Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Recommended Posts

2 tuntia sitten, perttu kirjoitti:

Onhan tuloksekas harjoittelu toki mahdollista ilman väliaikoja tai GPS-pohjalta ja datan osalta harjoittelua voi lähestyä monella tapaa. Voi harjoitella vaikka ilman päiväkirjaa jos se tuntuu hyvälle. Mutta sitten jos on hankkinut tuollaisen satojen eurojen mittarin juoksukäyttöön mitatakseen asioita niin kyllä siinä pitäisi joka 5 euron sekundaattorista löytyvä perusominaisuus saada niin ettei sitten tarvitse mennä kentälle kuitenkin toisen kellon kanssa saadakseen esim. tarkat ajat päivyriin. Jossain ratajuoksussa ne tarkat kierroskellotukset ovat ihan yleisesti harjoittelun perusta ja siellä puhutaan lähinnä just siitä monenko sekunnin kierroksia vedetään. Tuon jättäminen pois on ihan selvä markkinointiratkaisu jolla totiset juoksijat ja ajanottajat ohjataan Vantagen tai jonkun tulevan vehkeen pariin ja tämä on niille fitness-tyypeille jotka taitavatkin olla paljon isompi markkina nykyisin. Ennenvanhaan juoksijoille se ainoa kello jota harjoittelussa käytettiin oli juuri tuollainen väliaikakello ja väsymystä kuunneltiin itse.

Ignite ei kyllä ole ensisijaisesti juoksukäyttöön. Täytyy kysyä vielä, miksei niitä sekunteja voisi kirjata kelloa läpsäisemättä? Kyllä itse näen sekunnin tarkkuudella sen ajan, kun ohitan sen lähtöpaikan vaikken paina mitään nappia. Harjoituksen jälkeen merkkailen niitä aikoja muistista ylös. 

34 minuuttia sitten, Juha Tuomola kirjoitti:

Jossain 7-10 kierroksen treenissä on aika hyvä muisti oltava jos muistista niitä aikoja pelkän vilkaisun pohjalta kotiin päästyään kirjoittaa. 🙂

En minä tuollaista kutsuisi hyväksi muistiksi. Jos tuollaista ei muista, täytyy käydä aika laihalla seoksella. Miksi kutsuisit mattojuoksemisen aikaista ajattelemista sitten. Minä saatan parin tunnin mattolenkin aikana suunnitella satoja yksityiskohtia sisältävän asiakokonaisuuden, jonka kirjoitan myöhemmin ylös koneelle. Tai no aina en edes kirjoita, koska on kerran päässä kovalevy, niin ihan hyvin osan asioista voi pitää muistissakin. Sinun ajattelutavallasi ei pääsisi ikinä yliopistoon opiskelemaan tai jos pääsisi niin rimaa hipoen. Minä luin ne viisi pääsykoekirjaa sen verran hyvin, että muistin ne kaikki kirjat sanatarkasti. Muistin jopa jokaisesta asiasta sellaiset tiedot, oliko asia aukeamalla oikealla vai vasemmalla, ylhäällä vai alhaalla sekä sivunumeron. Muistan muuten vielä yli 26 vuotta myöhemminkin paljon niitä asioita. 

2 tuntia sitten, Steg kirjoitti:

ennenvanhaan pärjättiin ilman mitään. Nyt pitää olla härpäkkeitä joka asiaan.

Ennen mentiin rannekellolla. Onhan se hiukan kovaa jossain cooperin testissä prosessoida niitä kierrosaikoja lennossa.

• Like 1

2 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Ignite ei kyllä ole ensisijaisesti juoksukäyttöön. Täytyy kysyä vielä, miksei niitä sekunteja voisi kirjata kelloa läpsäisemättä? Kyllä itse näen sekunnin tarkkuudella sen ajan, kun ohitan sen lähtöpaikan vaikken paina mitään nappia. Harjoituksen jälkeen merkkailen niitä aikoja muistista ylös. 

Tossa on kyllä pointtinsa, että hyvä rassata vähän muistia ja päätä tallentamalla ajat mieleensä.  Omalta osaltani on vain pakko tunnustaa, että kun teen esim. 20x400m vedot, ei riitä kovalevyssä tila kaikkien kierrosaikojen muistamiseen.  Täytyis vissiin rikastaa seosta.

• Like 1
  • Haha 2

6 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Ei se hoidu tarkasti podillakaan. Appi juoksumattoon, niin se hoituu sillä. 

@GrigoriSoiros mä seuraan kyllä väliaikoja urheilukentällä, mutta lasken vauhdin päässäni. Sama mikä kello on ranteessa tai vaikka olisi sekkari kädessä. En paina mitään nappeja treenin aikana. Toki voishan sitä mittareihinkin perehtyä paremmin. Vois tehdä lupauksen, että seuraavaan mittariin perehdyn. Toistaiseksi menty aika perinteisin keinoin. 

Lap/ kierros on aika perinteistä. Mukavampi kellon kanssa juostessa kuin nauriin

Autolapit urkkakentällä ei ole luotettavia

2 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

En minä tuollaista kutsuisi hyväksi muistiksi. Jos tuollaista ei muista, täytyy käydä aika laihalla seoksella. Miksi kutsuisit mattojuoksemisen aikaista ajattelemista sitten. Minä saatan parin tunnin mattolenkin aikana suunnitella satoja yksityiskohtia sisältävän asiakokonaisuuden, jonka kirjoitan myöhemmin ylös koneelle. Tai no aina en edes kirjoita, koska on kerran päässä kovalevy, niin ihan hyvin osan asioista voi pitää muistissakin. Sinun ajattelutavallasi ei pääsisi ikinä yliopistoon opiskelemaan tai jos pääsisi niin rimaa hipoen. Minä luin ne viisi pääsykoekirjaa sen verran hyvin, että muistin ne kaikki kirjat sanatarkasti. Muistin jopa jokaisesta asiasta sellaiset tiedot, oliko asia aukeamalla oikealla vai vasemmalla, ylhäällä vai alhaalla sekä sivunumeron. Muistan muuten vielä yli 26 vuotta myöhemminkin paljon niitä asioita. 

Jännää että vieläkin kirjotat 0e blogia kun noin ylivertainen olet.

Oletko muuten itse jo saanut paperit kauppiksesta? 

Siitä olen kateellinen siulle että syöt parempia lääkkeitä kuin mie 😂😂😂

tunti sitten, Jalmari17 kirjoitti:

Tossa on kyllä pointtinsa, että hyvä rassata vähän muistia ja päätä tallentamalla ajat mieleensä.  Omalta osaltani on vain pakko tunnustaa, että kun teen esim. 20x400m vedot, ei riitä kovalevyssä tila kaikkien kierrosaikojen muistamiseen.  Täytyis vissiin rikastaa seosta.

Kevennä treeniä baltsun tasolle. Muistat paremmin

• Like 1
  • Haha 2

3 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Sinun ajattelutavallasi ei pääsisi ikinä yliopistoon opiskelemaan tai jos pääsisi niin rimaa hipoen. Minä luin ne viisi pääsykoekirjaa sen verran hyvin, että muistin ne kaikki kirjat sanatarkasti.

Vähän kun vielä kehität tuota ajattelutapaasi, niin saatat päästä ihan oikeaan työpaikkaankin...

• Haha 1

Melkoinen hupiketju. No, nauru pidentää kai ikää ainakin joitain minuutteja.

Ignite nimi tässä vähän ärsyttää. Tekninen sanasto, kun on itelle tuttua niin miksei Ignition?

Polar Sparky-mallisto tulee kai seuraavaksi...

5 minuuttia sitten, kimmoke kirjoitti:

Melkoinen hupiketju. No, nauru pidentää kai ikää ainakin joitain minuutteja.

Ignite nimi tässä vähän ärsyttää. Tekninen sanasto, kun on itelle tuttua niin miksei Ignition?

Polar Sparky-mallisto tulee kai seuraavaksi...

Sparky sarja antaa sähköiskun kun vauhti laskee alle asetetun alueen? 😄