) tai Nuuksiontien ylityksessä (9,7km) mahdollisesti tuttujen bongaamista.
– Haltian kulmalta Swinghillin huipulle, jossa juomapisteellä on runsaasti toimintaa klo 10.45-11.45.
– Solvallan hiihtolatua (hiekkapohjainen) 13,7km:n kohdalle
– Hiihtolatua takaisin ja oiko kisareitille 10km:n kohdalle. Nuuksiontietä seuraavalle juomapisteelle (25,7km) tai Haukkalammentietä Haukkalammen itäpuolelle (27km)
– Jos valitsit Nuuksiontien juomapisteen, voit jatkaa tietä eteenpäin Kattilaan, josta reitille 30km:n kohdalle.
– Metsätietä aluksi reittiä seuraten 30,6km:iin, siitä metsätietä Saarilammen ympäri kolmannelle juomapisteelle (33km).
– Paluu maaliin ympäri Veikkolan kautta asfalttitietä kisakartan ulkopuolelta. Suunnistustaitoiset voivat oikaista Kaislammen kautta (Lamminpääntie – Kaislammentie). Kisareittiä 33km:sta eteenpäin ei saa ajaa pyörällä. Kaislammen rannassa pyörää on talutettava.

Kansallispuiston alueella juoksua seurattaessa pyöräily on sallittua vain punaisella merkityillä reiteillä. (pisteviiva = talutus)

Tästä hiukan lyhennetty yhteislenkki maastopyörällä starttaa lähtöalueelta klo 9.45. kesto 3-4h, reitillä mm. Solvallan juomapiste ja Haukkalampi.

 

---

 

Ensi vuonna sitten mukaan 70-matkalle! Tuolle treenaaminen ja valmistautuminen tekisi sinulle kokonaisvaltaisesti todella hyvää, oikeasti! Ja lupaan tulla maaliin kannustamaan ja tuoda vihreitä kuulia! 🙂 🙂🙂

Link to comment
Share on other sites

12 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

Kyllä mä esim. Helsinki Half maratonille oon polkenut. Ja Valido ja moni muu tulee rutiininomaisesti lähes aina käsittääkseni kisoihin pyörällä ja polkevat poiskin. Jos ajomatka on lyhyt, saa lämmittelyn samalla. Meen yleensä aina kisaan joko pyörällä tai prätkällä. Ulkomailla toki juosten hotellilta ellei hotelli kaukana. 

Eli et ikinä.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Helsinki half maratonin startti Finlandia-talon läheisyydessä. Esimerkiksi Lauttasaaresta matkaa 5-7 km. Jos tulee esimerkiksi prätkällä niin on se ehkä jonkun verran eri asia kuin polkea fillarilla 30 km. Varsinkin kun sen tekee Don Valido.

Että onhan tässä näkökulmassa eroa.

Tai jossain.

Tai ei ole. 

En tiedä.

Sen kuin nylkyttelen hitaasti lenkkejäni. 

Se varmaan tällä tavalla tyhmentää. 

  • Like 3
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy