Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Baltsu

Baltsu (vielä kerran kohti maratontavoitetta)

Recommended Posts

18 minuuttia sitten, puujalka kirjoitti:

Eikös sellainen ole mahdollista, että juokset mutta lopetat tämän raportoinnin? 

Onhan se tietysti perseestä jos haluaisi kirjoitella tai raportoida, mutta sitten se on syystä tai toisesta vaikeaa tai vastenmielistä. Ratkaisu ei silloin minulla olisi kaiken lopettaminen, vain sen kirjoittelun siitä aiheesta.

Treenailet kaikessa rauhassa ja isket sitten joskus tulokset tauluun.

Niin mutta kun nyt saa ulkoistaa syyt niin se pitää hyödyntää.

15 minuuttia sitten, IpoT kirjoitti:

Kyllä,tässä mitä 8 vuotta on juoksufoorumulla tullu tyypin sivalluksia ja pohdintaa seurattua. Tosin eikös herra B ollut vähän vilttiketjun puolella huilailemassa foorumihommista jossain vaiheessa 🤔

Taisi olla huilailemassa. Ja jos @Seppo olisi tasapuolinen kaikille, niin on täällä vähintään yksi toinenkin kuittailija, kenet voisi viltittää joksikin aikaa.

• Like 2
  • Thanks 2

Jalkatuki asennettu halpispyörään. Nyt 25 euron alkuinvestointi on jo kasvanut 67 euroon. Vielä puuttuu lokasuojat, heijastimet, valot ja ketjunsuojus. Hankin niitä sitä mukaa, kun näen myynnissä. Ketjunsuojus on vaikea, koska en tiedä mikä sopii tollaiseen, missä on edessä 3 ratasta. Verkkokaupassa myytävä Herrmans-ketjusuoja, yleismalli on 46 hampaiselle rattaalle, mutta kun tässä on kolme ratasta ja isoin 42, niin käykö se. Jos nimi on yleismalli, niin eikö sen pitäisi käydä joka pyörään.

Kampiapina sanoi videossaan, että jarrut ovat huonot. Olen eri mieltä, jarrut ovat erittäin tehokkaat, mutta takajarru pitää hirveää ääntä. Eilen kun ajoin täältä salille ja salilta metroasemalle niin, että salilaukku roikkui ohjaustangosta, etujarru tuntui laahaavan. Voi olla, että jarrupalat ovat liian lähellä vannetta. Ilman painoa jarru ei laahaa. Ylivoimaisesti huonoin osa tässä pyörässä on kuitenkin se vaihteisto. Ei oikein löydy sellaisia vaihteita, jotka olisivat kunnolla kohdillaan. Sinänsä sama, koska en joudu kävelemään esim. salille ja pyörää ei toivottavasti pöllitä, mutta ihmettelen silti, että joku edes valmistaa sellaista, mikä ei voi toimia. 

_20190905_094336.JPG

• Like 1

Mä nyt olen ollut sivustaseuraaja, mutta kysehän on Baltsun harjoituspäiväkirjasta. Jos harmittaa eikä suju just nyt, niin kai siitäkin saa raportoida?

Muuten tämä kyllä käy viihteestä, paitsi pahimmat pippelimiekkailut voisi kyllä näin aikuisten kesken jättää käymättä. Ugh, palstapoliisi on puhunut.

49 minuuttia sitten, Seppo kirjoitti:

Tää on taas menny vittuiluksi puolin ja toisin. Äläpä huoli, juon tässä aamuteet ja pohdin samalla lähteekö seuraavasta kerrasta näiltä henkilöiltä kirjoitusoikeudet toviksi vai olisiko moderointijono kivempi paikka. 

Tästä samasta asiasta ja nokkeluuksien heittelystä on ollut puhetta aikaisemminkin mutta ei se näytä menevän kenellekkään perille. 

Ja mun mitta on nyt täysi ja hiirisormi herkässä. Kuka haluaa ensimmäisenä koittaa onneaan? Ja ihan turha laittaa mitään viestiä mulle aiheesta että miksi näin? Tai että en kirjoita enää foorumille, käy täällä tai että tää on tylsä paikka jos ei saa aukoa päätään. KUKAAN teistä ei ole tehny samaa ensimerkiksi facessa. Täällä se tuntuu sitten olevan ok. 

Minä voin olla eka!!

Jos on asiaa sanon, kukkahatun saa aika moni täällä survoa päähänsä.

2 tuntia sitten, RistoT kirjoitti:

Onhan tämä omalla tavallaan viihteellistä, mutta tulee kuitenkin mieleen pienten poikien hiekkalaatikko leikit; minä en leiki sinun kanssa, kun sinä et leiki minun kanssa.:060:

Täysin samaa mieltä. Enkä puhu nyt vain Soiroksesta vaan kyllä ketjussa joidenkin kommenttien perään voisi laittaa "älä sano noin tai mä sanon äitille".

Baltsulle heitetyt "ala-arvoiset" kommmentit eivät tule koskaan loppumaan, jos Baltsun kommentit ovat tyyliin "miksi ei juoksuun panosteta, vaan hölkätään hijaa". Tai Mannermaan surkea krapulahölkkäkerho hölkkää surkeaa vauhtia jne.

Kommentteina noitakaan ei uskoisi vajaa 50 vuotiaan miehen kommenteiksi, kuten ei tämän ketjun yllä mainittuja muitakaan kommentteja. Jos tavallinen työssä käyvä ihminen käy lenkillä silloin, kun se omaan arkirutiineihin sopii on absurdia, että joku vajaa 50 v juoksuharrastukselle elävä mies arvostelee tätä tavallista ihmistä.

Juuri noiden absurdien kommenttien vuoksi tätä ketjua seurataan, ei juoksemisen. Ihannetilanteessa kaikki arvostaisivat toisten harrastusta ja tällä palstalla annettaisiin vinkkejä muille ja opittaisiin samalla muilta

• Like 9

2 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Juoksemaan ei tee kyllä yhtään mieli. Olen tajunnut, että mulkut vittuilevat kuitenkin, joten en oikein enää halua antaa heille edes mahdollisuutta siihen. En halua olla nyt mukana lajissa, missä kulttuuri on näin sairas. Tänään tosin on sauna ja illalle tulossa tihkusadetta, jolloin en ehkä halua pyöräillä. Niinpä mahis on, että on pakko mennä pitkin hampain kevyelle lenkille. 

Vaikka ehdotinkin pientä juoksutaukoa, ja viikko kaksi voisi sellaista olla hyvä pitää muistakin treeneistä, niin mitä jos kokeilet ehdotettua. Käyt vaan juoksemassa, mutta et kerro kenellekään. Stravassakin voi laittaa privaatiksi, niin kukaan ei näe. Jos tulen vastaan rantaraitilla, niin nyökkään hyväksyvästi ja lupaan olla kertomatta eteenpäin, kuten tähänkin asti kun ollaan pariin kertaan törmätty.

Mistä ei tiedä, ei voi puhua, ja mistä ei voi puhua, siitä täytyy vaieta, Wittgensteinia mukaillen.

2 tuntia sitten, Seppo kirjoitti:

KUKAAN teistä ei ole tehny samaa ensimerkiksi facessa. Täällä se tuntuu sitten olevan ok. 

Kyllä minä olen tehnyt, ja on tehnyt moni muukin.

Tässäkin on yksi kuva esimerkki sellaisesta heitosta mikä tulee minua kohtaan, vaikka täällä kukkahattu päässä vaaditaan parempaa tasoa kirjoitteluun ja samalla yritetään hamustella sulkaa lisäksi siihen kukkahattu päähineeseen. Eikä minulla ole tuota heittoa vastaan mitään, se on Ok heitto minulle, kunhan ei moraalisoi muita. Olisi vain kiitollinen, että sellaiset ihmiset jakavat tietoa kenellä ei kukkahattua ole päässä, sillä olisi joskus jokunen mitsku jäänyt saamatta sikäli ei tietoa olis jaettu. 

A675DDDD-91F0-4C68-8DE7-DF3B5C6FA698.jpeg

Eikä siinä mitään, että tämän kommentin takia kannattaisi moderontijonoa rasittaa. Sikäli tuntuu tarpeelliselta siirtää, niin voit suoraan siistiä tunnukseni roskiin ja poistaa sen. Ei aiheuta minussa minkäänlaisia katkeruuden tunteita. Sillä totuuden nimissä en ihan hirveästi ole viimeiseen ehkä 10-12 vuoteen juoksemisen osalta hyödyllistä informaatiota itselleni saanut(jonkun verran kuitenkin). 

Enemmän täällä oleminen on opettanut minulle ihmisen ajatusmaailmaa, toimintatapoja sekä olen saanut harjoittaa kirjoittamista.

Monesti olen huvittuneena seurannut kuinka vähän, ihan pikkuisen jotkut haluavat haastaa riitaa kuin menkkapäinen nainen, mutta kun ei muuta oikeen keksi tai uskalla, niin ruvetaan pilkkua viilaamaan oikeinkirjoituksesta. Eikä se perhana oikein tulta ota, koska olen siinä niin huono (riitelemäänkin). Sitten onkin pakko paljastaa kortit, että ei kun mulla on vähän muuta asiaa. Eikä sekään haittaa, se on ihan hauska ja tuttu kuvio, mutta on tuonut oppia ihmisten käyttäytymisestä sekä toimintamalleista sosiaalisenmedian alueella.

Enköhän täällä ole oman osuuteni kantanut informaation jakamisen(kin) osalta. 

50 minuuttia sitten, ForrestG kirjoitti:

Monesti olen huvittuneena seurannut kuinka vähän, ihan pikkuisen jotkut haluavat haastaa riitaa kuin menkkapäinen nainen, mutta kun ei muuta oikeen keksi tai uskalla, niin ruvetaan pilkkua viilaamaan oikeinkirjoituksesta. Eikä se perhana oikein tulta ota, koska olen siinä niin huono (riitelemäänkin). Sitten onkin pakko paljastaa kortit, että ei kun mulla on vähän muuta asiaa. Eikä sekään haittaa, se on ihan hauska ja tuttu kuvio, mutta on tuonut oppia ihmisten käyttäytymisestä sekä toimintamalleista sosiaalisenmedian kentällä. 

Tulee ihan mieleen nimimerkki ForrestG. Se on just semmonen, että ei kestä jos joku on vähänkin eri mieltä. Vaan on silleen että jaahas, käärii hihat ja alkaa näppäillä jotakin häijyä.

• Like 3