Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Baltsu

Keskuspuiston perverssit tuijottavat kourijat

Recommended Posts

Joku kirjoitti tämän päiväisen Hesarin yleisönosastolla siitä, että Keskuspuistossa on perverssejä pyöräilijöitä, jotka tuijottavat ja kourivat lenkkeilijöitä. Oletteko huomanneet samaa? 

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006174539.html

En yleensä liiku Keskuspuistossa, mutta on minua monesti lenkillä tuijotettu, myös silloin kun olen liikkunut fillarilla. Koskaan ei ole kourittu, mutta koirat ovat joskus hyppineet tai purreet. Herääkin nyt kysymys, rajoittuuko esille otettu ilmiö Keskuspuistoon vai tapahtuuko sitä muuallakin? Entä onko perverssejä vain fillarin selässä vai onko siellä esim. kourivia hölkkääjiä?

En ole keskuspuistossa koskaan lenkkeillyt niin en tiedä asiasta.

Kerran ollessani juoksulenkillä ilman paitaa, kaksi mopoilevaa perverssiä teinityttöä näytti peukaloa ja huuteli jotain "hyvä hyvä" juttuja. Usein myös perverssit koirat yrittävät päästä haistelemaan tai maistelemaan nivusia taikka hanuria, ja jotkut tosi perverssit sääriäkin maistaisivat mielellään, mutta en ole vielä uhriksi joutunut. Olen onnistunut väistämään taikka koiran ulkoiluttaja onnistunut estämään aikeet.

• Haha 2

Voiko olla niin, että toiset kiinnittävät enemmän huomiota siihen, tuijotetaanko heitä vai ei. Tällöin joku voi kuvitella, että joku tuijottaa, vaikka näin ei olisikaan.

Ainakaan pyöräilijään ajopuvussa, kypärässä ja laseissa hänen ajaessaan ohi ei kukaan tarkasti erota, joten tuijottele johtuisi muusta syystä. Itse poljen n. 4500 km maantiepyörällä vuosittain, enkä ole tuijotteluun kiinnittänyt huomiota.

Voisi kuvitella, että tuijottelusta "kärsivät" omasta mielestään he, joille ulkonäkö on tärkeää ja kiinnittävät ulkoisiin asioihin huomiota. Juuri ne, jotka varmistavat, että on hyvin toisiinsa sopivat asustus lenkille ja ottavat lenkeillä selfiet. Näitä on FB-juoksufoorumilla. Lenkin lopuksi aina kuva itsestä FB:n.

Muistaakseni Jodlaaja esitteli joskus, miten sukkien väri sopii yhteen kellon rannekkeen kanssa 🙂

Itsehän liikun keskuspuistossa sekä koiran kanssa että ilman. Veikkaan että koirani on se perverssimpi osapuoli, koska tykkää haistella peppuja ja nuolla hikisiä jalkoja. Keskuspuistossa käy usein vielä niin, että jos joku kiimainen narttu on pissinyt polun varteen niin siinä sitä sitten nuoleskellaan ja pissitään päälle. Kourivia pyöräilijöitä en ole tavannut enkä kyllä kourivia lenkkeilijöitäkään. Itsekään ei tule harrastettua sitä. Tuijottamista kyllä varmasti puolin ja toisin. Joskus myös harkinnut moikkaamista, mutta siihen en ole sortunut kuin kerran tai kahdesti. Ja siinäkin kyllä vieritän syyn toiselle osapuolelle.

• Haha 2

12 minuuttia sitten, Jim kirjoitti:

Voisi kuvitella, että tuijottelusta "kärsivät" omasta mielestään he, joille ulkonäkö on tärkeää ja kiinnittävät ulkoisiin asioihin huomiota. Juuri ne, jotka varmistavat, että on hyvin toisiinsa sopivat asustus lenkille ja ottavat lenkeillä selfiet. Näitä on FB-juoksufoorumilla. Lenkin lopuksi aina kuva itsestä FB:n.

Muistaakseni Jodlaaja esitteli joskus, miten sukkien väri sopii yhteen kellon rannekkeen kanssa 🙂

Kyllä minusta katsomisen ja häiritsevän tuijottamisen erottaa. Tulin mm. yhden kerran nyt keväällä treenien jälkeen fillarilla ihan siviilivaatteissa Baanaa keskustasta ja vastaan tullut nainen tuijotti todella pitkään. Aloin miettiä, onko jossain jotain feelua ja niinpä päätin ottaa videota itsestäni siinä ajaessani eli ajoin yhdellä kädellä ja otin videon. Katsoin sen himassa ja tulin siihen johtopäätökseen, että mitään ei ollut vialla, vaan olin kenties vain hyvännäköinen. Lenkilläkin sattuu tuijottamista, mutta ei kyllä ihan joka päivä, eikä välttämättä edes joka viikko. Riippuu vähän mihin kellonaikaan juoksee ja missä. Se on vain vähän hankalaa siinä mielessä, kun en tiedä, ovatko he joitain, jotka tuntevat minut, ts. lukeneet vaikkapa blogia vai jotain randomlenkkeilijöitä. Tuo @dioglanes in mainitsema moikkaaminen on hankalaa erityisesti silloin, jos itse juoksee vasta-aurinkoon ja se toinen tulee myötäaurinkoon. Silloin ei oikein näe, kuka tuli vastaan, mutta se toinen näkee hyvin. Joskus joku moikkaa jopa nimellä ja pitää sitten äkkiä sanoa moi, muttei silti tiedä kukakohan tuli vastaan. Aina ei välttämättä oikein edes noteeraa, jos on keskittynyt siihen harjoitukseen. 

Jotenkin tuntuu, että metsissä kuten juurikin Keskuspuistossa liikkuvat ovat epäsosiaalisempaa porukkaa. Onhan sellainen käsite olemassa kuin metsäläiset. Niinpä he eivät välttämättä ole tottuneet muihin ihmisiin ja sen takia kourivat ja tuijottavat. Tuosta olisi kiva saada jotain tutkimustietoa, mutta mahdollista se on. Eilen luin jutun jostain äijästä, joka kerran vain päätti kävellä metsään ja sen jälkeen hän asusteli siellä 27 vuotta ihan noin vain, eikä pitänyt yhteyttä ulkomaailmaan.

36 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

Tulin mm. yhden kerran nyt keväällä treenien jälkeen fillarilla ihan siviilivaatteissa Baanaa keskustasta ja vastaan tullut nainen tuijotti todella pitkään. Aloin miettiä, onko jossain jotain feelua ja niinpä päätin ottaa videota itsestäni siinä ajaessani eli ajoin yhdellä kädellä ja otin videon. Katsoin sen himassa ja tulin siihen johtopäätökseen, että mitään ei ollut vialla, vaan olin kenties vain hyvännäköinen.

Todennäköisesti tämä johtuu vain tuosta hyvännököisyydestä. Voimia jatkuvan tuijottelun kestämiseen.

Tosin ulkonäkö on varmaan katsojan silmässä, koska kuvistasi itselleni näyttäytyy lähinnä vanheneva vajaa 50 vuotias tavallinen keski-ikäinen mies

• Like 1
  • Haha 3

Kaukonäkö on sen verran heikko ettei näe ketä tulee vastaan tai tuijottaako joku. Kaikki näyttää samanlaisilta tuhnuilta (siis sumeilta). 😁 Hyvin harvoin jaksan laittaa piilareita lenkille. Monesti on tullut joku tuttu vastaan enkä ole moikannut kun ei erota pärstää kuin vasta ihan lähietäisyydellä.

@Baltsu kannattaa katsoa sivuille jos tiiraaja katsoo vaikka ohi lipuvaa ferraria.

Ja tähänkin pätee viisaus "turha miettiä mitä muut miettii, kun he 99.9% ajattelee vain itseään"

Monasti esim terassilla jos ole kahvilla katselen tyylillä "kuhan katselen". En seuraa ketään tiettyä, vaan ihan vaan muuten huvikseni nielen näkymiä. 

• Like 1

Todella huolestuttava juttu, jos häirintä pitää paikkaansa. Juoksen itse Keskuspuistossa useamman kerran viikossa, mutta koska olen mies, niin kukaan ei onneksi häiritse.

Sen olen kyllä huomannut, että viikonloppuiltaisin puistossa on paljon humalaisia. En ihmettelisi, jos osa heistä aiheuttaisi harmia ohikulkijoille.

Turha miettiä mitä muut ajattelevat. Ei taviksesta kukaan vastaantulija oikeasti piittaa. Kun käyn ulkona, tosin eri kaupungissa kuin otsikossa, ei koskaan jää mieleen, millaista porukkaa on tullut vastaan, ellei sitten joku tuttu tai julkkis. Trikoopukeista lenkkeilijänaista tulee joskus vilkaistua sekuntia pitempään, mutta en sentään tunnustaudu tuijottelijaksi. 

Itseäni tuskin kukaan viitsii vilkaista saati tuijottaa. Nimim. huonostipukeutuva keski-ikäistyvä kalju mies. 

9 minuuttia sitten, Wallander kirjoitti:

Todella huolestuttava juttu, jos häirintä pitää paikkaansa. Juoksen itse Keskuspuistossa useamman kerran viikossa, mutta koska olen mies, niin kukaan ei onneksi häiritse.

Sen olen kyllä huomannut, että viikonloppuiltaisin puistossa on paljon humalaisia. En ihmettelisi, jos osa heistä aiheuttaisi harmia ohikulkijoille.

mä en usko, että humalaiset on niitä kourijoita, vaan ihan oikeasti perverssit. Ja kirjoituksessahan oli, että nimen omaan miehiä ja naisia häiritään. Saattaa toki olla, että homot häiritsevät miehiä eli naiset eivät häiritse ollenkaan, mutta eihän sitä tiedä.

Miksi joku olisi kirjoittanut lehteen, jos se ei olisi noin? Täytyy Googlettaa onko Keskuspuisto joidenkin perverssien kokoontumispaikka noin yleisesti ottaen. Jatkossa siellä pitää liikkua aika kovaa ainakin jos kuulee fillarin äänen.

53 minuuttia sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Ja tähänkin pätee viisaus "turha miettiä mitä muut miettii, kun he 99.9% ajattelee vain itseään"

Tämä pitää paikkansa. Toisinaan lenkkipolulla on vastaan tullut selkeästi ulkonäköön/-asuun panostanut nainen (en ole törmännyt livenä vastaaviin miehiin). Juuri ennen kuin kohdataan, sipaisee nainen vaistomaisesti tukkaansa ja hymyilee.

Hän ei tee sitä minun vuoksi vaan haluaa vain näyttää hyvältä muiden silmissä ja toistaa tämän varmaan valtaosalle vastaan tulevista miehistä.

• Like 1

1 minuutti sitten, Baltsu kirjoitti:

Yksi juttu, minkä laitoin merkille, kun juoksin Keskuspuistossa pari lenkkiä, että siellä on todella monella Asicsit. Tiedä sitten vaikuttaako tuo.

Jostain luin, että Asics:n käyttäjät ovat pääsääntöisesti rumia eivätkä ollenkaan meidän kauniiden kaltaisia. Välttäisin kaikkia paikkoja, joissa juoksijoilla on Asics:t

• Like 1
  • Haha 6