Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Miska

Garmin Fenix 6

Recommended Posts

4 minuuttia sitten, manu99 kirjoitti:

Mulla on yhä Fenix 5 ranteessa, tilasin sen melko pian ilmestymisen jälkeen Briteistä. Käy ja kukkuu hienosti. Spotifyä kaipailisin mutta kännykkä menee spibeltissä hyvin, ainakin toistaiseksi....

Minä menen vielä toistaiseksi Fenix 3:lla. Tämä käy ja kukkuu ja ominaisuudet riittävät omaan käyttööni mainiosti, joten uutta ei ole toistaiseksi tarvetta edes hankkia.

On 25.1.2020 at 17.22, Seppo kirjoitti:

Ööh, siis tietysti voi käyttää mitä tahansa gpx tiedostoa. Mä oon tehny reitin esimerkiksi Suunnon softalla, vieny sen Garmin Connectiin ja synkannu sieltä mittariin. 

Millä Suunnon softalla? 

14 minuuttia sitten, Uku kirjoitti:

Millä Suunnon softalla? 

Suunnon puhelimeen saatavalla Suunto -sovelluksella. Teen siellä reitin valmiiksi ja sitten oon vieny gpx filen Garmin Connectiin. GC:stä sitten siirto mittariin. 

• Thanks 1

5 minuuttia sitten, Seppo kirjoitti:

Suunnon puhelimeen saatavalla Suunto -sovelluksella. Teen siellä reitin valmiiksi ja sitten oon vieny gpx filen Garmin Connectiin. GC:stä sitten siirto mittariin. 

Kuinka saisin helposti siirrettyä netistä ladattavan gpx:n Garminiin?

29 minuuttia sitten, Seppo kirjoitti:

Tein testireitin Suunto appilla, mutta en saa vietyä sitä Connect appiin iPhonella. Osaisitko opastaa kuinka se onnistuu?

Koneella noin kuin Arsi näyttää mutta puhelimella, ainakin Androidille, näin.

1. Lataa .gpx trackkinä puhelimesi

2. Avaa tiedosto tiedostonhallinnasta ja valitse avaavaksi appiksi GC

3. Lähetä reitti kelloon

4. Synkronoi

• Thanks 1

20 minuuttia sitten, Tupu kirjoitti:

Koneella noin kuin Arsi näyttää mutta puhelimella, ainakin Androidille, näin.

1. Lataa .gpx trackkinä puhelimesi

2. Avaa tiedosto tiedostonhallinnasta ja valitse avaavaksi appiksi GC

3. Lähetä reitti kelloon

4. Synkronoi

Kiitos tosi paljon! Toimii myös iPhonella

• Like 2

Muuten noin mutta ei noin 🙂

GPX-tiedosto kannattaa kopioida ihan sellaisenaan "raakana" tiedostonhallinnan kautta kellon "NewFiles"-kansioon, niin toimii korkeudet oikein. Connectin kautta kopioiden sotkee korkeusdatan perusteellisesti ja Climbprot ja muut näyttää ihän mitä sattuu puutaheinää.

Garminin vehkeissä tuo on melko uusi bugi/ominaisuus, ollut niissä jo 10+ vuotta.

• Thanks 1

Just now, juusok kirjoitti:

GPX-tiedosto kannattaa kopioida ihan sellaisenaan "raakana" tiedostonhallinnan kautta kellon "NewFiles"-kansioon, niin toimii korkeudet oikein. Connectin kautta kopioiden sotkee korkeusdatan perusteellisesti ja Climbprot ja muut näyttää ihän mitä sattuu puutaheinää.

Kiitos vinkistä! Teenpä sit noin. 😊

Just now, Uku kirjoitti:

Kiitos vinkistä! Teenpä sit noin. 😊

Eihän tuolla pikkulenkillä niin väliä, mutta voi alkaa vähän hapottaa kun kellon näyttämä 470M kokonaisnousua onkin luonnossa 3150 metriä, niinkuin minulle tuossa eräällä joulukuisella näytti kun kopioin ihan kokeeksi ensin connectin kautta 🙂

11 tuntia sitten, juusok kirjoitti:

Garminin vehkeissä tuo on melko uusi bugi/ominaisuus, ollut niissä jo 10+ vuotta.

Ei taida onnistua puhelimella.

Pari viikkoa on tullut nyt hölkättyä Fenix 6X Pro ranteessa ja pääosin olen ollut tyytyväinen. Toki vielä on ominaisuuksia olemassa, joihin en ole koskenutkaan.

Eilen kävin normaaliin helmikuiseen tapaan tekemässä ratavetoja Eläintarhassa ja GPSn tarkkuus iski nyt ikävästi esiin. Siinä missä vanhalla 735xt:llä kasin vedot oli mittarin mukaan hiukan yli, ellei ihan radan reunassa onnistunut menemään, niin Fenix antoikin sitten jotain ihan muuta.

Veto  750m/Palautus 370m, 750/370, 750/380, 780/390, 780/390.

Onko muut huomanneet tällaista heittoa?

Mielestäni tuo 50 metriä alkaa kasilla, varsinkin rataolosuhteissa olemaan aika paljon.

Mitä GPS yhdistelmää muuten muilla Fenix6 käyttäjillä on mittarissa käytössä? Varsinkin pääkaupunkiseutulaisilla, jos sillä on edes mitään väliä-.

Itsellä näkyy olevan GPS+Glonass.