Jump to content
Juoksufoorumi.fi

ForrestG

Projektina matka

Recommended Posts

Joo liiaksi väkisin ei kannata kovin pitkiä matkoja uida tai harjoittelee enempi huonoa tyyliä. Tauothan voi olla vaikka kuinka usein (jopa 25m jos tarvii) ja ne voi olla vaikka vain pari sekuntia jos se auttaa. Oikean rytmin löytäminen on ainakin itsellä aika tärkeää. Jos koettaa oikein teennäisen rauhallisesti mennä niin homma voi lopulta myös vaikeutua. Pitää muistaa hengittää, myös ulospäin keuhkot tyhjiksi ja hengitysrytmi täytyy olla luonteva. Kannattaa heti opetella hengittämään molemmin puolin ja vaihdella sitä säännöllisesti koska se parantaa taitoja ja vartalon hallintaa ja varmistaa ettei kehity toispuolinen tyyli. Jalat on varsinkin matkauinnissa mukana lähinnä rytmittämässä vartalon kiertoa. Potku kannattaa opetella rennoksi ja sellaiseksi ettei se jarruta, eikä kannata potkia turhan tiheällä rytmillä. Joskin hyvilläkin uimareilla on käytössä erilaisia potkutahteja. Kuitenkin pitkällä matkalla yleensä harvat potkut (ns. 2-tahti). Jos nilkat ei toimi ja jännittää liikaa jalkoja (mikä aloittajalla yleistä) tai potkii polvinivelellä niin jaloista tulee herkästi enempi jarru/ankkuri joka syö paljon myös happea. Itsellä se ainakin tauon jälkeen on aina just sen sopivan uintitahdin / rytmin ja rentouden löytäminen mikä helpottaa. Suosittelen tietoisesti kokeilemaan hieman eri nopeuksia ja rytmejä tekniikkaan keskittyen ja tarvittavilla tauoilla. Ja kuvaamaan uintia ja pyytämään neuvoja uintivalkuilta.

• Thanks 1

6 tuntia sitten, ForrestG kirjoitti:

Nyt sain pyörääkin tilattua noin kuukauden vatuloinnin päätteeksi.

Eilen Kuopiosta palatessa käytiin Joroisissa tauolla ja oli pakko napata tää kuva kun muistin siun projektin. Tässäpä olisi ollut fillariksi myös aikamoinen peli ja mediaseksikkyys taattu kun tuolla poleksisit hiilikuitutykkien harmiksi rinnalle ja ohi😂

IMG_7153.thumb.jpg.08ea89f4a3ba07543f0586cfbb0e788f.jpg

Tsemppiä matkalle, tätä on mielenkiintoista seurata👍

• Like 1
  • Haha 3

1 tunti sitten, Pottonen kirjoitti:

Tähän sopiikin taas kerran muistuttaa @hatapa:a, mitä on sovittu vuodelle 2030? Joko pitäisi Jyskälässä aloittaa hiljalleen uintitekniikan hiominen? Itsehän löysin tänä vuonna uimalasini, olen jo niin lähellä paluuta uima-altaaseen.

Uimahousut ovat hyvässä vireessä. Niitä on käytettykin kerran viimeisen viiden vuoden aikana! 

• Like 2

Ryhdistäytykää jätkät! Mulla on uimalasit mukana, mutta tuskin käytän niitä tänä iltana ellen kyllästy vesijuoksuun. Mähän sentään uin pari kertaa viime talvena vähän matkaa uimahallissa. Kesäkuussa olisi ollut mahdollisuus heittää talviturkkikin, kun meriveden lämpötila oli 20-21C, mutten jaksanut lenkkien jälkeen mennä enää rantaan ja vähän tuon jälkeen keli kylmeni ja veden lämpötila laski alle viiteentoista. Nyt tosiaan vesi on alle 15C, joten pieni riski on sen suhteen, ettei talviturkkia tule heitettyä tänä vuonna laisinkaan, mutta toisaalta altaassa voisi käydä uimassa, niin pääsisi asialla retostelemaan.

@hatapa ja @Pottonen menkää siihen elokuun koko kansan triathlontapahtumaan Uimastadikalle. Siellä matkat ovat lyhyitä. Voidaan kuvata siitä video ja @Seppo laittaa foorumin etusivulle. Nyt on ikävää se, kun kaikki etusivun videot ovat Seposta. Sinne pitää saada ns. vierailevia tähtiä.

Immolan kura-altaalla ei kuhina käy. On sen vertaa hardcore vettä tuossa, että kevyesti voin kuvitella uivani jossain Pekingin olympia avovesiuinnin pätkällä (siellähän vähän epäilivät että olisi terveydelle vaarallista se touhu). 

No enpä jaksanut uida kuin 1250/19:45/1:35, kun tyttäreni halusi olla vesipallohippaa, niin se vei voiton tästä treenistä. 

D63E8356-9234-479F-84D9-5CB0A67B3D12.jpeg

• Like 4

8 tuntia sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Olen itse odottanut että oppisit vastaamaan älypuhelimeesi. Olen yrittäny opettaa

Edit:

Joo muistan, ja eka kertaa aikaistin 2023

Älypuhelimeen ei vastata. Siihen laitetaan viesti. Sinä kun olet Sandelseja mulle velkaa niin otetaanko tämän ketjun kunniaksi FG mukaan oluelle? Hoidetaan se ennen 2030.

26 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

Älypuhelimeen ei vastata. Siihen laitetaan viesti. Sinä kun olet Sandelseja mulle velkaa niin otetaanko tämän ketjun kunniaksi FG mukaan oluelle? Hoidetaan se ennen 2030.

Mie vastaan puhelimeen jos joku soittaa

Mut velat hoidetaan ja vantaalla mahis saada lissee 😀

tunti sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Mie vastaan puhelimeen jos joku soittaa

Mut velat hoidetaan ja vantaalla mahis saada lissee 😀

Mulla on puhelin äänettömällä niin kauan kunnes saan sihteerin. En jaksa opetella kännykästä kuinka puhelut ohjautuvat jonnekin. Niinpä kategorisesti yleensä vastaan vain, jos joku on sopinut puheluajan, muuten puhelin on äänettömällä jossain. Se oli hyvä kun kerran yks muija jostain firmasta halusi tavata mut. Soitteli monta kertaa. Laitoin aina tekstaria ettei nyt oikein sovi. Sitten se oli tosi otettu siitä, kun mulla oli aikaa jutella sen kanssa. Teslalta kun soittelivat jatkuvasti, vaikka olimme sopineet yhteydenottotavaksi sähköpostin, niin jouduin opettamaan heitä, mitä älypuhelin tarkoittaa. Mietin, että kun Musk on soittanut mm. Hampurin kaupunginjohtajalle ja Ranskan presidentti Macronille, niin pitäisikö mun soittaa hänelle ja kertoa pari asiaa puhelimista. Minähän lähetän yleensä johtajille ja poliitikoille kirjeitä, mutta ehkä pitää alkaa soittelemaan. Ehkä se soittelu on fiksua jossakin tapauksissa. 

Pyörä tuli ja pääsin sitä töiden välissä pikku pätkän kokeilemaankin.

Kyllähän tuollainen sähkövaihtaja on asteen verran miellyttävämpi käyttää, kuin mitä ennen vanhaa tuli käytettyä.

Toivottavasti vain vehkeet kestää, kun isken läskireisillä wattiloita kampeen - sillä valmistajan(canyonin) mukaan meikämäisille läskeille paras voimansiirto olisi kardaaniveto yhdistettynä Honda Goldwingin vaihdelaatikkoon 😀😀

Illalla yritän käydä jo vähän enemmän ajelemassa kuin tunnin. 

• Like 5
  • Haha 2