Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tumpelo (5km 17:XX ja puolikas alle 1:20:00)


Recommended Posts

Tän päivän syömiset ennen starttia :

-6h puuroa

-3,5h sämpylä höystöillä

-1,5h 1banaani

 

Nesteitä hyvin ja viimeistä banaania ennen n. 1l ylimääräistä aamun aikana. 

18 minuuttia sitten, Tylsimys kirjoitti:

Mulla ollut koko kesän vähän samoja ongelmia. Varsinkin esim. tonnin vedoissa. 3 tuntia syömättä on yleensä liian vähän, 3,5-4h on ollut aika optimi itselle.

 

Omat vedot kun oon aamulla tehnyt niin on ollut tunti puuron syömisen jälkeen eikä ongelmaa. 

Mut ilmeisesti banaani oli tällä kertaa liikaa tai jotain. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Harmin paikka. Nämä pitkät matkat on aika raakoja vatsalle, ei mullakaan oikein tahdo kestää, rupeaa keittämään ja menee vatsa helposti ympäri. Tässäkin auttaa ainakin mulla rutiinit. Syö mahdollisimman tarkasti samaa tavaraa, aina samaan aikaan jne.

 

Sitten vielä sekin, että se aineenvaihdunta on yllättävänkin hidasta, eli edellinen päivä vaikuttaa myös.

 

No eipä ainakaan tullut sitten otettua ulos kaikkea, eli jos olisi hyvä kisa vaikka jo ensi viikolla, niin uutta putkeen vain saman tien.

Link to comment
Share on other sites

13 minuuttia sitten, puujalka kirjoitti:

 

No eipä ainakaan tullut sitten otettua ulos kaikkea, eli jos olisi hyvä kisa vaikka jo ensi viikolla, niin uutta putkeen vain saman tien.

Saul sm-puolimaraton 3.10. Jos oma hallitus päästää. Sitten on 17.10 kankaanpää merkattu kalenteriin. Itse olen jälkimmäisen kannalla sekä ensimmäisen kannalla. 

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

11 tuntia sitten, Tumpelo kirjoitti:

Tän päivän syömiset ennen starttia :

-6h puuroa

-3,5h sämpylä höystöillä

-1,5h 1banaani

 

Nesteitä hyvin ja viimeistä banaania ennen n. 1l ylimääräistä aamun aikana. 

 

Tuohan on ihan oppikirjasta. En itse uskaltaisi vähempääkään syödä! Harmi, että tuollaisen syyn takia meni suoritus pilalle. 

Link to comment
Share on other sites

Ma 21.9

Vieläki aamulla vatsa kipeä vähäsen. 

Kumminkin lenkille, kevyt

4km@5:07@118/129bpm jaloissa Kipuja etu sekä takareisissä johtuen kisasta. Pohkeissa ei Kipuja, vaikka puokin lopulla olikin tyhjän ja kipeen oloiset. 

Ja kuinka voikaan tulla haukat kipeeksi pikku juoksusta..ne rupes eilen kipeytyyn, onkohan nyrkit liian painavat, hmmm. 

 

Viime viikolla juoksua 46,48km 3h 36min

 

Jos loppu viikosta saisi jonkun Ratareenin tehtyä. Joko 5x1200m tai 7-8x800m jollain 1:30 palautuksella. 

 

Aila teki mulle töitä, ei oikein pääse helpolla nyt. 

 

 

 

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

On 19.9.2020 at 22.15, Tumpelo kirjoitti:

Tän päivän syömiset ennen starttia :

-6h puuroa

-3,5h sämpylä höystöillä

-1,5h 1banaani

 

Nesteitä hyvin ja viimeistä banaania ennen n. 1l ylimääräistä aamun aikana. 

 

Omat vedot kun oon aamulla tehnyt niin on ollut tunti puuron syömisen jälkeen eikä ongelmaa. 

Mut ilmeisesti banaani oli tällä kertaa liikaa tai jotain. 

Toisin kuin muut, mielestäni tuossa on parantamisen varaa. Itselläni on sellainen vatsa, että vaatii noin 4h ennen tehotreeniä ruokailun ja silloinkin joskus saattaa yllättäen tulla hyvin tuon kaltaisia ongelmia eli joko pistoa tai suoraa kipua. 

