Jump to content
Juoksufoorumi.fi

FinLine 2007


jouni.makela

Recommended Posts

Tänään tuli tiedote ensi kesän FinLine-luistelutapahtumasta Vaalimaalta Mikkeliin.

FinLine 2007 luistellaan heinäkuun alussa aloittaen merellisistä tunnelmista Suomenlahden rannalta ja päätyen lopulta järvimaisemien kautta Mikkeliin, Etelä-Savon pääkaupunkiin. Päivämatkat vaihtelevat 60 ja 84 kilometrin välillä ja kaikkiaan kilometrejä kertyy kuudessa päivässä noin 410. Mukaan päästäksesi riittää, että hallitset luistimesi hyvin, Sinulla on kokemusta ainakin noin 50 km:n luistelulenkistä ja viihdyt hyvin lomaviikon muiden luistelijoiden seurassa.

Kolme kertaa (2004-2006) olen ollut mukana ja aina se on ollut yhtä hienoa!

Viime vuonna oli ulkomaalaisia osallistujia USA:sta, Saksasta, Hollannista, Ruotsista ja Venäjältä.

http://www.katukiitajat.fi/tiedotus/finline/2007/reitti.htm

Link to comment
Share on other sites

Päivämääristä vielä:

15.2.2007 Ilmoittautumisaika alkaa. Osallistujat otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

*28.2.2007 Viime vuonna jäseninä olleilla on etuoikeus ilmoittautua ja varmistaa paikkansa 28.2. asti.

1.3.2007Ilmoittautumisia aletaan vahvistaa.

15.5.2007Ilmoittautumisaika päättyy.

http://www.katukiitajat.fi/tiedotus/finline/2007/paivat.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Kotimaan matkailua kerrakseen ja jälleen kerran rullaluistimilla, meikällä jo 4. kerran. Viime vuonna hätistelin hyttysiä Nuorgamin ja Saariselän välillä:

Mukaan on lähdössä 23 luistelijaa joista ruotsalaisia 3, hollantilaisia 4, venäläisiä 3, saksalaisia 2, yksi jenkki ja loput suomalaisia.

Missä suosittelisitte vierailtavan kun tuota vapaa-aikaa luistelun lomassa on kuitenkin yllin kyllin.

Onko reitin varrella palstalaisia ?

Päiväohjelma:

2.7. Vaalimaa-Kotka 65km, yöpyminen Seurahuoneella

3.7. Kotka-Kuusankoski (Anjalan kautta) 60km, Sommelossa yötä

4.7. Kuusankoski-Asikkala 76km, Tallukassa yötä

5.7. Asikkala-Luhanka (Pulkkilanharjun yli) 94km, Salviassa yötä

6.7. Luhanka-Kangasniemi (Joutsan kautta) 66km, Leppäniemen lomakartanossa yötä

7.7. Kangasniemi-Mikkeli 54km, Cumuluksessa yötä

Kun kaikkea kivaa on ehdittävä kokeilemaan vaihtuu tuo viimeinen etappi pikkuiseen souteluun Partalansaarta ympäri, 58km, osallistunen kuitenkin päätösjuhliin Mikkelissä soudun jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tämän vuoden FinLine muistetaan huonosta asvalttipinnasta, upeista maisemista ja lukuisista ulkomaalaisista. Pisin päivämatka 103 km torstaina, aivan kaikki luistelijat olivat ihan poikki tuon rääkin jälkeen. Pinnoite oli sen verran huonoa ja ylämäet jyrkkiä että kuntoa tosiaankin vaadittiin jotta pystyi pysymään letkassa mukana. Torstaina saavutimme 4 hengen letkassa upean 58.3 km/h huippunopeuden (gepsillä mitattuna).

Aika paljon järjestäjät olivat lähettäneet mediatiedotteita sillä lähes joka päivä oli joku lehtivalokuvaaja väijymässä puskissa. Vääksyssä Tapani Ripatti teki paikkallisradiolle raporttia joka on ilmeisesti kuultavissa myös Netissä. Tiistaina Kuusankoskella valokuvaaja napsi tiheään kuvia Kouvolan sanomille. Meikäkin löytyy osana luisteluletkaa Kouvolan sanomien keskiviikon painoksen etusivulta ja maakunta-uutiset-osiosta. Eilen luistelijoita kuvattiin Mikkelin torilla ja Länsi-Savossa oli tänään artikkeli tapahtumasta.

Link to comment
Share on other sites

Ootte sitte käynny evästämässä tossa kouvolan mäkissä joka sijaisee lähes mun takapihalla :D Muutenkin oli tutun näkösiä maisemia. Kouvolan Sanomissa toi teijän luistelu juttu oli etusivulla... että niin paljon täälä tapahtuu :)

Olihan innokas Kouvolan Sanomien kuvaajakin. Kuvasi meitä useammassa paikkaa. Siinä etusivun kuvassa meikä luistelee kuudentena ja sivun 7 kuvassa viidentenä letkassa.

Tässä vielä viralliset kuvat Finlinelta:

http://www.katukiitajat.fi/tiedotus/finline/2007/kansio/

Link to comment
Share on other sites

Jooo tunnistin sut \o/

Noi katukiitäjien kuvat oli kans tosi hyviä. Takuulla ollu todella hyvä reissu. Noi alkumatkan kuvat oli kivoja kun ite oon asunu haminassa ja kotkassa. Nyt kouvolassa asuessa on toi kuusankosken suuntakin tullu tosi tutuksi luistimilla. Oli monia pätkiä missä oon itekin luistellu.

Seuraavaksi tietty kiinnostaisi että millon seuraavan kesän reitti päätetään? Ja paljon pitää olla luistelu kilometrejä alla että tollasesta urakasta selviää? Kiinnostaisi tosi kovasti lähteä ens kesänä mukaan.

Link to comment
Share on other sites

Jooo tunnistin sut \o/

Noi katukiitäjien kuvat oli kans tosi hyviä. Takuulla ollu todella hyvä reissu. Noi alkumatkan kuvat oli kivoja kun ite oon asunu haminassa ja kotkassa. Nyt kouvolassa asuessa on toi kuusankosken suuntakin tullu tosi tutuksi luistimilla. Oli monia pätkiä missä oon itekin luistellu.

Seuraavaksi tietty kiinnostaisi että millon seuraavan kesän reitti päätetään? Ja paljon pitää olla luistelu kilometrejä alla että tollasesta urakasta selviää? Kiinnostaisi tosi kovasti lähteä ens kesänä mukaan.

Olin useammassakin katukiitäjien kuvassa, tosin takaapäin ;) Luistelin Panun kanssa samassa tykkiryhmässä.

Veikkaisin että seuraava reitti julkistetaan ensi vuoden alkupuolella, helmikuussa, tämänvuotinen ilmoittautuminehan alkoi jo 15.2. Kannattaa liittyä katukiitäjiin niin saa tuon kaiken infon suoraan sähköpostiin. Liittyminen on edellytys jo Finlinelle osallistumisellekkin.

Tuo luistelureissu on nejänä viime vuotena, jona minä olen ollut mukana, ollut 5-6 päiväinen ja 300-450km pitkä ja pisin päivämatka finlinella tuona aikana tuo tämänvuotinen 103 km.

Jos selviät kunnon puolesta maratonista selviät tästäkin.

Kyllä ennen Finlinea pitäisi saada alle luistelukilometrejä vähintään sen verran kuin on Finlinella tarkoitus luistella, lisäksi kestävyystreeniä johon maratontreenaus valmentaa. Katukiitäjät järjestävät perinteisen helatorstain luistelun Porvooseen 50/100 km, silloin voi myös kokeilla omia rajojaan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy