Jump to content
Juoksufoorumi.fi

M.BoneS

Villieläimiä lenkin varrella

Recommended Posts

Kaarmeita olen nahnyt muutaman. Alle metrisia sentaan, mutta yhden kerran astuin lahes paalle. Vesipuhveleiden seassa riisipelloilla olen juossut joitakin kertoja ja ihan tarkoituksella, rauhallisia kavereita ovat. Rottia on nakynyt jalkakaytavilla, viemariaukkojen laheisyydessa etc. aika usein. Karkuun luikkivat kovaa, jos ei ihan hannan paalle tossu osu..

Kaksi kertaa (ainakin) on tullut aitia ikava elaimen takia:

Kerran juoksin tiukahkon pensaikon lapi ja noin tuhannesosasekunnin jalkeen huomasin tekevani itsenihakkaamis-strippauksessa melko hyvan tuloksen (ei muita lahistolla onneksi). Olin nimittain taynna oransseja, varsin kookkaita muurahaisia, joista kaikki ruokailivat minua samaan aikaan. Ei ollut kivaa, mutta tapoin kaikki, jotka eivat paasseet karkuun.

Toisella kertaa jouduin kolmen koiran, tyyppinimike luultavimmin doberman, saartamaksi. Nama ihmisen, mutta ei ilmeisesti minun, parhaat ystavat esittelivat hammashoidon tuloksiaan aanekkaasti ja mallisuorituksena naykkivat reikia tuulihousuihini. Lihaan asti eivat menneet, ehka haisin pahalta. Pakko myontaa, etta taman tapauksen jalkeen olen vahan saikkynyt pimeassa juostessani koiranhaukuntaa.. Niin, missaan vaiheessa en pysahtynyt, vaan kavelin eteenpain. En tieda teinko oikein, mutta joskus se reviirin raja (yleisella maantiella!) tuli sitten kavereille vastaan ja antoivat menna..

Edit: niin, eihan noista villeja tainnut olla ihan kaikki..

Huh hurjaa...

Mutta jotenkin söpön kuuloista tommonen teksti ilman ä- ja ö-pilkkuja. :smiley:

Kuin ollakaan, lehmihaan portti oli jäänyt auki ja lehmät tunkivat portista maantielle. Lehmät saa vielä säikyteltyä tiehensä karjumalla ja silmiin tuijottamalla. Mutta, mutta olihan seassa nuori sonni. Siinä vaiheessa piti tehdä nopea tilanneanalyysi: sonnin kanssa ei kannata ruveta hippasille. Nopeasti 180 asteen käännös ja rauhallisesti kävellen kohti lähellä tien varressa sijainnutta hirvipassilavaa. Siellä piti hetken aikaa kökötellä ennen kuin auto tuli ja saatin vietyä viestiä isännälle.

Lehmäkokemuksia löytyy täälläkin, kerran kävi yhdessä maalaishölkässä niin, että riimu katkesi. Lehmien kanssa siinä pientä pellonreunustietä rinnakkain paineltiin.

Unohdin edelta iilimadot, ne on aika ovelia peijakkaita. Kerran pienta vesistoa kahlaamalla ylittaessa tarttui muutama pohkeeseen. Niita ei huomaa ihan heti ja hetkessa ovatkin jo solmimassa tiukempia siteita - kirjaimellisesti - enempia lupia kyselematta. Sitten kun niita repii pois, lahtee nahka mukana ja veri roiskuu. Okei, sorruin vahan liioitteluun tassa..

Nain pienen kaarmeen pari viikkoa sitten umpimetsassa kun juostiin. Oli herannyt lampimaan kevaaseen tai meidan metelointiin. Paikalliset yrittivat saada kasin sita kiinnikin, mutta kaveri paasi pakoon. Taisivat Wang, Chen, Ping ja Pong tietaa, minka merkkinen mato oli kyseessa. Tai sitten niilla oli muuten vain nalka.

Olikohan Siutlan "kaamea kotka" samaa sarjaa joita myöskin taikinahaukoiksi kutsutaan...:viheltely:

Ehkäpä juu, mutta tasapuolisuuden vuoksi täytyy kyllä sanoa, että näkyi siellä samalla salilla(semmosesta kiiltävästä seinästä) ihan kylmän talven oravan ja muumipapan risteytyksen näköinen hahmo ;)

Eilen nähtiin palokärki tosi läheltä ja ikävä kyllä kyyt on taas heränneet.

Syksy on tullut ja lämpötilat pyörivät +26 ja 30 välillä. Suunnistuskisoissa näin kauden ehkä viimeisen Ruskeakäärmeen (5xCobraa myrkyllisempi). Parimetrinen liero pakeni meikäläistä peloissaan. Parikymmen päinen kengurulauma tuli vastaan, yksi kettu, 200-300päinen Cockatoo (Kakadu) lauma lensi yli kovasti metelöiden. Muista papukaijoista mainittakoon Rosella ja Galah. Tän kuun eksoottisin lenkillä nähty eläin on ollut metrin mittainen Goana.