Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Recommended Posts

Niinpä, mutta onko mitään järkeä että tämä pitää tapahtua akun kustannuksella. Suurin osa kelloista näyttää kellotaulua jatkuvasti, tosin Apple watch ei tee sitä. Joidenkin mielestä tämä ei ole ongelma, eli makuasia.

Jos näyttöä pitää päällä vain treenien aikana niin ei se ole ongelma. Isompi ongelma on mun mielestä manuaalisten kierrosten puuttuminen. Jos nyt joku ongelma pitää mainita. Toki kuten mainitsin niin jos haluaa että kellotaulu on jatkuvasti päällä niin sitten se on toki ongelma. 

Nyt ylimenokaudella en liiemmin ole katsellut akunkestoa, mutta 4-5pv ongelmitta menee. Eilen latasin, 13% -> 100% kesti noin tunnin, eli ei paha. Treenatessa toki sitten hupenee. 

Ostin kellon ihan sillä ajatuksella, että sopii omaan arkeen hyvin, enkä tunnu kaipaavan enää juoksumittarilta kummoisia. Pieni miinus tosiaan manuaalilapin puuttumisesta. Perus juoksussa tai matolla tai radalla ei nyt ongelmaa, mutta maantiellä vetoja tehdessä siitä olisi hyötyä. En siis ole tehnyt sellaisia, enkä tiedä teenkö edes. Toki silloin voi asettaa omat ajastimet kelloon jos niillä juoksisi sitten. Kaipa se kun on useamman vuoden lenkkeillyt, niin alkaa ymmärtää kehoa paremmin ja paremmin ja jokainen sekunti erikseen tallennettuna ei ole niin tarkkaa, ei se kroppakaan ota kuormitusta tietyillä mitattavilla yksiköillä vastaan. + uintiominaisuudet pelittää ja mittaa matkan ihan hyvin so far.

• Like 4

Yksi kaveri tarvitsisisi salikelloa. Mittaako tuo toistot ja esim. penkkipunnerrus sun muut mitä salilla tehdään?

Eli kokonaisaika ja eri liikkeet pitäisi näkyä sarjat+ toistot. Mainostin jo tätä kelloa vaikka mitään hajua toimiiko.

2 tuntia sitten, kimmoke kirjoitti:

Yksi kaveri tarvitsisisi salikelloa. Mittaako tuo toistot ja esim. penkkipunnerrus sun muut mitä salilla tehdään?

Eli kokonaisaika ja eri liikkeet pitäisi näkyä sarjat+ toistot. Mainostin jo tätä kelloa vaikka mitään hajua toimiiko.

En ole tällaista toimintoa huomannut Ignitessä, eli nyt taisit luvata liikoja. Garminissa on, eli laskee toistot.

4 tuntia sitten, Spica kirjoitti:

Nyt ylimenokaudella en liiemmin ole katsellut akunkestoa, mutta 4-5pv ongelmitta menee. Eilen latasin, 13% -> 100% kesti noin tunnin, eli ei paha. Treenatessa toki sitten hupenee. 

Ostin kellon ihan sillä ajatuksella, että sopii omaan arkeen hyvin, enkä tunnu kaipaavan enää juoksumittarilta kummoisia. Pieni miinus tosiaan manuaalilapin puuttumisesta. Perus juoksussa tai matolla tai radalla ei nyt ongelmaa, mutta maantiellä vetoja tehdessä siitä olisi hyötyä. En siis ole tehnyt sellaisia, enkä tiedä teenkö edes. Toki silloin voi asettaa omat ajastimet kelloon jos niillä juoksisi sitten. Kaipa se kun on useamman vuoden lenkkeillyt, niin alkaa ymmärtää kehoa paremmin ja paremmin ja jokainen sekunti erikseen tallennettuna ei ole niin tarkkaa, ei se kroppakaan ota kuormitusta tietyillä mitattavilla yksiköillä vastaan. + uintiominaisuudet pelittää ja mittaa matkan ihan hyvin so far.

Saatko matolla mitatun nopeuden ja matkan menemään oikein? Minulle se näytti ihan liian nopeata matkavauhtia.

1 tunti sitten, Steg kirjoitti:

En ole tällaista toimintoa huomannut Ignitessä, eli nyt taisit luvata liikoja. Garminissa on, eli laskee toistot.

Saatko matolla mitatun nopeuden ja matkan menemään oikein? Minulle se näytti ihan liian nopeata matkavauhtia.

En ole salilla käyttänyt, joten voi vahvistaa, mutta ainakaan missäön oppaissa en muista nähneeni toistoja mittaavan.  Juoksumatolla en ole ollut myösköön, ja ajattelin kyllä kaikesta huolimatta mennä maton ilmoittamilla lukemilla, on riittävän lähellä totuutta kuitenkin.

• Like 1

7 tuntia sitten, Spica kirjoitti:

Ostin kellon ihan sillä ajatuksella, että sopii omaan arkeen hyvin, enkä tunnu kaipaavan enää juoksumittarilta kummoisia. Pieni miinus tosiaan manuaalilapin puuttumisesta. Perus juoksussa tai matolla tai radalla ei nyt ongelmaa, mutta maantiellä vetoja tehdessä siitä olisi hyötyä. 

Mä en oo koskaan käyttänyt manuaalilappia. Mihin sitä käytetään? 

Perskele kun ei tahdo kuulla omia ajatuksia kun Putinin takia helikopteri pörrää paikallaan korvan vieressä. 

2 tuntia sitten, Steg kirjoitti:

Ei ne mene oikein. Ei edes niillä, jotka ovat mittarivalmistajalla hommissa. Mulla on tekninen ratkaisu siihen, miten ne saa menemään oikein. Se on itseasiassa aika helppo homma. Voisin melkein lyödä vetoa, että Apple sen tekee isommassa mittakaavassa ensimmäisenä, koska näillä muilla valmistajilla on niin vammaista porukkaa duunissa. Sellaista entisaikojen pihkaniskameininkiä. 

7 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

Mä en oo koskaan käyttänyt manuaalilappia. Mihin sitä käytetään? 

Perskele kun ei tahdo kuulla omia ajatuksia kun Putinin takia helikopteri pörrää paikallaan korvan vieressä. 

Ei ne mene oikein. Ei edes niillä, jotka ovat mittarivalmistajalla hommissa. Mulla on tekninen ratkaisu siihen, miten ne saa menemään oikein. Se on itseasiassa aika helppo homma. Voisin melkein lyödä vetoa, että Apple sen tekee isommassa mittakaavassa ensimmäisenä, koska näillä muilla valmistajilla on niin vammaista porukkaa duunissa. Sellaista entisaikojen pihkaniskameininkiä. 

Näin se taitaakin olla. Podi kenkään vaan, niin sillähän se yleensä hoituu, mutta ei mikään kello mittaa matkaa oikein ranteesta. 

Sen mitä itte oon muutaman kerran käyttäny germiittiä salilla niin ne toistot on sinnepäin. Jos jonkun mielestä rannesykemittaus ei ole tarkka niin ei kannata edes käynnistää sitä toistojen laskentaa.

• Like 1

12 tuntia sitten, Steg kirjoitti:

Näin se taitaakin olla. Podi kenkään vaan, niin sillähän se yleensä hoituu, mutta ei mikään kello mittaa matkaa oikein ranteesta. 

Ei se hoidu tarkasti podillakaan. Appi juoksumattoon, niin se hoituu sillä. 

@GrigoriSoiros mä seuraan kyllä väliaikoja urheilukentällä, mutta lasken vauhdin päässäni. Sama mikä kello on ranteessa tai vaikka olisi sekkari kädessä. En paina mitään nappeja treenin aikana. Toki voishan sitä mittareihinkin perehtyä paremmin. Vois tehdä lupauksen, että seuraavaan mittariin perehdyn. Toistaiseksi menty aika perinteisin keinoin. 

Onhan tuloksekas harjoittelu toki mahdollista ilman väliaikoja tai GPS-pohjalta ja datan osalta harjoittelua voi lähestyä monella tapaa. Voi harjoitella vaikka ilman päiväkirjaa jos se tuntuu hyvälle. Mutta sitten jos on hankkinut tuollaisen satojen eurojen mittarin juoksukäyttöön mitatakseen asioita niin kyllä siinä pitäisi joka 5 euron sekundaattorista löytyvä perusominaisuus saada niin ettei sitten tarvitse mennä kentälle kuitenkin toisen kellon kanssa saadakseen esim. tarkat ajat päivyriin. Jossain ratajuoksussa ne tarkat kierroskellotukset ovat ihan yleisesti harjoittelun perusta ja siellä puhutaan lähinnä just siitä monenko sekunnin kierroksia vedetään. Tuon jättäminen pois on ihan selvä markkinointiratkaisu jolla totiset juoksijat ja ajanottajat ohjataan Vantagen tai jonkun tulevan vehkeen pariin ja tämä on niille fitness-tyypeille jotka taitavatkin olla paljon isompi markkina nykyisin. Ennenvanhaan juoksijoille se ainoa kello jota harjoittelussa käytettiin oli juuri tuollainen väliaikakello ja väsymystä kuunneltiin itse.

• Like 1