Jump to content
Juoksufoorumi.fi

ForrestG

Projektina matka

Recommended Posts

21 minuuttia sitten, ForrestG kirjoitti:

Enkä minä sitä varsinaisesti ottanut muuten kuin yleisesti. Komppasin vain, että ymmärtänen mitä kirjoitat, vaikka ei edes minkäänlaista suoritusta ole tehtynäkään. Hieman tässä kuitenkin esimakua olen päässyt maistelemaan. 

Sanoinkin jo Grigorille, että ihan paska idea hänen lähtee itseään kiusaamaan, mutta hänhän on itse @GrigoriSoiros kaikkien SYSI-PASKOJEN ideoiden isä ja äiti - samalla kertaa 😀😀

Sysipaska on parasta hupia ukkomiehelle. 

21 minuuttia sitten, ForrestG kirjoitti:

Enkä minä sitä varsinaisesti ottanut muuten kuin yleisesti. Komppasin vain, että ymmärtänen mitä kirjoitat, vaikka ei edes minkäänlaista suoritusta ole tehtynäkään. Hieman tässä kuitenkin esimakua olen päässyt maistelemaan. 

Sanoinkin jo Grigorille, että ihan paska idea hänen lähtee itseään kiusaamaan, mutta hänhän on itse @GrigoriSoiros kaikkien SYSI-PASKOJEN ideoiden isä ja äiti - samalla kertaa 😀😀

Äärimmäisellä sukurutsalla synnytettyjä ideoita...

On 10.8.2019 at 22.42, GrigoriSoiros kirjoitti:

Sysipaska on parasta hupia ukkomiehelle. 

Näinhän se onkin. Sulla löytyy sopivassa kombinaatiossa reikä- ja täyspäisyyttä, että olisin suhteessa luottavaisempi tuohon projektiisi kuin valmentajasi! Itse asiassa näen ja kuulen jo selostajan lausumassa Piazzan korokkeelta "ja sieltä tulee seuraava kilpailija, hetkinen, onko hän kaatunut, hänellä on paita ja naama aivan veressä, nyt ambulanssilla valmiina täältä tulee potilas, ei, mitä tapahtuu, tämä ei ole mahdollista, hän kaartaakiin uudelle lenkille ja jatkaa matkaansa!" 

Tahkolle 11h30min on kova, mutta tehtävissä oleva haaste. Tuohon aikaan noissa maastoissa tänä vuonna siihen pystyi 38 urheilijaa, kun reilu 130 oli viivalla eli alle kolmasosa osallistujista pystyi tuohon. Johtuen noista korkeuseroista, niin toteutuneet osuusajat tuossa noin 11.5h tienoilla ovat luokkaa: 1h20min uinti, 5h50min pyörä ja 4h mara noin karkeasti ottaen (plus vaihdot), paljonhan siellä on hajontaa yksilöstä riippuen ja otanta melko pieni. Kuvaavaa ehkä on, että vain yksi yli 11h30min suorittaneista juoksi alle 4h maratonin kun puolestaan kolme alle 11h suorittaneista juoksi yli 4h maratonin! 

Oman arvioni mukaan kohtuu sileään puhtaaseen maratoniin saapi latoa 35-45min ja ylikin, jotta päästään niihin lukuihin, joihin Tahkolla alkuverran jälkeen on syytä varautua (tässä luokassa noin 11-12h etenijät). Tietysti mitä pidemmäksi reissu venyy, sitä hitaampi tulee maratonikin olemaan suhteessa sileän maratoniin. Tuossa 11h30min ajassa kuitenkin vielä etenemismuotona on pääosin juoksu. Siitä se 12h ylittyessä alkaa painua kohti 4.5h maratonia ja etenemismuodoksi siirtyy juoksukävely. Sitten 13+h onkin jo nautiskeltu maratonin palveluista, maisemista ja liki olemattomaksi muuttuneesta kanssakilpailijoiden seurasta reilu 5h. Ne on nimittäin melkoisia taistelijoita, jotka klo 23 jälkeen ja 15+h kisan jälkeen tulevat vielä maaliin elossa...

• Thanks 2

3 tuntia sitten, AnttiSn kirjoitti:

Näinhän se onkin. Sulla löytyy sopivassa kombinaatiossa reikä- ja täyspäisyyttä, että olisin suhteessa luottavaisempi tuohon projektiisi kuin valmentajasi! Itse asiassa näen ja kuulen jo selostajan lausumassa Piazzan korokkeelta "ja sieltä tulee seuraava kilpailija, hetkinen, onko hän kaatunut, hänellä on paita ja naama aivan veressä, nyt ambulanssilla valmiina täältä tulee potilas, ei, mitä tapahtuu, tämä ei ole mahdollista, hän kaartaakiin uudelle lenkille ja jatkaa matkaansa!" 

Kyllä Fgkin uskoo mut vittuilua pitää olla. Luotan jo siihen että maaliintuloni saatellaan selostuksen kera 😂

Veikkaisin että FG on näin projektin alkuvaiheessakin jo alle 10 h mies, voi olla että aika reilustikin jos vammat eivät vaivaa ja saa sopivan pyörän alle. Ensi kesänä ainakin sub 9. Eri osallistujille kisassa tulee aiheesta erilaiset selostukset.

• Like 1

Tänään oli 133 keskisyke. Pitäisi varmaan ottaa jossain vaiheessa laktaatit, kunhan jaksaisi levitellä testaus rojut valmiuteen.

Juosten aerobinen kynnys on noin 141-153 välissä riippuen treenimäärästä ja painotuksesta, mutta se on kyllä ihan varma, ettei juoksun ja pyöräilyn sykkeitä mitenkään kannata vertailla. 

On 27.7.2019 at 13.29, ForrestG kirjoitti:

Katoin jostain vblogista mihin oli tilitetty kaikkia sääntöjä/etikettiä mitä pyöräilyssä pitää noudattaa. Ei saa pumppua pitää tankotelineessä, vaan se kuuluu olla taskussa, ja ei mitään satulan aluslaukkuja, sekä ihan sikana oli värikoodeja mitä pitäisi noudattaa pyöränosien kuin myös vaatteiden kesken.

peesaajat noudattavat sääntöjä. Edelläkävijät tekevät niitä. Mä en ole ainakaan koskaan noudattanut mitään sääntöjä. Muistan yhden foorumistin mullekin aikanaan kertoneen, miten kypärän väri pitää olla samaa sävyä ajokamppeiden kanssa eli pitää olla joka paitaan oma kypäränsä. No ihan sama. Mullakin on tollainen satulalaukku, mutta kun yritin sitä asentaa 2017, niin homma epäonnistui, joten se on jossain hyllyllä vielä. 2017 ei ollut edes varasisäkumia, joten ajattelin ajella niin lähiseudulla, että jaksan kävellä himaan, jos rengas menee. Viime vuodesta alkaen takataskussa on ollut jo sisäkumi ja rengasraudat, joten uskaltauduin kauemmas. Tosin kertaakaan ei ole rengas puhjennut, vaikka olen kolmeen kesään ajellut yhteensä ainakin sellaiset 1200 kilsaa. Tämä foorumisti muuten kertoi senkin, että renkaanvaihtoa kannattaa harjoitella pari kertaa ennen kuin aloittaa pyöräilyn, mutta päättelin, etten halua vaihtaa rengasta, jos se ei ole puhki, joten en harjoitellut. Jos rengasrikko tulee, opettelen Youtubesta. Siellä on sellainen keski-ikäinen hipsteriukko, joka antaa neuvoja kaikkiin asioihin. Opin häneltä polkimien asennuksenkin.

On 28.7.2019 at 08.24, ForrestG kirjoitti:

Tätähän mie fundeerasin tolkummin, ja en ole nyt vielä päässyt järjelliseen lopputulemaan, koska on tässä aika visainen pulma. Siis se, että pitääkö minun nyt juostessa ruveta pitää puolitrikoita ja tiukkaa paitaa, että saan nuo rusketusten reunat samoihin kohden jiiriin. Nykyisin ku juoksen split shortseilla sekä hihattomalla tai sitten läskit höllyen rusketusrajat pilaten ilman paitaa.

Paras on ostaa uimahousut ja käydä rannalla ottamassa aurinkoa. Itse tein niin 2018. Tämä kesä oli jotenkin huono, joten jäi rusketuskin hankkimatta.

On 7.8.2019 at 18.20, GrigoriSoiros kirjoitti:

Kestävyyttä pintakaasulla 24/7 on saanut käsiinsä aineistoa FG.n pyöräilyistä. Kuvassa on pääsankari puska hommissa

90km@31km/h pyörätiellä etenevä kuntopyörä on jo kovaa tekemistä 😂

Screenshot_20190807-181703_Facebook.jpg

vai oletko sinä siinä valmistautumassa ironman 23 kisoihin? Kun olet niitä harvoja foorumilla, joista ei ole kuvamateriaalia todistamaan, että pysyt sellaisen pyörän selässä, jossa on oikeasti pyörät alla. Se on eriasia ajaa vaikkapa Jopolla kuin Tunturin kuntomankelilla. Vaatii jo pikkaisen tasapainoa.

On 10.8.2019 at 21.35, AnttiSn kirjoitti:

Tarvii sanoa, että näin tuoreeltaan IM matkan suorittaneena niin miettikää hyvät ihmiset ihan oikeasti pitkään ja hartaasti MIKSI? Miksi haluat lähteä siihen projektiin, joka saa sinut siihen kuntoon, että voit ylpeänä olla maalissa. Se on ihan oikeasti ihan älytön suoritus, jopa yli-inhimillinen ja etenkin noilla, jotka paahtaa 13+h se on ihan järkyttävä reissu. Suoraan sanottuna en suosittele kelleen kokeilemaan hommaa, jos ei ihan 100% oikeasti ole sisäistä motivaatio lähteä kokeilemaan.

oon samaa mieltä. Viime viikolla kun fillaroitua 4 krt ja kun liikennevaloja ja kanttareita on koko ajan, niin olen tajunnut, että fillarointi on kyllä ihan jees matkailua, mutta urheiluna hanurista, jos pitäisi tosissaan ajaa. Pahinta triathlonissa on kuitenkin uinti. Jos kotona ei ole sitä vastavirta-allasta, niin koko hommaan ei kannata edes ryhtyä. Se ruuhka niissä uima-altaissa on aivan älytöntä. En ymmärrä miksei altaissa uida kehää, jolloin ei olisi vastaantulijoita.Toinen vaihtoehto olisi se, että joka radalle määritellään pakollinen uintinopeus, jota täytyisi noudattaa ja uimareiden etäisyys toisistaan pidettäisiin vakiona. Siinä voisi mennä vieressä valojänis, joka tarkkailee harjoittelua. Triathlon on siis yksi sellainen laji, mikä kiinnostaa yhtä vähän kuin keskustapuolue ja kansantanhut.

33 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

Triathlon on siis yksi sellainen laji, mikä kiinnostaa yhtä vähän kuin keskustapuolue ja kansantanhut.

Mikä sinua sitten kiinnostaa? Juoksu se tuskin on kun et siinäkään pahemmin kisaavan. 

Nyt mie keksin olisit männy BigBrotheriin, siellä näytti olevan siullekkin seuraa 😂😂

Kevin tykkää pukeutua tyylikkäästiväri väriin juunou. Täydellinen mätsi sulle

Screenshot_20190902-161951_Samsung Internet.jpg

31 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

Sen verran etiketistä mainitsisin, että kannattaa jättää silti ne pyöräilykamat pelkkään pyöräilyyn ja sama koskee niitä juoksuosuuden "vieterikenkiä". Ei siis festareille tai keikoille kuten kuvan henkilö.

https://www.is.fi/mystyle/art-2000005790143.html

vieteri.JPG

Vai onko tämä kuvassa mielitiettysi? Mukavaa kun vihdoin saamme nähdä hänet.

Toivottavasti hän ei tule mustankipeäksi tuosta Kevinistä.

Ootte kyllä kuin kaksi marjaa

Lomilla tuli oltua, ja kyllähän treenihommelit alkoi sen vertaa kropassa ja psyykeessä painaa, jotta melkein viimeisellä lomaviikolla odotin, että pääsen töihin palautumaan. 

Viikkotunteja ei ole tullut ynnäiltyä, mutta päivittäin käytin reippaaseen ulkoiluun tai muuhun kuntoiluun 3-6h. 

Työt alkoi viime torstaina ja siinä olikin muutama pidempi vuoro, niin otin siihen kevennysjakson, etten käynyt tekee kuin yhden kevyehkön treenin päivään. 

Tänään sitten ajattelin taas aloittaa treenaamaan, ja senhän monesti aloitan vähän kovemmalla tekemisellä. Ohjelmassa oli soutua, ja sitä perinteisesti tunti kovaa.

Mulla on tunnin soudussa enkka 16560m ja kahdesti olen soutanut 16540, tänään onnistuin vetämään siihen väliin. Meno oli puolentunnin kohdalla lupaava 8350m. 

Tiedättekö miltä hirveä olo tuntuu, kun yrität nihkuttaa ennätykseen, mutta siihen tuntuu olevan mahdoton päästä? Minä tiedän, sillä tulos jäi 16550metriin. 

E789893E-45A6-4624-9A12-27AC8A1E87CF.jpeg

• Like 8