Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Baltsu (vielä kerran kohti maratontavoitetta)

Recommended Posts

Kaksi päivää nyt lepoa aerobisesta treenistä ja neljä päivää juoksusta. Maanantaina vain saunominen, eilen 30 min coretunti ja sauna. Coressa huomaa, ettei kesällä ole tullut tehtyä lihaskuntoa. Siinä oli myös kyykkyyn menemisiä ja niissä huomasi, ettei se polvi ole vielä parantunut. Sisäpuolen luussa tai sen vieressä tuntuu kipua. 

Ei kyllä tee yhtään mieli juosta nyt. Toisaalta sitä pelkää, että tulee niin huono olo kuin viime perjantaina ja toisaalta savolainen aasi ja muut vastaavat saavat haluamaan pysymään mahdollisimman paljon lajista irti. Esim. eilinen oli ihan jees päivä, mutta heti kun tulin himaan, muistin hänet ja tajusin taas kuinka paljon paskaa hän on kirjoittanut vuosien varrella ja vittuillu muille. Tuli niin suuri viha pintaan taas, että koko kroppa meinasi räjähtää. On se kyllä uskomatonta, millaista porukkaa laji vetää puoleensa ja eniten ihmettelen sitä, että samaan aikaan itse ei viitsitä panostaa, vaan hölkätään. Koko homma on niin epäeettistä touhua kuin olla ja saattaa. 

En mene kyllä tänäänkään lenkille. Ei ole oikeastaan mitään syytä, miksi menisin. 

• Replies 421
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Minä maksan. @Baltsu saa multa 100e jos juoksee Vantaalla maratonin maaliin. Tulospalkkiota tulee toinen 100e jos on mua nopeampi. 

Pakko itsekin pari rivin verran heittää löylyä kiukaalle. Baltsulla juoksun osalta suurin ongelma on mielestäni se, että kovemmat lenkit eivät maistu. AIna on jotain häikkää ja kovempi treeni jää väli

Käytän nyt perjantai-iltana ennen lenkkiä sen verran aikaa, että hahmottelen tähän suunnitelmani. Viimeiset 5v ovat menneet perseelleen sairastelujen ja vammojen suhteen, joten on sellainen fiilis, et

Posted Images

21 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

Kaksi päivää nyt lepoa aerobisesta treenistä ja neljä päivää juoksusta. Maanantaina vain saunominen, eilen 30 min coretunti ja sauna. Coressa huomaa, ettei kesällä ole tullut tehtyä lihaskuntoa. Siinä oli myös kyykkyyn menemisiä ja niissä huomasi, ettei se polvi ole vielä parantunut. Sisäpuolen luussa tai sen vieressä tuntuu kipua. 

Ei kyllä tee yhtään mieli juosta nyt. Toisaalta sitä pelkää, että tulee niin huono olo kuin viime perjantaina ja toisaalta savolainen aasi ja muut vastaavat saavat haluamaan pysymään mahdollisimman paljon lajista irti. Esim. eilinen oli ihan jees päivä, mutta heti kun tulin himaan, muistin hänet ja tajusin taas kuinka paljon paskaa hän on kirjoittanut vuosien varrella ja vittuillu muille. Tuli niin suuri viha pintaan taas, että koko kroppa meinasi räjähtää. On se kyllä uskomatonta, millaista porukkaa laji vetää puoleensa ja eniten ihmettelen sitä, että samaan aikaan itse ei viitsitä panostaa, vaan hölkätään. Koko homma on niin epäeettistä touhua kuin olla ja saattaa. 

En mene kyllä tänäänkään lenkille. Ei ole oikeastaan mitään syytä, miksi menisin. 

Pitäskö oikeesti B siun tehä oikeessa elämässä jotain? Jos tämmönen savolainen aasi sekottaa siun korsetin noin pahasti.

Joo munkin mielestä hyviä neuvoja satelee enemmän, kuin vittuilua(joka on ollut enimmäkseen huumoria). 

Näin 9v Juoksufoorumin kokemuksella. 

Blogin, kun laittaa pystyyn ei se tarkoita, että ollaan aloittajan kanssa samaa mieltä kaikesta. 

Narsistien on tietysti lähes mahdoton ottaa neuvoja vastaan. 

Jokaisella saa ja pitää olla tietyt asiat ominaan ja itsehän en halua ketään sinänsä muuttaa. 

Baltsu on Baltsu vaikka voissa paistaisi. 

Niinkuin jokainen. 

10 minuuttia sitten, IUP kirjoitti:

Kannattaisiko sun ihan vaan jättää tämän savolaisen kiusaajan vittuilut omaan arvoonsa ja keskittyä omaan tekemiseen. 

Suosittelisin myös käymään lääkärissä että saisit selvyyden vaivoihisi olivat ne sitten fyysisiä tai psyykkisiä. Veikkaan itse molempia.

Minä en kiusaa, minä annan samanlaista arvostusta/ kunnioitusta takaisin mitä hän antaa täällä muille. 

Eli suomeksi sanottuna vittuilen. Jos leikin alkaa se leikin kestäkööt.

Tämä on kyllä huikea ketju. Henkilö B. On aloittanut ketjun viides heinäkuuta, omia treenejä tänne on raportoitu joitakin, siinä samassa ajassa hän on onnistunut juoksemaan itsensä, niin henkisesti kuin fyysisestikin telakalle. Ja mikä hurjinta sivuja keskusteluketjussa on vaatimattomat 27. Useimmiten tätä ketjua on lukemassa lähes 20 tyyppiä samaan aikaan. Eli kyllä Baltsu on suosittu, vaikka hänestä ei ilmeisesti ihan hirveästi pidettäisikään, niin kiinnostus on kovaa 🙂 

13 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

On se kyllä uskomatonta, millaista porukkaa laji vetää puoleensa ja eniten ihmettelen sitä, että samaan aikaan itse ei viitsitä panostaa, vaan hölkätään. Koko homma on niin epäeettistä touhua kuin olla ja saattaa.

Tämä eettinen näkökulma rupesi kiinnostamaan, kun näin huonokuntoisena useimmiten hölkkäilen. Ennen sentään juoksin pelkästään, mutta sitten jalat rupesivat vaivaamaan. Menikö samalla selkäranka..?

22 minuuttia sitten, X66 kirjoitti:

Tämä eettinen näkökulma rupesi kiinnostamaan, kun näin huonokuntoisena useimmiten hölkkäilen. Ennen sentään juoksin pelkästään, mutta sitten jalat rupesivat vaivaamaan. Menikö samalla selkäranka..?

@Baltsu on itse määritellyt "ihan pellevauhdin" 3:30 maratoniksi eli 4:58/km. Baltsu väittää ettei hölkkää, mutta juoksee itse enimmäkseen hitaammin kuin "ihan pellevauhtia". Minusta pellevauhti on hitaampaa kuin hölkkä?

Minä hölkkään niin kauan kun kiinnostaa, sitten kun vauhti tippuu alle itse määrittelemäni pellevauhdin lopetan.

Tätä tulee seurattua mielenkiinnolla miten maratonprojekti etenee ja varsinkin kun aikatavoite on laitettu omasta mielestäni varsin kovaksi alle 2.50.

Toivottavasti treenaaminen saa jatkua suotuisasti ja jossakin kohtaa näkee myös sen itse suorituksenkin oli aika sitten mikä tahansa.

Eiköhän se määrätietoisella tekemisellä ole mahdollista. Maratooni harjoittelu vaatii aika kurinalaista tekemistä. eikä tulokset tule hetkessä.

Ei muutakun uuteen nousuun.

Eilen Viivi Avikaisen vetämillä tunneilla. HIIT 45 min ja venyttely 60 min. HIITissä tuntui, ettei ole kyllä koskaan ollut näin huono kunto. Lihaksisto on ihan pois pelistä. Polvennostojuoksu ei onnistu kunnolla, eikä hypyt ja viivajuoksu on sellaista, että tavallaan pitää selvitä siitä, eikä tehdä räjähtävästi. Silti tuntuu, että tuossa oli nyt enemmän järkeä kuin yrittää käydä lenkillä. Sain vähän sykettä ylös ja kun tulin salilta, olin kuolemanväsynyt ja nukuin hyvin.

Venyttely teki myös hyvää. Huomasi mihin suuntaan on kankea ja mikä sujuu hyvin. Samoin tuli taas esille se kuinka huono tasapaino mulla on. En tiedä johtuuko se nilkkavammoista vai lihaskireyksistä, mutta mulla on tasapaino huonontunut juoksemisen myötä, vaikka sen pitäisi olla päinvastoin. Juoksun pitäisi edistää kehonhallintaa. Toki olen tehnyt salilla ihan liian vähän yhden jalan juttuja. 

Juoksemaan ei tee kyllä yhtään mieli. Olen tajunnut, että mulkut vittuilevat kuitenkin, joten en oikein enää halua antaa heille edes mahdollisuutta siihen. En halua olla nyt mukana lajissa, missä kulttuuri on näin sairas. Tänään tosin on sauna ja illalle tulossa tihkusadetta, jolloin en ehkä halua pyöräillä. Niinpä mahis on, että on pakko mennä pitkin hampain kevyelle lenkille. 

9 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

Juoksemaan ei tee kyllä yhtään mieli. Olen tajunnut, että mulkut vittuilevat kuitenkin, joten en oikein enää halua antaa heille edes mahdollisuutta siihen. En halua olla nyt mukana lajissa, missä kulttuuri on näin sairas. Tänään tosin on sauna ja illalle tulossa tihkusadetta, jolloin en ehkä halua pyöräillä. Niinpä mahis on, että on pakko mennä pitkin hampain kevyelle lenkille. 

Eikös sellainen ole mahdollista, että juokset mutta lopetat tämän raportoinnin? 

Onhan se tietysti perseestä jos haluaisi kirjoitella tai raportoida, mutta sitten se on syystä tai toisesta vaikeaa tai vastenmielistä. Ratkaisu ei silloin minulla olisi kaiken lopettaminen, vain sen kirjoittelun siitä aiheesta.

Treenailet kaikessa rauhassa ja isket sitten joskus tulokset tauluun.

10 tuntia sitten, thompson75 kirjoitti:

Baltsu on kyllä eettinen tai siis ennenkaikkea eeppinen hahmo. Tulee seurattua. Jodlaajan juttuihin kyllästyin, enkä ole enää viimeaikoina seurannu.

Kyllä,tässä mitä 8 vuotta on juoksufoorumulla tullu tyypin sivalluksia ja pohdintaa seurattua. Tosin eikös herra B ollut vähän vilttiketjun puolella huilailemassa foorumihommista jossain vaiheessa 🤔

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy