Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Baltsu (vielä kerran kohti maratontavoitetta)

Recommended Posts

32 minuuttia sitten, Kuntoliikkuja kirjoitti:

Eikö kannattaisi käydä lääkärissä selvittämässä mistä kyse ja saada mahdollisesti tarvittavat lääkemääräykset jne.?

Samaa itsekin pohtinut. Kaverille tuli keväällä painiessaan kyynerpäähän melko harmiton vekki, jota ei siinä könytessään heti huomannut. Hyvää tuuria kun oli matkassa, niin joku haavaan päässyt vittupää aiheutti verenmyrkytyksen. Lopputuloksena neljä päivää teholla suonensisäisten antibioottien kera. Tästä nyt tuskin on baltsun kohdalla kyse, mutta saattaahan sieltä polvesta joku pirulainen olla päässyt kroppaan. Perus haavasta ei todellakaan pitäisi aiheutua mitään +30 päivän paskaa oloa, ylirastustilasta nyt puhumattakaan.

• Replies 421
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Minä maksan. @Baltsu saa multa 100e jos juoksee Vantaalla maratonin maaliin. Tulospalkkiota tulee toinen 100e jos on mua nopeampi. 

Pakko itsekin pari rivin verran heittää löylyä kiukaalle. Baltsulla juoksun osalta suurin ongelma on mielestäni se, että kovemmat lenkit eivät maistu. AIna on jotain häikkää ja kovempi treeni jää väli

Käytän nyt perjantai-iltana ennen lenkkiä sen verran aikaa, että hahmottelen tähän suunnitelmani. Viimeiset 5v ovat menneet perseelleen sairastelujen ja vammojen suhteen, joten on sellainen fiilis, et

Posted Images

3 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Ehkä noin, mutta miten liittyy minuun, kun mulla ei ole ollut asfaltti-ihottumaa? Eli olet väärässä ketjussa, joku toinen on ehkä liikkunut asfaltilla. Kaaduin kiveen ja mulla oli syvät haavat polvissa ja polvi täynnä verta ja turvoksissa kuin pallo. Alussa polvi ei taipunut ollenkaan, mutta olo tuntui paremmalta. Mitä kivuttomammaksi polvi tuli, niin sitä enemmän elimistö alkoi olla muuten sekaisin.

Pahoittelen epätarkkuutta. Jos haavaa ei tarvitse ommella, on se helpompi hoitaa kuin asfaltti-ihottuma. Aluksi desinfiointi, säännöllinen pesu ja laastaria/sidettä päälle. Ei tihku housuille kun on kunnolla suojattu.

Eli tässä kohtaa siis turvotus esti harjoittelun? Kylmää ja lepoa, pitäis nopeammin helpottaa kuin kuukaudessa. Jos ei nivelsiteitä vääntynyt tai mitään murtunut niin voihan sitä kipua vasten treenata.

15 minuuttia sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Yleensä mennään kun on aihetta. 

No mielestäni voisi olla aihetta kun Baltsu itse kertoo että "saattaa huimata ja olla sellainen oksennuttava olo milloin hyvänsä vaikkei liikkuisikaan. Yhtenäkään päivänä ei ole ollut oikeasti hyvä olo viiteen viikkoon".  Itse ainakin tuollaisessa olotilassa menisin, mutta kukin tehköön miten parhaaksi näkee. 

Itse olen miettinyt suturaatio ym. välineitä kotiin kun kaikkien pikku ja isompien haavojen  takia viittis käydä lääkärissä. Tiettyjä antibiootteja aina kaapissa jos Vaikka joku paikka tulehtuu.. Hmm toki pakosti aina joskus pitää käydä lääkärissä hakemassa uusi resepti johonkin vaivaan. 

Meniköhän se noin.

27 minuuttia sitten, Kuntoliikkuja kirjoitti:

No mielestäni voisi olla aihetta kun Baltsu itse kertoo että "saattaa huimata ja olla sellainen oksennuttava olo milloin hyvänsä vaikkei liikkuisikaan. Yhtenäkään päivänä ei ole ollut oikeasti hyvä olo viiteen viikkoon".  Itse ainakin tuollaisessa olotilassa menisin, mutta kukin tehköön miten parhaaksi näkee. 

Perus rapulan tunnusmerkistöt 😂🤢

41 minuuttia sitten, Tumpelo kirjoitti:

Tiettyjä antibiootteja aina kaapissa jos Vaikka joku paikka tulehtuu.

Yleensä kannatan oma-aloitteisuutta, mutta tässä kohtaa en.

Tuo on nimittäin melko suoraviivainen tapa hankkia itselleen antibioottiresistanssi ja sitten ne tulehdukset vasta hauskoiksi äityvätkin - noiden kanssa kun ei aikuisten oikeasti kannata leikkiä.

Vaikka olisi terveysalan ammattilainen, ei kyllä haavatulehdukseen kannattaisi antibiootteja missään nimessä ottaa ilman CPR jne perusverikoetta ja -kuvaa, ja siihen taas harvalla on värkkejä kotipiirongissa.

En suosittele edes ketjun sankarille.

21 tuntia sitten, Pasi_P kirjoitti:

Mielestäni idea oli loistava, mutta lekurin mielestä ei. Kevyt liikuntakin kuulemma nostaa kortisolitasoja, joka on  sitten pois haavan parantumisesta ja hidastaa paranemisprosessia. Uskotaan lääkäriä ja kärvistellään pari viikkoa.

Jos asia olisi kiinni pelkästään kortisolitasoista, niin eihän nykyaikainen jatkuvassa infoähkyssä ja univelassa vaeltava zombi pystyisi tekemään mitään. Oma kokemukseni on täsmällisesti ottaen päinvastainen. Silloin kun ne kortisolitasot on oikeasti korkealla, kevyt treenailu vain laskee stressiä.

tunti sitten, puujalka kirjoitti:

Jos asia olisi kiinni pelkästään kortisolitasoista, niin eihän nykyaikainen jatkuvassa infoähkyssä ja univelassa vaeltava zombi pystyisi tekemään mitään. Oma kokemukseni on täsmällisesti ottaen päinvastainen. Silloin kun ne kortisolitasot on oikeasti korkealla, kevyt treenailu vain laskee stressiä.

Niin. Mä olen/olin  siis täysin samaa mieltä, ja sen takia kirjoitinkin, että mielestäni idea oli loistava! Tuon ohjeen antaja oli kuitenkin suhteellisen arvostettu tyyppi, niin uskotaan nyt sitten. Liikkumattomuus tässä pahinta on ja mieli tekisi mennä tekemään jotakin kevyttä.

Olen joskus nähnyt kuvia, kun Walker-buutsi on teipattu jesarilla soutulaitteeseen ja siinä sitten leikitään sankarileikkiä, "katsokaa, kyllä mä pystyn!" Semmoinenkin tuntuu vähän hassulta. Ehkä pari viikkoa lepoa voi tehdä ihan hyvää.

Luin juttua Nousiaisesta Ilta-sanomista ja aloin miettiä, onkohan mulla syöpä. Eilen oli sellainen fiilis, etten halua juosta missään. Niinpä menin salille, mutten jaksanut tehdä siellä oikein mitään. No venyttelin ja rullailin sekä tein ihan vähän paria keskivartaloliikettä. Menin juoksumatolle, alku ihan ok, mutta 4 km jälkeen kroppa veti virran veke. Sinnittelin 8 km saakka, mutta oli karmeata. Nukuin 7 tuntia, oisin halunnut kyllä nukkua enemmänkin, mutta kun oli niin valoisaa. Herättyäni klo 8 ei ollut yhtään sellainen tunne, että fiilis olisi parempi. En tiedä pitäisikö tänään käydä lenkillä vai eikö pitäisi. Ja jos ei niin miten mä ajan käytän, kun ei nukkuakaan enempää pysty. Ois varmaan pitänyt eilen käydä saunassa ja kun en käynyt, niin fiilis ei noussut tai sitten olen vain niin kipeä jotenkin. 

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy