Jump to content
Juoksufoorumi.fi

r
Sign in to follow this  
kimmoke

Leuanvedon MM-kilpailu Espoo 2019.

Recommended Posts

Huomasin sattumalta, että tälläinenkin tapahtuma. 

Näkyy Is-tv suorana tänään ja huomenna. 

Ite sain joskus 16 leukaa voimailuaikoina. Sitä varsinaisesti en treenannut. 

Aika moni nykynuori ei saa yhtään. 

Ihan hyvä yleisvoiman mittari joka tapauksessa. 

Mites foorumilaisten leuanveto kunto? 

Itellä nyt n.5 90kg.

• Like 2

Muutama viikko sitten ennen uintitreeniä punttisalilla kokeilin, ja meni 18. Nuorempana (reilut 30 vuotta sitten) muistaakseni ennätys jotain 24, mutta silloin olin ehkä 10 kg kevyempi. Kaikki lisäkilot ovat tosin luonnollisesti pelkästään lihasta. Nyt myötäotteella, silloin vasta.

Silloin sain 6 leukaa niin, että 10 vuotta nuorempi pikkuveli roikkui jaloissa. Nyt pikkuveli harrastaa enemmän voimailua eikä ole enää niin pikku veli, joten ei taitaisi enää mennä...

• Like 3

4 minuuttia sitten, tb2 kirjoitti:

Millaisia leukoja? Kippejä vai oikeita vai sieltä väliltä? Mitä olen erilaisia kisoja katsellut, niin en hyväksyisi yhtäkään vetoa. Kauheaa heilumista ja tempaisuja. 

Pitihän se käydä testaamassa alakerran pannuhuonegymillä. Kauheella heilumisella ja tempaisulla 8kpl ja viimeisessä kaula veny enemmän kuin latsit ja bicepsit supistu😂 

Elopainoa vaaka näytti 86,1kg. Tänä vuonna kolme lihaskuntoharjoitusta joihin käyttänyt yht.54min. Turha siis kauhalla vaatia jos on lusikalla antanut.

• Like 2
  • Haha 3

Olen aina ollut ihan sysipaska leuanvetäjä  punttitaustasta (15-30 vuotiaana 4-5 kertaa viikossa) huolimatta, mutta kuten monessa muussakin asiassa, treenaamalla niitä tietysti menisi enemmän. Nyt menee ehkä 5-7 mitä olen taannoin kokeillut ja lopussa tietysti helvetisti rimpuillen.

• Like 1

3 tuntia sitten, tb2 kirjoitti:

Millaisia leukoja? Kippejä vai oikeita vai sieltä väliltä? Mitä olen erilaisia kisoja katsellut, niin en hyväksyisi yhtäkään vetoa. Kauheaa heilumista ja tempaisuja. 

Mä teen näin: alkuasento kädet suorina ja jalat ristissä niin ei heilu. 

Jalat pysyy ala-asennossa melkein suorina ja niillä ei oteta vauhtia. 

Loppu asennossa leuka tangon päälle (pitkäleukaiset hyötyy). 

Mitään käärmemäistä akrobatiaa ei käytetä vaan kroppa on suorassa joka suunnassa. 

Onhan noilla viralliset säännöt ja tuomari laskee ja välillä tulee jokunen hylättykin veto. 

• Like 1

Leukojen vetäminen on koukuttavaa, itse vedän joka päivä 15-50 kpl. Harrastan telinevoimistelua niin noita leukoja tulee aina tuon tuosta tehtyä. Jos noissa leukojen vetämisissä haluaa kehittyä ja muutenkin saada voimaa yläkehoon niin suosittelen ostamaan renkaat (rengasvoimisteluun tarkoitetut) kotiin. 

• Like 1

22 meni myötäotteella, vastaotteella menisi ehkä vielä pari lisää. Syksyllä meni vastaotteella 50kg lisäpainoleuka, katsotaan mitä tänä talvena nousee 💪 

Mielenkiintoisena huomiona punttisalilta miten monet muuten suhteellisen vahvat kaverit ovat kuitenkin juuri leuanvedossa melko surkeita. Sitten sellaiset pienet kuivan kesän oravat vetelevät muina miehinä yhtä isoja rautoja.

• Like 1