Jump to content
Juoksufoorumi.fi

ForrestG

Projektina matka

Recommended Posts

Tällä reitillä ei ole hiekkatietä laisinkaan ja ihan uutta asfalttia pitkät pätkät. Mie noista segmenttejen vauhdeista mitään tiedä, mutta tuossa patotiellä on hyvä alamäki, kyllä ja siihen saa joksikin aikaa 55km/h vauhdin suht helpohkosti, jos ei tuule.

Hänninen käsittääkseni on kotoisin tuolta Äitsaarelta. 

• Like 1
  • Thanks 1

Luontoäiti yrittää vinkata mulle, että nyt olisi aika siirtyä harjoittelussa vesielementtiin. Olisikohan kolmas tahi neljäs perättäinen pyörätreeni jolloin olen vesisateessa kastunut läpikotaisin.

Kylläpä aiheuttaa suunnatonta ärtymystä, kun tollainen syyssade pyyhkäisee kamat läpimäräksi. Vielä yritän nihkuttaa pyörällä tovin, ja sitten aloitan jälleen intensiivikurssin uimisen jaloon maailmaan, sekä samalla otan vähän kovempaa painotusta juoksuun ja soutuun. 

• Like 2

Nyt sain auton myytyä ja olisi PIN-koodin alla sen vertaa painetta, että voisi ostaa jonkin tri/aika-ajopyörän. Sinänsä tällä nyt niin hirveää hoppua ole, mutta jos hyvä kävelee vastaan, niin olisi ainakin taloudellinen valmius ostella.

En sitten tiedä, että onko mitään järkeä iskeä polkupyöriin vuodessa jotain 6000-10000 ja ajella muut ajot sitten tonnin autolla 😀😀 No, ainapa olen tehnyt asiani omalla tavalla, ja sillä ei ole välttämättä ”normaalin” järkevyyden kanssa mitään tekemistä. 

Mietin tässä, josko vähän pitäisi löysemmin pikku tovin, eli jonkinlaisen ”ylimenokauden”, että ei olisi takki tyhjänä heti huhtikuussa. 

• Like 6
  • Haha 1

7 tuntia sitten, ForrestG kirjoitti:

Nyt sain auton myytyä ja olisi PIN-koodin alla sen vertaa painetta, että voisi ostaa jonkin tri/aika-ajopyörän. Sinänsä tällä nyt niin hirveää hoppua ole, mutta jos hyvä kävelee vastaan, niin olisi ainakin taloudellinen valmius ostella.

Lokakuussa saattaa tulla vielä uusia tripyöräjulkistuksia kun firmat käyttää ironmanin MM kisoja hyväksi. Siihen asti ainakin kannattaa odotella. Eipä sillä tripyörällä juuri tällä hetkellä niin paljoa teekään kun sinulla jo ihan kohtuullinen mankeli on.

• Like 3

Nyt on sana vapaa tuon tripyörän osalta. Olen ollut tyytyväinen tähän Canyonin peliin ja mieleni tekisi ostaa samaa merkkiä oleva tripyöräkin. Kuitenkin mietin, jos löytäisi jonkun hyvän, käytetyn (jonkun muunkin merkkinen) pelin mihin on laitettu vimosen päälle vanteen jiiriin, niin sehän olisi melko asiaa. Tietysti sähkövaihtajat olisi ihan helmee.

Mihin minun pitäisi kiinnittää huomiota?

Kuitenkin suht kohtuullinen meikäläisen budjetti, sanotaan että ihan max on 4000 euroa, mutta mieluusti maksaisin vain 2000-3000 egee...

8 tuntia sitten, ForrestG kirjoitti:

Mihin minun pitäisi kiinnittää huomiota?

Pari juttua tuli mieleen:

- Pyörän koko/geometria: Jos haluat viimeisen päälle aerodynaamisen ajoasennon niin pyörän oikea mitoitus on a ja o. Minulla on esim. hitusen liian iso pyörä niin en pysty laskemaan ohjaustankoa suhteessa satulaan kun jaloissa ei mitta riitä satulan nostoon ja tangoista loppuu säätövara.

- Satulan muotoilu: Koska tulet istumaan erilaisessa, etukenossa asennossa niin paine kohdistuu hieman toisella tavalla takalistoon kuin maantiepyörällä. Itse kokeilin pariakin eri satulaa ennen kuin löysin sopivan. Perinteiset kapeat satulat ei sopineet minulle vaan piti olla keskeltä halkaistu ns. split nose satula.

Canyonilta varmasti löytyy nopeaa pyörää, joten jos olet jo sen todennut hyväksi niin miksipä ei.

• Like 1

Kävin tässä ylimenokauden kunniaksi salilla pitämässä vähän hauskaa. Tai en minä tiedä, että voiko tätä ihan ylimenokaudeksi sanoa, kun metsälle mennessä pidän huoletta lepopäiviä putkeen vaikka 3-5, ja sitten kun tulen Mordoriin, niin käyn treenailee ihan kuten huvittaa. 

