Jump to content
Juoksufoorumi.fi



suurmestari85

Puolimaraton alle 1.40

Recommended Posts

Juoksin viime kesänä Paavo Nurmi Maratonin puolikkaan aikaan 1.43.25. En ole tämän jälkeen jäänyt laakereilleni lepäämään.

Toki pieniä lepojaksoja on tullut pidettyä. Talvella en käynyt kolmeen kuukauteen juoksemassa, kun oli hyvät hiihtokelit. Kunto

on hyvä ja urheilen säännöllisesti neljä kertaa viikossa. Ohjelmassa on ollut edellisen puolimaratonin jälkeen juoksua, uintia ja hiihtoa.

 

Hiihtokauden päätyttyä maaliskuun lopulla rupesin taas juoksemaan kolme kertaa viikossa. Sitten olen käynyt pari kertaa viikossa kuntosalilla

ja kerran tai kaksi kertaa viikossa uimassa. Seuraava tavoitteeni olisi juosta Paavo Nurmi maratonin puolikas alle 1.40. Paavo Nurmi juoksut

ovat 17.8 ja nyt heräsin siihen, että en ole tehnyt parin viimeisen kuukauden aikana tosi pitkiä lenkkejä kuin pari. Ne ovat olleet 1t 45 min

ja 1t 30min. Näistä pidemmistä lenkeistä viimeisin oli 14.5. Muuten lenkkini ovat olleet kevyitä vähän alle tunnin lenkkejä. Muutaman kovempi

vauhtisen lenkin olen tehnyt ja viime viikolla tein sellaisen harjoituksen, jossa tein 5 reipasta 5min vetoa, jossa kilometrivauhti oli 4.30. Mielestäni

olen treenannut aika paljon kevyemmin, kuin viime kesän puolimaratonia varten. Tosin en ole päästänyt kuntoani romahtamaan, mutta pitkiä lenkkejä

ja kovavauhtisia lenkkejä en nyt hirveästi ole juossut. Nyt tosiaan havahduin siihen, että Paavo Nurmen puolimaratoniin on aikaa reilu yhdeksän

viikkoa. Rupesin miettimään, että ehdinköhän virittämään itseni vielä sellaiseen kuntoon, että pääsisin alle 1.40? Millaisella harjoittelulla olisi mahdollista

päästä sellaiseen kuntoon, että pääsisin melko todennäköisesti tavoitteeseeni vai onko tämä mahdollista enää, jos ajatellaan Paavo Nurmen puolikasta?

Vai pitäisikö siirtää tavoite 1.40 alituksesta ensi vuoteen? Senkin takia ehkä jäi kovemmat ja pidemmät lenkit tekemättä, kun rupesin käymään kuntosalila,

enkä ole aikoihin käynyt ja se ehkä vähän väsytti ja jumitti lihaksistoa. Samaa teki uinti. Nyt kyllä tuntuu, että juoksu kulkee taas paremmin, kun lihaksisto

on tottunut kuntosaliin.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilmoittaudutaan tähän ketjuun. Tavoite on päästä Joroisilla alle 1:40 uinti + pyörä "lämmittelyiden jälkeen". Testaan myöhemmin elokuussa, paljonko nykykunnolla normaali puolimaraton menisi. Ehkä saattaisi päästä jopa alle 1:35. Aiempi ennätys on 1:52, joten parissa vuodessa ihan hyvää kehitystä. Painoa varmaan pystyn vielä ainakin 10kg ottamaan pois, joten ilmaisia minuuttejakin tuosta saa pois.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä





×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy