Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hölkkääjä81

Lääkärintodistus italialaisille maratoneille

Recommended Posts

Säännöt vaihtelevat kisasta toiseen. Mulla on kaksi esimerkkiä Ranskasta, jossa oli jopa sama järjestäjä. Ekassa kisassa kävi vain alkuperäinen lääkärintodistus, ei kopiota. Toisessa olisi hyväksytty kopiokin ja olisi saanut olla max vuoden vanha. Eli silloin ekalla kerralla olisi pitänyt ottaa kopio, niin olisi säästynyt yhdeltä käynniltä lääkäriasemalla. Aikamoinen show, että pitää olla niiden lomakkeella ja jossain tapahtumissa jopa ranskaksi, eikä englanniksi ja sitten kukaan niitä ei katso siellä kuitenkaan sen enempää. Ne ottavat sen vain ja merkitsevät, että sellainen oli.

Olen itsekin tätä koettanut selvitellä silloin tällöin, kun olisi kiinnostanut lähteä johonkin eteläeurooppalaiseen tapahtumaan turistimatkalle. Joka kerta on jäänyt matka tekemättä, liian paljon sähläystä ja turhia kustannuksia. Etenkin, kun sillä todistuksella ei tietystikään saa edes osallistua seuraavan vuoden kisaan tai edes pari viikkoa myöhemmin naapurikaupungissa järjestettävään tapahtumaan.

Eikö Suomessa ole mitään urheiluun ja liikuntaan erikoistunutta lääkäriasemaa, jossa voisi käydä testeissä, ottaisivat nuo testit jonnekin tietojärjestelmäänsä talteen, ja sen jälkeen sieltä saisi jonkin määrätyn ajan sisällä hakea toimistomaksulla luvat kaikkiin tapahtumiin, joissa tuollaista tarvittaisiin?

Kun ilmeisesti on juoksua harrastavia lääkäreitäkin, niin olen kyllä yllättynyt ettei kukaan ole tällaista keksinyt.

• Like 1
  • Thanks 1

Hei,

Olin viime vuonna Italiassa kahdella maratonilla ja lääkärintodistuspohja oli melko köykäinen verrattuna tämän vuoden versioon.

Rooman maratonin sivuilla lukee nyt näin:

If you are registered in your country for your National Athletics Federation recognized by the IAAF (International Association of Athletics Federations) and your membership is valid for 2019, you can subscribe to "XXV Acea Maratona Internazionale di Roma” by selecting your country in the menu at http://iscrizioni.maratonainternazionalediroma.it/ and entering in the form the data related to your membership without bringing with you a medical certificate. You must certify that your registration is valid by filling out the form at the link below and send it by e-mail to info@maratonainternazionalediroma.it with a copy of the membership. Remember to bring the form with you signed in original at the bib’s pick up.

LINK: http://www.fidal.it/upload/files/Organizzazione/2017/Autodichiarazione%20Tesseramento%20inglese.docx  

If you don’t have a membership for athletics, don’t worry. You can select "Runcard" in the menu and fill out the form to request individual membership with the Italian Athletics Federation valid for 365 days at the discounted price of € 15.00. With the Runcard you can take part in all the road running events in Italy.

Once you have signed up for the Runcard, you will have to go to your sport doctor and get a competitive medical certificate for athletics that complies with Italian law. You can use the form in English or French prepared by FIDAL that can be downloaded at the link below.

ENGLISH (http://www.fidal.it/upload/files/Organizzazione/2017/inglese_3.pdf)

Ja ainakin itse ymmärrän tämän niin että nyt riittää kun kuuluu mihin tahansa Suomen Urheiluliittoon kuuluvaan seuraan, koska se on IAAF:n jäsen ja lääkärintodistusta ei enää tarvita. Korjatkaa jos olen väärässä!

1 tunti sitten, Smiude kirjoitti:

Ja ainakin itse ymmärrän tämän niin että nyt riittää kun kuuluu mihin tahansa Suomen Urheiluliittoon kuuluvaan seuraan, koska se on IAAF:n jäsen ja lääkärintodistusta ei enää tarvita. Korjatkaa jos olen väärässä!

Noin ainakin Veronan maratonilla, jonne olen marraskuussa menossa.

• Like 1

Joo, vaatii seuran jäsenkortin, jotta voit laittaa sen numeron tuohon lomakkeeseen. Tuosta ei saa satavarmasti selvää pitääkö olla lisenssi. Ilmeisesti ei, jos on rekisteröity SUL:ssä. Onko jokainen seurajäsen jossain liiton rekisterissä? 

Wuhuu! Breaking news: ulkomaisilta turistimaratoonareilta ei enää vaadita lääkärintodistuksia! Lääkärintodistus vaaditaan edelleen liittoihin ja seuroihin kuuluvilta juoksijoilta, mutta muilta vaatimus poistui.

Ensi keväänä siis Milanoon tai Roomaan!!

https://www.time-to-run.com/marathon/italy/medical-certificate-rules-change-in-italy

• Like 1