Jump to content
Juoksufoorumi.fi



puujalka (2021: 1500m 4.30)

Arvostele ketju:


Recommended Posts

13 tuntia sitten, henok kirjoitti:

Tästä lukemista muutamaksi tunniksi. https://www.letsrun.com/forum/flat_read.php?thread=10547746

Kommentoimassa mm. Tinmanin vaimo Tammy Schwartz.

 

Huh, on pitkä tarina. Olen selannut vasta siihen vaiheeseen draamaa kun vaimo astuu kuvaan ja seurakunta huokailee kuinka väärin Tinamania on kohdeltu. Odottelisin jonkun tiimistä myös astuvan esiin oman näkökulmansa kanssa.

 

Lisäys: juoni tiivistyy. Nyt mukaan on tullut Trump, Covid, maskit, rahasotkut ja mitä vielä.

 

 

Link to post
Share on other sites

Tänään varovaista juoksentelua. Aluksi aamusta 6km hölkötellen. Jalat tuntuivat olevan ihan kuosissa, mutta toisaalta meillä vanhoilla pieruilla domssit iskevät vasta 2-3 päivän kuluttua, joten tänään ei välttämättä vielä mitään tunnukaan. Aamupäivästä juoksentelin n. 10km ja heitin 8x20s stridet tunnustellen. Ei ne oikein irronneet, mutta tulipahan heiluteltua jalkoja.

 

Huomenna sitten vuorostaan kestävyyspäivä. Yritän juosta jotain parikymppiä kahdessa erässä.

Link to post
Share on other sites

Oudoissa paikoissa domssit. Jaloissa ei niinkään, korkeintaan vähän vain takareisissä tuntuu. Mutta yläselässä ja lavoissa tuntuu, mave ilmeisesti. No saapahan nekin ruhonosat vähän harjoitusta. Tarvitseehan niitä juostessa käsien heilutteluun.

 

Tänään juoksentelin hyytävässä vesisaateessa n. 20km (9+11) tosi kevyesti, yhteensä n. 2h. Huomenna sitten taas voimailua.

Link to post
Share on other sites
1 tunti sitten, puujalka kirjoitti:

Oudoissa paikoissa domssit. Jaloissa ei niinkään, korkeintaan vähän vain takareisissä tuntuu. Mutta yläselässä ja lavoissa tuntuu, mave ilmeisesti.

Mavehan se. Kertoo vain, että limitteri on muualla kuin koivissa tuon suhteen. Mulla aivan sama homma, mutta mave on kyllä erinomainen koko vartalon liike! Tekee hyvää myös ryhdille saata vähän runtua tuonne yläselkään ja lapoihin sekä keskivartaloon. Avittaa varmasti myös juoksussa, mutta eritoten uinnissa ja pyöräilyssä. Ens talvena kyllä pitää vetää taas mavekuuri, jos salit ois vaikkapa auki...

Link to post
Share on other sites
tunti sitten, AnttiSn kirjoitti:

Mavehan se. Kertoo vain, että limitteri on muualla kuin koivissa tuon suhteen. Mulla aivan sama homma, mutta mave on kyllä erinomainen koko vartalon liike! Tekee hyvää myös ryhdille saata vähän runtua tuonne yläselkään ja lapoihin sekä keskivartaloon. Avittaa varmasti myös juoksussa, mutta eritoten uinnissa ja pyöräilyssä. Ens talvena kyllä pitää vetää taas mavekuuri, jos salit ois vaikkapa auki...

 

Onhan se tosi bueno liike. Mun täytyy vaan olla tosi tarkkana tuon selän kanssa. Oikeastaan nämä selkäkivut on siitä hyödylliset, että en pysty tekemään yhtään virheliikettä tietämättäni. Selkä vinkaisee heti jos vaikka käännyn tai kumarrun vähänkin huonossa asennossa. Painotkin on siis nosteltava mintissä formissa.

 

 

Link to post
Share on other sites

Voihan niisku. Eilinen kylmässä sateessa juokseminen ei tehnyt hyvää mun vauvan kropalle. Nyt on aivasteltu ja vähän outo olo. Ei tässä vielä mitenkään kipeitä olla, joten treenit menee suunnitelman mukaan, mutta kai tämä voi kääntyä ihan kunnon flunssataudiksikin. No sillehän en mitään voi.

 

Tänään aamusta hölkkäilin metsäteillä n. 18km, ja iltapäivällä punttikselle, mikäli niiskutauti ei mene oikeasti pahaksi tässä muutaman seuraavan tunnin aikana.

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Our picks

    • Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
      Tämmöistä olisi tarjolla Jyväskylän yliopiston toimesta:
       
      "Kaipaatko harjoitteluusi uutta potkua? Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
       
      Huhti-toukokuun  2021 aikana alkaa Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian kestävyysharjoittelututkimus, johon rekrytoidaan tutkittaviksi perusterveitä kestävyysharjoittelutaustan omaavia ja säännöllisesti juosten harjoittelevia (4-6x/vko) 20-45-vuotiaita miehiä (20 hlö) ja naisia (20 hlö). 
       
      Tutkimus koostuu kolmen viikon valmistavasta jaksosta, kuuden viikon määräjaksosta sekä kuuden viikon intervallijaksosta. Jokaista jaksoa edeltää ja seuraa testiviikko, jonka aikana tehdään tutkimukseen liittyviä suorituskykytestejä ja paastomittauksia. Tutkimukseen osallistuvat saavat tutkimusjakson ajaksi juoksuharjoitusohjelman sekä tarkkaa tietoa omasta kestävyyssuorituskyvystään ja palautumistilastaan." 
       
      Linkki: https://www.jyu.fi/sport/fi/ajankohtaista/uutiset/osallistu-tutkimukseen-jossa-vertaillaan-ennalta-maaritettya-ja-yksilollisesti-mukautuvaa-juoksuohjelmaa-maara-ja-intervalliharjoitusjaksoilla?fbclid=IwAR1wT-CyCYHndjLDWEy_u8c_6Aw5n41crFG3VA3wP4Ih3P1odLQdKaXKxNI
       

       
      Olettaisin etteivät tarkoita perusterveillä pelkästään 3h alittajia 🙂
      • 1 vastaus
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy