Jump to content
Juoksufoorumi.fi

r
joukor

Rumat ja laiskat siis tyhmempiä ?

Recommended Posts

5 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

Voidaanko päätellä niin, että he kauniit, jotka eivät urheile, ovat tyhmiä? Eli vain me urheilevat kauniit ihmiset olemme älykkäitä kuten juoksijat.

Jaa-a. paha sanoa..

Tekstin mukaan kaunis ulkonäkö linkittyisi älykkyyteen, vaikkakin näitä kahta ominaisuutta pidetään yleisesti  toistensa vastakohtina. Kauniit ihmiset ovat siis keskimäärin muita älykkäämpiä. Stereotypia kumoutuu samalla

Hyvännäköiset blondit ovat oikeasti fiksuja. 

Tuleeko kauniiksi juoksemalla ? 

• Like 1

8 minuuttia sitten, joukor kirjoitti:

Tuleeko kauniiksi juoksemalla ? 

saattaa tulla. Laitoin kerran Pariisin puolimaratonin jälkeen kuvan Facebookiin ja yksi nainen vastasi siihen kommentilla, mikä oli juurikin jotain kauniiksi juoksemalla. Eli todistettavaksi ainakin kerran niin on tapahtunut.

• Like 1

31 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

saattaa tulla. Laitoin kerran Pariisin puolimaratonin jälkeen kuvan Facebookiin ja yksi nainen vastasi siihen kommentilla, mikä oli juurikin jotain kauniiksi juoksemalla. Eli todistettavaksi ainakin kerran niin on tapahtunut.

Kokemus siis puoltaa tutkimusta ?

Toisaalta. Kauneus on kuitenkin aina enemmän t. vähemmän subjektiivinen käsite ja  katsojan silmässä. 

En ole someen pahemmin kuviani laittanut, joten en osaa sanoa naaman vaikutusta. No toisaalta,  olen ollut ( onnellisesti, tottakai ) naimisissa saman naisen kanssa vuodesta - 80. Meni kanssani naimisiin kai, kun tykkäs näkemästään ? 🙂

• Like 1

IT-/sovelluskehitysalalla on kanssani työskennellyt useita naisia, joista harva on ns. "sovellusarkkitehtitasoa". Ne jotka ovat olleet tuota tasoa, eivät välttämättä ole olleet yleisen käsityksen mukaan kauniita. Joukossa on ollut kaiken näköisiä. Oman kokemukseni mukaan todella paljon ulkoasuun huomiota kiinnittävät eivät ole olleet niitä terävimpiä.

Ne joiden työn focus on itse ajattelua vaativassa työssä, ovat siinä hyviä. Ne jotka focusoivat lähinnä ulkonäköön eivät tunnu niin teräviltä. 

• Like 1

1 tunti sitten, Baltsu kirjoitti:

Eli vain me urheilevat kauniit ihmiset olemme älykkäitä kuten juoksijat.

😂

9 minuuttia sitten, Jim kirjoitti:

Ne jotka focusoivat lähinnä ulkonäköön eivät tunnu niin teräviltä. 

Tämä pitää täällä foorumillakin paikkansa

• Like 2

16 minuuttia sitten, Jim kirjoitti:

IT-/sovelluskehitysalalla on kanssani työskennellyt useita naisia, joista harva on ns. "sovellusarkkitehtitasoa". Ne jotka ovat olleet tuota tasoa, eivät välttämättä ole olleet yleisen käsityksen mukaan kauniita. Joukossa on ollut kaiken näköisiä. Oman kokemukseni mukaan todella paljon ulkoasuun huomiota kiinnittävät eivät ole olleet niitä terävimpiä.

Ne joiden työn focus on itse ajattelua vaativassa työssä, ovat siinä hyviä. Ne jotka focusoivat lähinnä ulkonäköön eivät tunnu niin teräviltä. 

Entä miehet?

2 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Voidaanko päätellä niin, että he kauniit, jotka eivät urheile, ovat tyhmiä? Eli vain me urheilevat kauniit ihmiset olemme älykkäitä kuten juoksijat.

Kauneus on subjektiivinen käsite. Joten sillä mielestäni älykkyyttä ei voi mitata. Taas liikunnan harrastamisesta voi vetää jo jotain päätelmiä, koska monasti liikunta tekee hyvää ja parantaa aivojen toimintaa.

• Like 1

Mä en ole henkilökohtaisesti tavannut ketään älykästä It-alan ihmistä tai no Siilasmaan olen, mutta hänen älykkyytensä paljastui vasta kirjastaan. Keskustelin aikanaan hänen kanssaan sellaisesta aiheesta, missä suoranaisesti ei älyä vaadittu ja hän vaikutti vähän flegmaattiselta. Tosin en nyt varsinaisesti pyöri Atk-piireissä, joten en pääse niiden kanssa juttelemaan. Aalto-yliopiston Tietotekniikan talossa toki juttuseuraa varmaan löytyisi, mutta jengi näyttää siellä sellaisilta resupekoilta, joiden kanssa en halua jutella mitään. Mentiin perhana kesällä 1985 Mikrobitin kesäleirille ja siellä oli niin epäsosiaalisia hyypiöitä ne muut tyypit, että olen sen jälkeen pysynyt kaikista Atk-piireistä kaukana. 

Just now, Baltsu kirjoitti:

Mentiin perhana kesällä 1985 Mikrobitin kesäleirille ja siellä oli niin epäsosiaalisia hyypiöitä ne muut tyypit, että olen sen jälkeen pysynyt kaikista Atk-piireistä kaukana. 

Tämä päätös otettiin myös ATK-piireissä helpottuneena vastaan.

• Haha 4

7 minuuttia sitten, dioglanes kirjoitti:

Tämä päätös otettiin myös ATK-piireissä helpottuneena vastaan.

He ovat myös niin hajamielisiä atk-piireissä, ettei siitä tule mitään. MikroBitin päätoimittaja oli äijä, jonka poika oli luokallani ala-asteella pari ekaa vuotta. No joku kymmenkunta vuotta sitten tämä poika lähetti minulle viestin atk-sovelluksen kautta. Otin puheeksi kirjan, jonka olin saanut häneltä syntymäpäivälahjaksi vuonna 1981, eikä hän muistanut sitä kirjaa laisinkaan. Se kirja oli nimeltään Mitä hän tekee? ja siinä oli esitelty eri ammatit. Oli kuvat ja sellaiset esittelytekstit. Ilmeisesti jonkinlainen opinto-ohjaajan korvike. Itse lukaisin sen silloin nopeasti läpi ihan vain mielenkiinnosta, enkä siitä lähtökohdasta, että olisin sieltä hakenut virikkeitä tulevaisuuttani varten. 

7 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Tosin en nyt varsinaisesti pyöri Atk-piireissä, joten en pääse niiden kanssa juttelemaan. Aalto-yliopiston Tietotekniikan talossa toki juttuseuraa varmaan löytyisi, mutta jengi näyttää siellä sellaisilta resupekoilta, joiden kanssa en halua jutella mitään. Mentiin perhana kesällä 1985 Mikrobitin kesäleirille ja siellä oli niin epäsosiaalisia hyypiöitä ne muut tyypit, että olen sen jälkeen pysynyt kaikista Atk-piireistä kaukana. 

ATK-ala sinänsä on hyvin laaja. Jo sen osa-alueilla on paljon eroja. Rivikoodaaja ei usein ole niin omistautunut alalleen, kuin MachineLearning matemaattisten algoritmien kanssa värkkäävä arkkitehti/ Data scientist. Olen samaa mieltä, että "ATK-ala" 🙂 ei ole mikään älykkyyden referenssi.

Mutta kommentointisi mukaan mitään kovin syvällistä juttua ei sinulla ole valmius alan kovimpien kaverien kanssa käydä.

Kommenttisi ja focuksesi painottuvat sosiaalisuuteen ja ulkonäköön. Ehkä tuossa artikkelissa viitattiin juuri sinun kaltaisiin älykköihin

• Like 3