 

Jätä ensimmäiseksi tuo banaani pois, se on ihan turha. Toisekseen, jätä tuo sämpylä pois, sekin on täysin turha. Niistä saadut hiilarit ovat merkityksettömän pieniä kisaa ajatellen, joten ei niillä tee mitään. Sen sijaaan juo jotain hiilarpitoista nestettä, tai ota pari palkkaria naamariin. Nestemäinen tavara ei aiheuta ainakaan itsellä noita ongelmia (kuin mahdollista urenaamistarvetta, mutta se on helppo hoitaa ennen starttia). Suosittelen kokeilemaan! Itsellä sen jälkeen, kun aloitin kisoja varten tuon nestemäisen dieetin ei ole ollut kertaakaan mitään ongelmia, siis ei yhtikäs mitään liittyen vatsaan! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, Tumpelo kirjoitti:

Kyllä energian saantiin käytän vain nestemäisiä tuotteita.

Mutta kun olen heikko ja en kestä näläntunnetta, niin siksi söin. Anteeksi. 

Kokeile tuota palkkaria, se vie vähän paremmin näläntunnetta kuin urheilujuoma. Kyllä sitä muutaman tunnin sillä kärvistelee. Ja jotain höttöhiilaria voi ihan varovaisesti iskeä sekaan...

Link to comment
Share on other sites

jos joutuu syömään paljon duunin- reenauksen takia..et virrat riittää ! kannattaa syödä moni puolisesti..en ota sen enempää kantaa kannattaako jotain jättää pois - jotain tilalle..ainakin ite tykään välillä syödä pizzaa, grilli ruokaa..koti tekoinen seka ruoka riittää mulke. ikää jo 50+ niin kauheesti ei tartte enää syödä ..painon takia..

Link to comment
Share on other sites

Huonosti on ehtinyt käydä lenkillä aikaa tappamassa. Käyty kumminkin

 

Ke 23.9 2,95km@5:05@120/132bpm

Raskasta, illasta tehty ja suolistossa painoi, tarkoituksena oli että olis jonkun 5-6km menny. 

 

Pe 25.9 5,65km@5:24@118/137bpm 50m asc

Työpäivän keskellä, polulla jolkottelua. Ei ihan parasta kevyttä vieläkään. 

 

La 26.9 6,03@5:11@120/130bpm

Illasta taasen. Tän viikon parasta kulkua. 

 

Muutama huono yö oli viikolla ja oli aika väsyneitä päiviä muutenkin. Perjantaina jo selkeä piristyminen. 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Loppuviikkoon luvattu Rata Reeni jäi sunnuntai aamuun. 

Vr 1600m 11min

5x800m@3min(3:45) /90sek kävelypalautus

Yks kierros oli pienokainen mukana kärryissä kun heräs välillä uniltaan. 

Tahmeeta menoa, ei Raskasta suht kevyesti tuli. Sykkeet vikojen vetojen lopussa 153bpm.

Vr 1200m 9min kuopus kärryissä. 

Eli kokonaan rataa Yht 7,24km 41min

 

Tähän viikkoo 25,9km 2h18min

 

Ilmo sisässä Saulin Sm kisoihin puolikkaalle 3.10. 

 

Yö HRV:etkin  vaihdosta viimein nousussa, sykkeet ollu jo perjantaista lähtien normit. Eli rasitustila poistuu ja hyvä näin. 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

On 25.9.2020 at 06.51, Tumpelo kirjoitti:

Kyllä energian saantiin käytän vain nestemäisiä tuotteita.

Mutta kun olen heikko ja en kestä näläntunnetta, niin siksi söin. Anteeksi. 

Minulle kävi samoin muutama vuosi sitten HCR:llä. Söin hyvän aamupalan, mutta laskin ettei lounasta ehdi. Tarkoitus oli ilmoittautumisen jälkeen pärjätä hörppimällä pieniä kulauksia urheilujuomaa, mutta alkoi lähtöä odotellessa nälkä kurnia siihen malliin, että kävin sittenkin vetäisemässä tuntia ennen starttia hampurilaisaterian. Ei olisi kannattanut.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy