Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Tumpelo (5km 17:XX ja puolikas alle 1:20:00)


Recommended Posts

  • Replies 635
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tällä 12viikon reeni jaksolla pystyin todella hyvin tekeen suunnitellut harjoitteet, ainostaan pitkikset joista pari 32km ja 1 35km lenkki tuli tehtyä lyhennettynä jonkun syyn vuoksi.  

Kiitokset kaikille tsempeistä, niitä tarvittiin. Ei vaan pystyny luovuttaan vaikka lopussa hyyty aika pahasti. Viimeiset 50m piti varuiksi spurtata että meni varmasti alle 3h.  

Eli sitä nyt ollaan viidennen lapsen isä, 20 tuntia vanhalle tyttö lapselle. 😍  Ei tullut koiraa tai muutakaan kultakalaa..   Sen kunniaksi otin pari kaljaa illalla. Paremman marinadin

Posted Images

19 minuuttia sitten, puujalka kirjoitti:

Hehe, no onhan tuo niin kova treeni, että en ihmettele jos vähän tökki.

 

Luulen, että noiden nelkkujen tiukat lähdöt söi jo kaikki eväät. Olisi pitänyt olla esim. 3 minuutin lähdöt.

 

Jos ajattelen vaikka omalla kohdalla, vetäisin tuon treenin näin:

 

- 4x400 3 min lähdöillä, vedot n. 80 sek

- 3200 12:20-12:30

No niimpä..

Lähdin tunteella että kuinkahan menee. jonain päivänä olis voinut mennäkkin. 

Ja kokeilemalla oppii. 

Ensi kerralla menee sitten maaliin.

 

Runnersworldin ohjeissa olis ollut tuo 2mailinen vaihdetuna 10minuuttiseen.

Uskon että silloin olisi lopputulema olisi ollutkin ihan toinen.

Link to post
Share on other sites
35 minuuttia sitten, Tumpelo kirjoitti:

Runnersworldin ohjeissa olis ollut tuo 2mailinen vaihdetuna 10minuuttiseen.

Uskon että silloin olisi lopputulema olisi ollutkin ihan toinen.

 

Siellä myös sanottiin, että nelkut "slightly faster than 5k pace", eli siis about vo2max-vauhti, ja 10 min vedot "steady state" (1/2M -> mara) joten korjaisin omat harjoitukseni näin:

 

- 4x400 84 sek, 3 minuutin lähdöillä

- 3200 12.50-13:00

 

Nythän tuo vaikuttaa jo ihan tehtävissä olevalta!

 

Link to post
Share on other sites
14 minuuttia sitten, Tumpelo kirjoitti:

 

Kiitos vauhtien laskemisesta! 

 

Eipä kestä. Nuo ovat nyt siis sellaisia joita itse käyttäisin. Voi olla, että ei sovi sulle.

 

Tämän avulla saa laskettua omat vauhdit: https://runsmartproject.com/calculator/

 

Lykkäät vain arvion nykykunnosta laskuriin, ja sitten nelosten vauhdit suoraan "Interval 400m". Pidempien vetojen vauhdit jotakin "Marathonin" ja "Thresholdin" välistä. Olen huomannut nämä varsin hyvin toimiviksi omalla kohdallani.

 

(huom. en käyttänyt tuota itse, vaan otin ne treenivauhdit Danielsin kirjasta, 1500:n ohjelmasta, jossa Interval-vauhti on paljon kovempi verrattuna tuohon yleiseen vdot-laskuriin).

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


  • Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

     

    Yli 10 000 kävijää/kk

    n. 350 000 sivulatausta/kk

  • Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

    Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy