Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Tumpelo (5km 17:XX ja puolikas alle 1:20:00)


Recommended Posts

  • Replies 636
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tällä 12viikon reeni jaksolla pystyin todella hyvin tekeen suunnitellut harjoitteet, ainostaan pitkikset joista pari 32km ja 1 35km lenkki tuli tehtyä lyhennettynä jonkun syyn vuoksi.  

Kiitokset kaikille tsempeistä, niitä tarvittiin. Ei vaan pystyny luovuttaan vaikka lopussa hyyty aika pahasti. Viimeiset 50m piti varuiksi spurtata että meni varmasti alle 3h.  

Eli sitä nyt ollaan viidennen lapsen isä, 20 tuntia vanhalle tyttö lapselle. 😍  Ei tullut koiraa tai muutakaan kultakalaa..   Sen kunniaksi otin pari kaljaa illalla. Paremman marinadin

Posted Images

Vaihtelua elämään ja välillä iltalenkki vk1:stä

 

27.6 9,63km@4:08@145/153bpm

 

kyllä se on kuuma näin illastakin juosta, huomenna joutuu ehkä pitkiksen heittään Keskipäivän aikaan eli kuuma silloinkin. Ihmeen vähän oli lihat kipeet eilisen jäljiltä ja meno halujakin oli.

 

Jumisen oloiset on jalat silti. Onhan tässä jo 22päivää putkeen juostu pääsääntöisesti lujempaa kuin hiljempaa. Vielä olisi 15päivää ennen ekaa lepopäivää.

 

Toivotaan että paikat kestää, vuoden jatkunut jalkapöydän/ukkovarpaan kipu on vaihteleva ja nilkka naksuu jonkun levossa, aikaisemmin, siis joskus pari vuotta sitten se naksulenkille lähtiessä. 

Link to post
Share on other sites

Joo sellainen runnersworldin.de joku alle 1:20 tähtäävä ohjelma.. Kai siinä tavoitellaan taloudellisuutta juosta mahdollisimman lähellä anaerobista kynnystä sekä jotain kestävyyttä. Pitää kyllä pohjat olla kunnossa muissakin kuin kisasuksissa.. 

Eniten näissä tuottaa vaikeuksia juosta tota vk2 kun on muutenkin niin rakastunut, eiku rasittunut syntyneestä vauvasta, siis kuormasta.. 

Link to post
Share on other sites
4 tuntia sitten, Tumpelo kirjoitti:

Joo sellainen runnersworldin.de joku alle 1:20 tähtäävä ohjelma.. Kai siinä tavoitellaan taloudellisuutta juosta mahdollisimman lähellä anaerobista kynnystä sekä jotain kestävyyttä. Pitää kyllä pohjat olla kunnossa muissakin kuin kisasuksissa.. 

Eniten näissä tuottaa vaikeuksia juosta tota vk2 kun on muutenkin niin rakastunut, eiku rasittunut syntyneestä vauvasta, siis kuormasta.. 

 

Sinuna ehkä tiputtaisin noita Ma, Ke -ja La-vauhteja vielä kun olet hengissä. Tässä on nyt ilmeisesti kysymys siitä miten tulkitaan tämä "Lockerer Dauerlauf". Itse tulkitsen sen lähemmäksi PK2 kuin VK1. Siis ehkä n. aerobisella kynnyksellä.

 

Nappasin täältä määritelmän: https://www.runnersworld.de/lauftraining/dauerlauf-ist-nicht-gleich-dauerlauf/

Link to post
Share on other sites

Voihan se niinkin olla, aikalailla kumminkin tuo 4:05-4:15 vauhti on aerobisella kynnyksellä, anaerobinen kynnys taas on varmaan liian lähellä, siis jossain 3:50 tienoilla. Toki Voihan se anaerobinen kynnys olla jossain 3:40 paikkeillakin, mutta tää helle ja juhannuksena alkanut nuha/yskä joka rupee nyt helpottaa, on vaan tehnyt Tv kovista harjoituksista vaikeita. 

Link to post
Share on other sites

Ja eipä nuo lockererit tai muutkaan kova tehoiset reenit oo omasta mielestäni vaikuttanut yöuniin tai jaksamiseen. Ainut mikä on niin kipeet ja jumiset lihat. 

 

Venyttelen kyllä joka päivä, tässähän on kanssa se että kun ohjelman aloitin nii siitä on 13viikkoa Vaasaan ja ohjelman kesto 12viikkoo niin pystyy sit pitään tarvittaessa lepopäivän tai kaksi, jos rupee tuntuun liian pahalta. Työhommat oon vetänyt minimiin. 

Link to post
Share on other sites

Iltapäivä hikinen, keskellä kuuminta hottia. 

Harmittaa kun en ole samalla tavalla

patinoitunut runomies kuten @Pexrun

 

28.6 pitkis 19,19km@5:12@127bpm 

Nesteitä oli mukana litra, kaikki meni 100 minuuttia assulla tassuttelu on vaan kuumaa puuhaa puolenpäivän jälkeen. 

Vahvat jalkalihakseni kipeämmät kuin eilen, mutta ei niin kipeet kuin torstaina. 

Paino ennen lenkkiä n. 86kg ja lenkin jälkeen 83.

Tuulinen keli kuivatti hyvin hien ihonpinnalta heti kun sellaista siihen tuli. 

 

Viime yö oli ihmeellinen, lapset vaelteli talossa ja piti hereillä. 

Viikkoon 87,48km 7h12min

Link to post
Share on other sites
40 minuuttia sitten, Tumpelo kirjoitti:

Voihan se niinkin olla, aikalailla kumminkin tuo 4:05-4:15 vauhti on aerobisella kynnyksellä, anaerobinen kynnys taas on varmaan liian lähellä, siis jossain 3:50 tienoilla. Toki Voihan se anaerobinen kynnys olla jossain 3:40 paikkeillakin, mutta tää helle ja juhannuksena alkanut nuha/yskä joka rupee nyt helpottaa, on vaan tehnyt Tv kovista harjoituksista vaikeita. 

 

Ok, katselin vain tuota viikkolistausta, ja mulle "vk1" on kova treeni, tulkitsin sen ns. tv-reippaaksi, eli n. maravauhtiseksi. Yhden Tv-kovan, vetojen ja pitkän lenkin päälle kolme maravauhtista viikossa kuulostaa ihan kamikaze-touhulta. Mutta sitten kun lukaisin sen määritelmän, vauhti olikin huomattavasti helpompi (oliko se  30-50 s/km hitaampi kuin kympin vauhti tms), mutta edelleenkin aika rapsakka ohjelma, sanoisin.

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


  • Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

     

    Yli 10 000 kävijää/kk

    n. 350 000 sivulatausta/kk

  • Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

    Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy