Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Vogon

Helsinki City Maraton 18.5.2019

Recommended Posts

Nythän forecan 15 päivän ennuste ulottuu jo tuonne maratonpäivälle. Luvataan +12. Mutta on ne toki melkoista lottoarvontaa vielä noin pitkän ajan ennusteet. Mahdolliseksi vaihteluväliksi foreca antaa 6-21 astetta. Hellemaratonin todennäkösyyksiä nyt ainakin voitaneen siis pitää heikkoina. Onneksi, kaksi edellistäni olen juossut helteessä. Mutta samaa mieltä edellisen kanssa, että mielummin se helle kuin tällänen ihme takatalvi.

• Like 1

Muiden puljujen ennusteet:

Yr.no: +8 ja puolipilvistä 

Accu: +12 ja melkein pilvistä

SMHI: +10 ja melkein pilvistä

Ilmatieteen laitos: +10 ja melkein pilvistä

Tuulta lupaillaan 2-4m/s

Itse tilaisin mieluiten +14 ja puolipilvistä, niin ei olisi tuskaisen kuuma, mutta olisi ehkä kannustajiakin.

• Like 1

On 8.5.2019 at 08.50, Rural fitness kirjoitti:

Vesisade kyllä tympisi. Mikään ei ole pahempaa kuin märät tossut pitkällä lenkillä. Muuten en ole helteen ystävä yhtään...

Vahvasti samaa mieltä! Sateessa on aina joko kuuma tai kylmä varusteista riippuen eivätkä painavat kengät nopeuta menoa. Jos saisin valita, niin tärkeysjärjestyksessä 1) Kuivaa, 2) Viileää n. +8-12, 3) Tyynehköä, 2-3 m/s ja 4) Aurinkoista. Nykyiset ennusteet näyttävät hyviltä!

• Like 1

Ei viileässä eli 10-15 asteessa ole muuta huonoa kuin odottelu ja yleisökato. Katoa voi aiheuttaa muukin kuten suomen lätkämatsi tms. Alle 10 on jo minulle kylmä. Kylmimmän maran olen juossut noi plus 5 astetta ja hellemaratoneja noin viisi. Vaatearpominen on vuosien varrella loppunut,lyhkäsissä mennää aina. Sen takia talvimaratonit on jääneet väliin...on toki muitakin syitä

6 Päivää vielä valmistautumista. Kelit tosiaan näyttää olevan ihan passelit. Mulle ei nuo kelit aiheuta minkäänlaista päänvaivaa. Mulle käy kaikki, mut jos tuollanen vieno tuuli ja alle 20c on niin hyvä se. 

Eniten päänvaivaa aiheuttaa nyt se et meneekä tasavauhtista vai kiihtyvävauhtista. Ei osaa päättää. Se varmaan ratkeaa vasta sitten maaliviivalla. 😄

On 3.5.2019 at 19.58, veimu kirjoitti:

.voi myös vilkaista ohittaessa johtojänistä silmiin Valentin Konosmaisesti ja psyykata itsensä lentoon

😁

Mulla on Valentin Konoseen liittyen ihan erilaiset mielikuvat. Aikanaan olin hakemassa koiranpentua ja sen nimeksi tuli Vallu, sillä se oksensi hakureissulla samoissa kilometreissä kuin Valentin Kokonen siellä EM-kisoissa. 

21 minuuttia sitten, Vogon kirjoitti:

6 Päivää vielä valmistautumista. Kelit tosiaan näyttää olevan ihan passelit. Mulle ei nuo kelit aiheuta minkäänlaista päänvaivaa. Mulle käy kaikki, mut jos tuollanen vieno tuuli ja alle 20c on niin hyvä se. 

Eniten päänvaivaa aiheuttaa nyt se et meneekä tasavauhtista vai kiihtyvävauhtista. Ei osaa päättää. Se varmaan ratkeaa vasta sitten maaliviivalla. 😄

Alle 20 on myös minun toive. Ja kisavauhdeista en osaa sanoa oikeen mitään. Jänisten reissuun meinaan iskeä, jospa ne ajattelisivat puolestani tuon vauhdinjaon.

• Like 2