Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Länsiväylä 2007

Recommended Posts

Aloitetaan nyt tällekin oma ketju tälle vuodelle.

Faktat eli linkki pöytään ensin:

http://www.juoksija-lehti.fi/Default.aspx?tabid=454&t=2403

Onko täällä paljon porukkaa suunnitellut osallistuvansa? Itse olen juossut sen silloin kun se oli jonkun verran lyhyempi (olikohan 16,5km silloin), mutta tuskin reittiä ovat suuremmalti rukanneet..

Näyttäisi sopivan hyvin kalenteriin, kisatavoitteet täytyy sitten lyödä tiskiin lähempänä..

• Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Olin viime vuonna, silloin matka 17,4 km (tänä vuonna muistaakseni sama) ja reitti mukava. Olivat hakemalla hakeneet profiilia reitille (nousu Kalastajatorpalle varmaan karsi jyvät akanoista). Tänä vuonna olisi tarkoitus olla lähtövaatteen alla myös. Länsiväyläjuoksu on hyvä kisa testata tuota vauhtikestävyyttä.

Reittiä on muutettu alkupäästä, siten että se menee turvesuon kautta eli juostaan hiekkapäälysteistä ulkoilutietä pitkin ja ainakin yksi iso mäki on tullut lisää, ehä johonkin 5 km jälkeen. Reitti on minusta nyt mukavampi, mutta viime vuonna tällä uudellä pätkällä oli viikkoa ennen juoksua lunta ja kisapäivänä oli vielä märkiä kohtia.

Syynä reittimuutokseen oli huhujen mukan omakotiasukkaiden valitukset siitä, että juoksu haittaa muuta liikennettä.

Mukana ollaan.

Länsiväyläjuoksu on meikäläiselle varma kevään merkki. Matka on sopivan lyhyt siinä mielessä, että voi päästellä korkeilla sykkeillä. Mulla on ainakin Länsiväylää juostessa olo kuin sonnilla kevätlaitumella. Talven lipsuvilla alustoilla juostut lenkit on takana, ja voi päästellä höyryjä pihalla kilvoittelemalla muiden kanssa. Ja naisetkin alkaa näyttää taas nätimmiltä :smiley: Kevään merkkejä sekin...

Reittiä on muutettu alkupäästä, siten että se menee turvesuon kautta eli juostaan hiekkapäälysteistä ulkoilutietä pitkin ja ainakin yksi iso mäki on tullut lisää, ehä johonkin 5 km jälkeen. Reitti on minusta nyt mukavampi, mutta viime vuonna tällä uudellä pätkällä oli viikkoa ennen juoksua lunta ja kisapäivänä oli vielä märkiä kohtia.

Syynä reittimuutokseen oli huhujen mukan omakotiasukkaiden valitukset siitä, että juoksu haittaa muuta liikennettä.

Mukana ollaan.

Täsmennyksenä vielä, että vertasin siis viimevuotista muutaman vuoden takaiseen 16,5 km lenkkiin, josta on puhetta ketjun alkupäässä.