Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Turhia juoksuvarusteita

Arvostele ketju:

Baltsu
 Share

Recommended Posts

2 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Yritän haastatella maan parhaita polkujuoksuasiantuntijoita, jotta selviää mitä kaikkea polkujuoksussa pitää olla mukana. Grillimakkara ja olut ovat kuulemma itsestään selvää, mutta entäpä muuta.

Vihreät kuulat, suolapähkinät, minipätkikset, lakut ja irtokarkit on myös puolipakollisia. Järjestäjät tarjoavat yleensä kokikset, joten niitä ei tarvitse itse onneksi kantaa. Itse olen oluet juonut matkanvarrelle osuneilla terasseilla. Sieltä saa kylmempää ja hapokkaampaa kuin repussa kannettuna.

Innolla odotan, että pääsen näkemään sinut polkukävelykisojen tuloslistoilla. Ethän kuitenkaan ole osallistumassa millekään pikamatkoille? Perusmatkalle vaan, niin pääsee heti asiaan.

50 minuuttia sitten, ErAh kirjoitti:

Sykemittarihan on maailman helpoin tapa seurata harjoittelun määrää, jos se sattuu kiinnostamaan.

Kännykkän olkavarsikotelot ovat itselleni turhia, mutta monelle muulle varmaan tarpeellisia. Kotimaisemissa kännykkä jää kotiin tai autoon, reenien aikana saa olla, ,a tavoittamattomissa, Lapissa pidän yleensä kännykän kyllä mukana, mutta äänettömänä. 

Taitaa olla niin, että se mikä on turhaa häviää markkinoilta......

Tarkoitin sykkeenmittausta, mutta kun otsikossa oli sana varuste, niin kirjoitin sykemittari.

3 tuntia sitten, PaHa kirjoitti:

Myös vaatteet on turhia. Ja kengät. Ihminenhän syntyy ilman niitä ja joskus kai juossutkin ilman...

Totesin joskus saman ja piti parin kaverin kanssa juosta Padasjoen Nakukymppi. 

No puheet on puheita ja huomasin paikanpäällä, että yksinhän tässä joutuu juoksemaan. 

Tai no n. 70 juoksijaa ja 1000 katsojaa. 

Oli kyllä monesta maasta porukkaa melko kansainvälinen tapahtuma. 

Ja ei hävettänyt harvoin näkee noin innostunutta porukkaa reitinvarrella. 

Ilmeisesti kroppa on kunnossa. 

13 tuntia sitten, ErAh kirjoitti:

Kännykkän olkavarsikotelot ovat itselleni turhia, mutta monelle muulle varmaan tarpeellisia. Kotimaisemissa kännykkä jää kotiin tai autoon, reenien aikana saa olla, ,a tavoittamattomissa, Lapissa pidän yleensä kännykän kyllä mukana, mutta äänettömänä. 

Ite kyl tykkään käsivarsikotelosta, koska kuuntelen musiikkia juostessa kännykästä. Ja varsinkin kesäisin ei mihinkään muualle saa kännykkää mukaan. Enkä tykkää juoksuvyöstä...

Pallokorvat on kanssa turha varuste. Jos haluan jonkun rämpyttävän jotain musaa korviini, voin mennä discoon. Mitä järkeä lenkillä on viritellä jotain discoa päähänsä? Silloin ei pysty ajattelemaan, eikä nauttia luonnon äänistä tai pelkästä hiljaisuudesta. Osa sanoo, että pitää kuunnella podcasteja. Minkä hiton takia? No okei, voi löytyä joku mielenkiintoinen podcast, mistä voi oppia paljon, mutta niiden tekeminen vaatii harjoittelua. Jonkun pitää olla hyvin tarkkana ajankäytön kanssa ja myös sen suhteen, että mennään dynaamisesti eteenpäin, eikä vain höristä ja kuluteta aikaa. Se, mitä olen paria podcastia vähän aikaa kuunnellut, niin on jäänyt vähän sellainen tunnelma, että ne ovat hidasälyisten keskustelukerhoja. Voisivat kirjoittaa sen saman asian paperille, mutta eivät jaksa, joten höpisevät jotain nauhalle ja tuhlaavat siihen vaikkapa tunnin. Runner's High muuten teki 37 minuutin podcastin siitä, miksi yleensä tekevät podcasteja. En sitä kuunnellut, mutta minusta on uskomatonta, että saivat siihen kulumaan 37 minuuttia. Minulle on opetettu, että asiat pitää pystyä perustelemaan nopeasti eli tekemään ns. elevator pitchejä. Se pitäisi selittää 37 sekunnissa, miksi podcasteja tehdään ja miksi niitä pitäisi kuunnella, eikä 37 minuutissa.

Mites muilla pallokorvat, onko turhat vai tarpeelliset?

Entapa kompressio- vaatteet ja sukat, oisko ne turhakkeita ?

Kokeilin trikoita ja sukkia. En huomannut etta ne olisivat mitaan auttaneet. Mutta olihan  kompressio-shortsit mielenkiintoiset, lihakset todella "hoslkyy" vahan vahemman. Onko siita sitten hyotya, en tieda. Ja aika epamukavia ne on pukea paalle, ja hivuttautua niista ulos kun ne on hikiset.

Kompressiosukat olivat sitten mielestani ihan turhat, vaikka juoksusukat ovat hyvat, eivat kulu yhta nopeasti kun tavalliset.

tunti sitten, Miska kirjoitti:

Entapa kompressio- vaatteet ja sukat, oisko ne turhakkeita ?

Kokeilin trikoita ja sukkia. En huomannut etta ne olisivat mitaan auttaneet.

Mä testasin aikanaan määräviikolla kompressiosäärystimiä siten, että pidin säärystintä viikon jokaisessa treenissä vain oikeassa jalassa.

Itse suorituksen aikana en huomannut mitään mullistavia eroja, mutta viikon loppupuolella huomasi, että oikea jalka oli paremmassa hapessa kuin vasen. Eli palautumiseen ne kyllä vaikutti. Ainakin minulla.

Nykyään pidän kompressiosäärystimiä pitkiksillä, määräviikoilla ja pitkissä kisoissa.

7 minuuttia sitten, HelppoHeikki kirjoitti:

Mä testasin aikanaan määräviikolla kompressiosäärystimiä siten, että pidin säärystintä viikon jokaisessa treenissä vain oikeassa jalassa. 

Toihan on loistava testi ! Piditko vaan juoksun aikana paalla, vai myos palautumis-vaiheessa ?

Pitaisikohan mun nyt patkia kompressio-shortsit yksi-lahkeiseksi, ja tehda tieteellinen koe. Hmmmm.

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy