Jump to content
Juoksufoorumi.fi



kevytperuna (Sairauden jälkeen kunnon keräily, kohotus ja terveys säilyttäen. Puolimaraton syksyllä?)


Recommended Posts

Miulla 19 ferritiini noin vuosi sitten. Sain nousee aika hyvin sen eli keväällä joku 140 tjsp. Nyt pitäs taas käydä kattoo missä menee.

Säännöllisesti vaan rautaa koneeseen ota 200mg joka toinen päivä c-vitamiinin kanssa. 1.5h ennen tai jälkeen syömisen. Jos syöt sinkkiä pidä pidempi väli koska sinkki estää rautaa imeytymästä. Kahvi, tee, kaura, maitotuotteet jne estää myös.

Itselle oli paras hetki ottaa nukkumaan käydessä kun iltapalasta mennyt tovi. Kevyen lenkin päälle hyvä ottaa myös kun voi sen reilun tunnin olla esim omenan tms voimalla ja imeytyykin paremmin kun rasitusta alla.

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 43
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nyt selvisi ehkä syy huimauksille ja ns. jaksamattomuudelle, jota ei kyllä ole ollut koska olen mielestäni suhteellisen energinen ollut, enkä ole väsynyt muuta kuin välillä.  Kuitenkin, minulla on kui

Lyhyt tausta: Nainen alle 30, taustalla kai hyvä peruskunto, joskus 2016 tai 2017 puolimaraton noin aikaan 1.50, en antanut silloin kaikkeani eli paremminkin olisi voinut mennä. Huono syöminen jo sill

Tänään tein crossarilla noin 50 min keskisyke 128, tasainen syke. Sitten sain päähäni koittaa josko soutelu 30minuuttia onnistuisi pk-n omaisesti. Onnistuihan se. 30 minuutissa matkaa kertyi 55xx metr

Viikko meni hyvin, varsinkin tänään. En tiedä oliko ulkona helle mutta ainakin itse meinasin paistua päiväsellä 18km lenkillä. Se oli ihan hyvä koska kaikki energia meni paistumisen potemiseen niin jalat juoksivat lenkin kuin itsestään. Unelmoin jo ilman takkia juoksemisesta mutta ei näillä uv-säteilyillä kyllä luovuta tuulipuvusta! Mitä kuumempi keli sitä enemmän suojavaatetta ja mitä pitempi lenkki sitä suurempi on vaatetuksen merkitys suojassa koska itse en ainakaan raahaa mitään voiteita mukana. Pari kertaa pysähdyin pissalle ja juomaan mutta juoksun osuus oli 18km/2h3min. Ei tuntunut raskaalta jaloissa tai hengityksessä, ainoastaan paistumisen puolesta tuntui raskaalta ja pissa oli sen verta kuivankeltaista ja jano hirveä että olis varmaan kannattanut juoda jo etukäteen enemmän. Olisin halunnut juosta 20km mutta sitten rupesin jo pelkäämään lämpöhalvausta jota ei tullut mutta ei näiden asioiden kanssa voi olla liian varovainen kun on vaan yhdet munuaiset jne. Kyllä niitä 20km lenkkejä ehtii juosta sitten viileämmillä keleillä. Päivälenkistä jäi niin hyvä mieli että illasta tein vielä lyhyen lenkin.

 

Tässä koko viikko: 

Ma: --

Ti: n.16km/2h lenkki

Ke: 4km lenkki + lihaskuntoa

To:n. 7km/n.50m kevyt lenkki

Pe: 6km kevyttä hölkkää

La: salitreeni kaverin kanssa, kevyt. + crosstrainer 1h kevyt, keskisyke 99 max 111

Su: päivällä 18km/2h3min lenkki, 2 pissa- tai juomataukoa ja pari ylämäkeä kävellen joiden ajan kello paussilla. Illalla 3km kevyttä hölkkää. 

yht. 54km juoksua (hui)

 

Ei jalkavaivoja tai muutakaan, parina päivänä ehkä kova väsy ihan johtuen huonoista unista varmaan.  Oon vissiin vähän syntymäuneton tai sitten vaan vähäuninen, en edes tiedä kumpaa. Yhtenä iltana tällä viikolla jouduin turvautumaan unilääkkeeseen mikä harmittaa, koska en olisi halunnut katkaista 2,5kk lääkkeetöntä aikaa....kuitenkin pakko oli unta saada, unilääke on se viimeinen keino ja joskus siihenkin pitää turvautua. Muuten ollut melko energinen olo liekö rautatasot jo vähän nousseet kun niin hyvältä tuntuu, vaikka rautalääke näköjään aiheuttaakin lievää pahoinvointia/ruokahaluttomuutta...viimeset vuodet on ollut jäätävä nälkä suunnilleen koko ajan (minulla ei alipainoisena ikinä hävinnyt nälän tunne) ja nyt tuntuu oudolta sopeutua siihen kun ei yhtäkkiä olekaan. Aika vähän olen ehtinyt mitään muuta liikuntaa tekemään kuin lenkkejä mikä ei ollenkaan haittaa, kun kerran jalat kestää. Kaverini lupasi opettaa joskus uimaan, kunhan aikaa löydetään, sitä odotan innolla...kyllä mä vähän osaankin ja en ole varma olenko varsinaisesti uimataidoton, mutta en uskalla yksinkään mennä uimahalliin muiden vaivoiksi hukkumaan tai muuten tielle, joten tarvitsen opastajan...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


  • Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

     

    Yli 10 000 kävijää/kk

    n. 350 000 sivulatausta/kk

  • Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

    Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy