Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Baltsu

Triathlon-messut

Recommended Posts

En pääse lauantaina paikalle ja sunnuntain ohjelma ei oikein kiinnosta, mutta kertokaa, jos ultrajuoksutarina menee jotenkin näin:

Lumilautailutausta ja hirveä kolmen, neljän päivän ränni Tahkolla. Krapulassa päätti sitten ottaa lenkkarit esille ja lähteä lenkille. Juostessa tuli olo, joka oli paljon parempaa fiilistä aiheuttava kuin snoukkaporukalla ryyppääminen. Ja loppu on historiaa. 

Tuoltahan ne tarinatkin löytyy: 

https://triathlonfactory.fi/triathlonmessut/ohjelma/

Ei taida osua kohdilleen kommallekaan ultraajalle tuo Tahkon keissi. Toinen entinen (ammatti)jalkapalloilija ja toinen tainnut löytää juoksun kirjailijoiden lenkkisaunasta Töölönlahdelta. Itse ajattelin käydä lauantaina kyllä. 

Kävin viime vuonna. Aika nopeasti alue oli ainakin silloin kierretty, mutta aina siellä jotain kiinnostavaakin voi löytyä. Viime vuonna siellä oli Tallinnan IM kisan standi, jossa juttelin jonkun verran kun olin siihen kisaan menossa.

Täytyy koittaa osua johonkin sopivan esityksen kohdalle, varmaankin sunnuntaina. Jos vaikka löytäisi viime hetkellä oikeat uintilihakset Juuson ohjeilla. Illalla on nimittäin kisat, 200 sekauintia lajina. Valitsin sen, koska vain se kilpailtava laji tarkasti ottaen täyttää pohjoismaisen uimataidon määritelmän: https://www.uimaliitto.fi/seuroille/harrastusmahdollisuudet/uimakoulu/

@villea tuo 200m sku onkin aika selviytymistaistelua, joten hyvä matka selvittää, ootko uimataitoinen... 😅

oon ollut joka vuosi käymässä enemmän tai vähemmän, nyt sunnuntaina menossa. Varustepuolelle hyviä tarjouksia, ja treeni- ja kisaravinteet löytyy hyvin tuolta ainakin itselle 🙂 

Enpä jaksanut sittenkään mennä messuille, kun oli taloyhtiön pihatalkootkin aamulla. Viimeistelin kisakunnon siellä parilla makkaralla ja oluella. Tuttu oli löytänyt messuilta uuden swimrun märkkärin ja vaikutti tyytyväiseltä.

Pohjoismainen uimataito tuli nyt osoitettua, mutta oli kyllä hapokasta. Aika 2.42.39 jää 3,5 s ennätyksestä. Puolivälissä tuli altaan seinän lisäksi joku muukin seinä vastaan.

Vähän vaisu meininki siellä oli, mutta easyfit tapiolalla oli hyvä osasto. Siellä joku jannu opetti mua käyttämään Wattbikea. Niitä on meillä salilla, mutten oo kokeillut. Muistin vasta nyt, että ongelma taisi olla, että niissä ei oo Lookin polkimia. No en oo varma. Tosin en silti ollut osannut aiemmin käyttää. Sain sieltä osastolta muutakin hyvää infoa. 

Compressportilla odotin 10 minsaa pääsemättä juttelemaan tuotteista. Se oli jo toiset messut sama juttu. Uskomatonta touhua. Kaikki oli alennuksessa, mutta millä se äijä saa jotain kaupaksi, kun ei edes juttele. 

Recovery pump palautumissysteemi oli mielenkiintoinen ja tyypit osastolla hyvää, rentoa jengiä. Tuote vain pirun kallis. 

Muilla osastoilla tuntui olevan vähän flegmaattinen meininki. Mulle ei edes yritetty myydä tai esitellä mitään. Kamat oli sikisokin monella kuin jossain kirppiksellä. Ursuitin uintipoijun voisin kyllä hommata. Oltiin joskus 2000-l alussa niiden pelastuspukujen jälleenmyyjäkin, joten tiedän, että ne tekee hyviä tuotteita ja jos oikeasti tulisi niin lämmin merivesi kuin viime kesänä, niin se olisi fiksu systeemi. 

Katselin ennen lähtöä tonne videoita Lontoon maran exposta ja olihan tossa vähän eroa. Oon ollut itse joskus aikanaan maailmalla duunissa messuosastoilla, jotka ovat maksaneet miljoonia ja rakennettu esim. kuukauden, niin kyllähän nyt tuli vähän sellainen fiilis, että tuolla Otahallissa haettiin minimipanostuksella minimitulos. Jos olisi vähän vähemmän flegmaattista porukkaa ja joku, joka ymmärtäisi jotain designista ja estetiikasta, niin aika pienilläkin kustannuksilla voisi rakentaa asiallisen osaston ja sen jälkeen pitäisi olla nuori ja innokas promohenkilökunta saamalla viestiä perille. Onhan noissa messuissa potentiaalia, mutta nyt se oli vähän sellainen marketin parkkiksella järjestetyn vaalitilaisuuden luonteinen kotikutoinen häppeningi. Vähän enemmän Juupajokea kuin Espoota. Nyt monet olivat varmaan tyytyväisiä siihen, että saivat viettää viikonlopun siellä, eikä tarttenut olla muijan kanssa kotona, mutta tuskin ne messut kauheasti myyntiä lisäsivät. 

Juoksija-lehti ei petä koskaan. Läjä lehtiä pöydällä, eikä henkilökuntaa. 

• Thanks 1