Aamulla siis huvitti lähteä salille, ja muutaman päivän metsästysretken jälkeen oli sellainen olo, että pidetäänpäs vähän hauskaa soutulaitteella alkuveryttelyjen aikana.Kyllähän siinä 6-7min kohdilla alkoi tuntua oikeasti ”hauskanpidolle”.

Arvioin, että keskivauhti pitäisi vielä tästä saada sellaisen 2-2,5 sekunttia kovemmaksi, niin olisi hyvä käydä kokeilee soutaa SM souduissa 10km matkaa. Enpä tästä asiasta ota yhtään paineita, sillä jos vauhti nousee ja kiinnostaa niin voisi käydä kisoissa, ja sikäli ei kiinnosta niin en käy. 

6CAFDAD5-E5DC-4A0F-A177-499C771113F0.jpeg

• Like 4

kyllähän asfaltti - tasainen ja fillari vaikuttaa melko paljon..veljen vanhalla crescentillä ajanu 

43 km vauhtii.. mut omalla peugeotilla + huonolla asfaltilla jotain 30km vauhtii..en tiedä sit miten joku 5000-6000 e fillari liikkuis ..en oo kokenu aiheelliseksi vaihtaa -ostaa uutta..mut

eihän sitä koskaan tiedä...

Alkaa olla meikäläisen aika palata metsästyksen pariin jälleen. Syykin paluuseen on ihan selkeä - henkinen ja fyysinen kanttaaminen. Toissapäivän aamusella kävin  juoksee 15km VK lenkkiä, ja päivällä sitten lyreksipelle kyseli kevyelle 60-70km lenkille mukaan. Tietysti mie innosta soikeena lähdin mukaan, ja tulipa sellainen perseraiskaus, että huhuh sentään.

Alkuun vedettiin n. 40km sellaista karvan alle 36km vauhtia; suurin piirtein vuorovedolla. Jalat tuntui alusta asti ihan letkuille, mutta mukana vielä kuitenkin pysyin. Sitten ku valot sammui, niin eipähän ollut minusta enää minkään tekijäksi. LP ajeli rinnalla ilman käsiä, kun meikäläinen veti leukarinnassa sen minkä pääsee. Ei ollut niitä elämäni suurimpia sankaritarinoita tämä, mutta mukavasti nöyryyttä tuli taas pirtaan. 

Laittelin viestiä Mordorin uimareihin, josko sitä pääsisi tekniikkakurssille, mutta vielä ei mitään ole kuulunut. Odotukset eivät kovin korkealla ole, sillä tuntien Etelä-Kerjäläisen mielenlaadun, niin ei varmaan sinne tekniikkakurssille ketään maksavaa asiakasta toivota osallistuvankaan. 

Sellaisen alustavan suunnitelman tein, että vähän löysemmin yritän suhtautua tähän projektiin tuonne vuoden vaihteeseen saakka, ja siitä rupean sitten kiristelemään rasitustasoja pikkuhiljaa. 

• Like 5
  • Haha 2

Mitäs meinasit jahtailla? Itelle tuollainen reilun kahden viikon mittainen telttavaellus parissa erää tuntureille riekkojen perässä teki aika terää, suorastaan gutaa. Sopivasti kevyttä liikuntaa yhdistettynä mielekkääseen puuhasteluun luonnossa. Nyt on vähän sellainen olo, että tekisi mieli tehdä ihan kaikkea, mutta totuushan on se, että hissukseen tässä on aloiteltava taas pohjalta nousemaan. Tänään salilla jumppaillessa muun muassa tajusi käytännössä kuinka nopeasti keskivartalosta katoaa kaikki voima...

1 tunti sitten, AnttiSn kirjoitti:

Mitäs meinasit jahtailla? Itelle tuollainen reilun kahden viikon mittainen telttavaellus parissa erää tuntureille riekkojen perässä teki aika terää, suorastaan gutaa. Sopivasti kevyttä liikuntaa yhdistettynä mielekkääseen puuhasteluun luonnossa. Nyt on vähän sellainen olo, että tekisi mieli tehdä ihan kaikkea, mutta totuushan on se, että hissukseen tässä on aloiteltava taas pohjalta nousemaan. Tänään salilla jumppaillessa muun muassa tajusi käytännössä kuinka nopeasti keskivartalosta katoaa kaikki voima...

Jänistä alkuun ja katsoo miten mehtäkanalintuja sattuisi kohdalleen.

Ens kuun lopussa vissiin aloittavat meillä hirven mehtuun, niin ehkä käyn siellä näyttäytymässä, mutta hirveä ei niin mukavaa ole metsästellä. Se on liian organisoitua hommaa mun makuun.