Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
jtv76

Twilight run 2019

Recommended Posts

Juoksin puolikkaan tuolla pari vuotta sitten. Ihan ok ja asiallinen tapahtuma ainakin sen perusteella. Reitti on suht tasainen, seurailee merenrantaväyliä. Altis sijaintinsa vuoksi tuulille. Mutkia on aika paljon, joka loppukankeuden vallatessa ei ole mukavaa. Osa reitistä hiekkapohjasta, 10 km kiekalla ehkä noin 2 km. Muuten en osaa järjestelyistä sanoa: en eksynyt, joten merkinnät ja opastus riittäviä. Tosin tuo seutu on useasti mulla käytössä myös treenatessa, eli tuttuja nurkkia. Juomapuolesta en osaa sanoa, kun en käytä niitä palveluja puolikkaalla.

• Like 1

Mun henkilökohtaisella listalla Twilight run 2018 on järjestelyiden puolesta tähän saakka alimpana kaikista.

Kysyit @jtv76 erityisesti reitistä, se oli kaoottinen, populaa oli kesäisenä iltana liikkeellä paljon, kävelijöitä, pyöräilijöitä, rinnakkain. Yleisellä tasolla järjestelyitä leimasi jonkinlainen epätietoisuus, tuntui kaikki ovat ensikertalaisena paikalla. Se on tietysti mukavaa järjestelijöitä tulee ylipäänsä ja varsinkin uusia, mutta kaupunkiympäristössä, kiireellisellä aikataululla ja kohtalaisen isolla osallistujajoukolla se on haasteellista.

Jumputtavaa kovalla pauhaavaa musiikkia, ja tunnelman nostatusta,  ne jäi myös mieleen. 

Varmaan Twilight voi parantaa täksi vuodeksi, mutta mua toi Hämeenlinnan juoksu kiinnostaisi kanssa.

• Like 1

Järjestäjä taitaa olla Runners High eli sama, joka järjestää mm. HHM:n, joka on kokemukseni mukaan hyvin järjestetty. Olen juossut pari kertaa Twilight runissa ja muuten ok tapahtuma, mutta en pidä reitistä, koska ei tunnu nopealta. Hiekka- ja asfalttiteiden sekoitus, josta osa myös pitää

Aikataulun vuoksi twilight run valikoitui kisaksi. Kyllä kun reittiä katsoo kartalta aika sekaiselta näyttää, vieläpä puolikkaalla joutuu kiertämään jonkin lisä kiemuran kummalakin kierroksella. Varmaan jos seudun tuntee reitti on selvä mutta kun itsellä ainut kokemus hietsusta on metallican konsertti muutaman vuoden takaa niin ei maastot jäänyt hirveästi mieleen😀. Mutta toivottavasti järjestelyt toimii reitin opastamiseen suhteen hyvin. 

Kympin ja puolikkaan reittien eroamiskohtaan ainakin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Viime vuonna lähdössä suullinen ohjeistus mielestäni korosti, että kympille osallistujat jatkavat suoraan ja puolikkaalle osallistujat kääntyvät lisälenkille. Reitti kuitenkin käytännössä meni  niin, että kympille osallistujat kääntyivät 90-astetta vasemmalle, lisälenkin jatkuessa suoraan.

Reittien eroamiskohdalta 2019 -reittikartta osoittaa reitti menisi Tammasaarenlaiturin itäpuolta, ja reitit erkanisivat loivasti vähän aikaisemmin toisistaan.  2018 sekä kympin että puolikkaan reitti kulki länsipuolella leveää jalkakäytävää (ja kympin reitti kääntyi Tammasaarenkadun etelälaidan jalkakäytävälle)  Reittikartta on aika suurpiirteinen, mutta voihan olla reittiin on tullut muutoksia tietöiden vuoksi, niitähän alueella taitaa olla paljon.

On 21.7.2019 at 14.53, Jim kirjoitti:

. Olen juossut pari kertaa Twilight runissa ja muuten ok tapahtuma, mutta en pidä reitistä, koska ei tunnu nopealta. Hiekka- ja asfalttiteiden sekoitus, josta osa myös pitää

Niin, itse juoksinkin tuossa tapahtumassa, kun sen nimi oli Runners Twilight ja se juostiin Pirkkolassa. Näyttäisi nykyinen reitti olevan asfalttipitoista