Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Baltsu

Helsinki City Run 18.5.2019 (Helsinki City Running Day)

Recommended Posts

2 tuntia sitten, henok kirjoitti:
2 tuntia sitten, henok kirjoitti:

Olisi mahtavaa, jos Honkala diskattaisiin tuon takia. Mun mielestä tosin kuulokkeiden käytöstä pitäisi diskata harjoituslenkilläkin. 

1 tunti sitten, juusok kirjoitti:

Vahva tämä.

Tässähän tätä juoksemiseen liittyvää positiivisuutta on taas oikein urakalla! Mihin te oikein pyritte?

• Like 2

tunti sitten, rjr kirjoitti:

Tässähän tätä juoksemiseen liittyvää positiivisuutta on taas oikein urakalla! Mihin te oikein pyritte?

24 minuuttia sitten, Artsi kirjoitti:

Luultavasti hauskuuttavat itseään. Sarkasmi huumoria typerääkin typerämmästä säännöstä.

Olin tosissani. Kuulokkeiden käyttö ei kuulu kilpajuoksuun. Harrastelijoilta en tietenkään kieltäisi kuulokkeita, mutta on niiden käyttö kuitenkin noloa. Jos ei muutamaa tuntia pärjää omien ajatustensa kanssa, kärsii hengen köyhyydestä. 

• Like 1

6 minuuttia sitten, henok kirjoitti:

Olin tosissani. Kuulokkeiden käyttö ei kuulu kilpajuoksuun. Harrastelijoilta en tietenkään kieltäisi kuulokkeita, mutta on niiden käyttö kuitenkin noloa. Jos ei muutamaa tuntia pärjää omien ajatustensa kanssa, kärsii hengen köyhyydestä. 

Itseäni ihmetyttää koko säännön olemassaolo sen takia kun en ymmärrä sitä hyötyä mitä voisi saada. Jos joku huutaa tien reunalla että, vauhtia, juokse kovempaa, miten se eroaa jos sen huudon saisi kuulokkeisiin. Ja väliajat saa huudettua myös samalla tavalla reitin varrelta. SM-maratonillakin olen nähnyt kun henkilökohtainen valmentaja ajaa pyörällä juoksijan perässä koko matkan ja huutelee väliajat ja vinkit, ja tää on vissiin sallittua niin kuinka jotkut kuulokkeet on kielletty. Ylimääräistä painoa nuo kuulokkeet ja soitin/puhelin on, siksi minusta ihan sama jos joku haluaa kantaa mukanaan. Muuten olen samaa mieltä, ei mitään ylimääräistä häiriötekijää kaipaa. No työmatkoilla on napit korvissa kun joka tapauksessa on puhelin mukana. 

• Like 3

Kuulokkeiden kautta saa toki myös kilometriajat ja oikeastaan mitä tahtoo kuulla. Itsellä tulee treenilenkeillä kuulokkeista kilometrin välein menneen kilometrin aika. Kisassa tuossa on se ilo, että ei tarvitse vilkuilla kelloa mitä vauhtia menee kun kuulee sen suoraan korvanapeista.

• Like 2

55 minuuttia sitten, henok kirjoitti:

Ja totuus on lausuttu. Se on aina hienoa, kun joku lausuu mielipiteitään kollektiivisena totuutena ja nimittelee ja pilkkaa muiden tapaa toimia. Erittäin aikuismaista käytöstä. Ehkä musiikin tai vaikka äänikirjan kuuntelu on jostain mukavaa? Sehän voi olla myös harrastus, jolloin saa kivasti kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Vakavasti: mihin pyrit kommentillasi? Kertomaan, että olet parempi ihminen ja juoksija, kuin ne jotka eivät toimi kuten sinä koet oikeaksi?

• Like 5

4 tuntia sitten, marika_ kirjoitti:

Vakavasti: mihin pyrit kommentillasi? Kertomaan, että olet parempi ihminen ja juoksija, kuin ne jotka eivät toimi kuten sinä koet oikeaksi?

Pyrin tietysti juuri tuohon. Ylipäätään yritän pitää omaa erinomaisuuttani esillä aina kun mahdollista...

Ehkä kyseessä ei ole niin haudanvakava aihe, että siitä kannattaisi loukkaantua, paitsi jos on kovin epävarma oman tekemisensä suhteen. Olen tainnut tällä viikolla myös julistaa splittishortsit ainoiksi oikeiksi juoksuhousuiksi, mutta siitä ei kukaan 3/4-trikoita käyttävä pahoittanut mieltään ja väittänyt minun pitävän itseäni oikeampana tai parempana juoksijana kuin muut. 

• Like 1

Olipa onni, ettei Iivolle tullut hölkkäkeskeytystä. Ajattelin, että niin monta tölkillistä Red Bulliakin olen juonut ja kaikki hukkaan. Se olikin sitten joku tyyppi fillaroimassa, joka ei osannut reittiä. Oli kyllä monessa kohdassa melko villi meininki siellä, täytyy kertoa siitä tarkemmin paremmalla ajalla. Johtoauton eläkeläisselostajakin oli ihan seniili. Minun kohdallani hän kertoi:  kilpailun suurin tähti on Vieremän Koiton kaksinkertainen olympiavoittaja Iivo Niskanen". Onneksi Iivo on sisukas karpaasi, eikä keskeytä. Harmi vain, ettei juossut siitä kohdasta ohitse, missä olin katsomassa. 

18 tuntia sitten, Pörkkis kirjoitti:

Urheiluruudussa näytettiin kun Iivo tunki tulppakuulokkeita korviin lähtöviivalla. Aika heikosti saattaa huudot kuulua kun poppi raikaa.

Okei, ja Niskanen syytti järjestäjiä. Olisi lisäksi voinut mainita, että itsekin töppäsi. Hiki ei ainakaan valunut silmiin.

19 tuntia sitten, tb2 kirjoitti:

Ja puhui muunneltua totuutta:

”Hän painotti kuitenkin sitä, että pyöräilijä ei ole valitsemassa reittiä juoksijan edellä, vaan pysyy juoksijan perässä tai vieressä.”

Mitä lukee säännöissä jos lukee mitään? Mikä sen parempi jänis kuin pyöräilijä? Haverinen ei varmaan puhunut vain kyseisestä kilpailusta ja sen tapahtumista.

Kyllä minä juoksin massan mukana Urheilukatua Lääkärinkadulle ja muistin kyllä, että reittikartassa reitti kääntyy Reijolankadulle. Ajattelin vain, että on tullut viime hetken tietöitä, joiden takia reittiä on muutettu. Nopeasti mitaten matkaa tuli 60 m lisää. 

Kuvittelisin, että siihen ekaan haaraan olisi voinut laittaa tötsät 0,5 m välein, kun kenenkään ei pitäisi juosta siitä ennen maratonin lähtöä.

Luulisi, että tarkistusmittaamalla 1. ja 2. ryhmien juoksema reitti (tässä tapauksessa ensimmäisten kiintopisteiden  väli riittää) saataisiin tilastokelpoisia aikoija.

Nopeasti katsoen minkään ikäryhmän palkintosijoille ei kuitenkaan juostu 3. tai myöhemmästä lähtöryhmästä, jossa matka oli n. 60 m lyhyempi. 

tunti sitten, heikki_tj kirjoitti:

Luulisi, että tarkistusmittaamalla 1. ja 2. ryhmien juoksema reitti (tässä tapauksessa ensimmäisten kiintopisteiden  väli riittää) saataisiin tilastokelpoisia aikoija.

Jälkikäteen mittaamalla ei käsittääkseni reittiä enää tilastokelpoiseksi saa vaikka olisi pidempi kuin piti.

Tuomo Salonen heitti vielä tämmöstä faktaa:

Screenshot_20190520-120159~2.png

• Like 2