Jump to content
Juoksufoorumi.fi

kimmoke

Leuanvedon MM-kilpailu Espoo 2019.

Recommended Posts

Armeijassa taisi reilu 20 mennä testissä, en tosin noista varmaan itse olisi 4-5 kpl hyväksynyt, mutta kun meni läpi niin pientä vilunkia tuli pelimiehenä tietty harrastettua! Puhtaalla tekniikalla menee yli 10kpl myötäotteella justiinsa nyt, tai sanotaan huomenna. Leunvedossa aktivoituu yllättävän paljon lihaksia. Jos pelkästään toistomaksimia hakee, niin jo pieni kippaaminen alussa avittaa merkittävästi. Jos taasen hakee lihasvoimaa, kannattaa keskittyä nimenomaan puhtaisiin suorituksiin!

• Like 1

Salilla tulee silloin tällön vedettyä, 10 menee vastaotteella ja 7 myötäotteella. Muutaman kilon painoero vaikuttaa suuresti meneekö 5 vai 10. Nopeasti tuntuisi kehittyvän tuo jos vain alkaisin harjoittelemaan. Lapsena kisailtiin sisarusten kanssa leuanvedossa, omaksi parhaaksi jäi tuolloin 16. Voisihan ton yrittää rikkoa. 

• Like 2

Kävin nyt talvella ja keväällä salilla ja tein myös leukoja. Olisi mennyt kymmenen ja ihan varmasti puhtaita, koska salin leuanvetotanko oli sellaisessa paikassa, että jos alkoi heilua jalat kolisivat johonkin laitteeseen, eli rauhallisesti alas, kädet suoriksi, ja ylös. "Olisi mennyt" siksi, että taisin saada parhaimmillaan yhdeksän, mutta jätin aina viimeisen vetämättä, ja lisäksi huomasin, että sekin vaikutti, jos teki ennen leukoja jotain muuta, ja aina tein paitsi kerran. Penkkipunnerrustankoon latasin parhaimmillaan hurjat 55 kiloa, ja kymmenen toistoa tuli helposti; jalat pidin penkille, tai jos tarkkoja ollaan, laitoin penkkipunnerruspenkin jatkeeksi toisen penkin, koska penkkipunnerruspenkki oli niin lyhyt, että en olisi ilman jatkopalaa mahtunut tuohon asentoon. Elopainoa oli alle 75 kiloa, ehkä 74 kiloa; söin hyvin, ja salitreeni tuntui kerryttävän massaa.

Poikasena nostin penkistä ainakin 150 kiloa, ja leukoja tuli 20, ehkä vähän yli, mutta kuitenkin vain kohtuullinen määrä. En kuitenkaan painanut kuin ehkä 90 kiloa.

Tuossa tuli Urheiluruudussa MM-kisoista, kun joku nainen veti leukoja ja olihan tuo melkoista kiemurtelua.

Tuollaista jalkojen heiluriliikettä eteen taakse käyttivät. Mun mielestä nuo ei ole puhtaita leukoja nähnytkään miten itse olen aina noita tehnyt. Säännöt kutenkin sallii tämän?

On siinä joku liikerajoitin: http://www.slry.fi/toistoleuanveto/

Joskus luin Pertti Ukkolan kirjan ja hän muistaakseni joku 60 leukaa teki. Yhdellä kädelläkin joku viisi. Tod.näköisesti painijan leukoja joissa kädet jää aina vähän koukkuun ja

kiemurtelulla ylös.

tunti sitten, kimmoke kirjoitti:

Tuossa tuli Urheiluruudussa MM-kisoista, kun joku nainen veti leukoja ja olihan tuo melkoista kiemurtelua.

Tuollaista jalkojen heiluriliikettä eteen taakse käyttivät. Mun mielestä nuo ei ole puhtaita leukoja nähnytkään miten itse olen aina noita tehnyt. Säännöt kutenkin sallii tämän?

On siinä joku liikerajoitin: http://www.slry.fi/toistoleuanveto/

Joskus luin Pertti Ukkolan kirjan ja hän muistaakseni joku 60 leukaa teki. Yhdellä kädelläkin joku viisi. Tod.näköisesti painijan leukoja joissa kädet jää aina vähän koukkuun ja

kiemurtelulla ylös.

Pleksi oli edessä että estää isomman liikkeen.

Pitääkin alkaa opetella tuo tyyli. Oma enkka 21 tehty 95kg painosena ilman mitään heiluntaa. 2s odottaen ala-asennossa.

• Like 1

5 tuntia sitten, kimmoke kirjoitti:

kiemurtelulla ylös.

Painijoilla kehonhallinta on erinomaista luokkaa. Siksi painijan ei tarvitse tarttua kuin toisella kädellä tankoon, kun haluaa vetää leukoja.

On kai tuollainen mainittu heiluriliike, kun saan yhä edelleen sen 30 leukaa. Enemmänkin menisi tarvittaessa. Tänä aamuna kotona vedin ilmeisesti ns. puhtaasti 12 leukaa melko vaivatta. Enempää ei uskalla, koska menee repimiseksi. 

Rkele... Vanhuusko se jo on kun olkapäät ovat niin kipeät ja iskias vaivaa kovemmin kuin ennen.