Jump to content
Juoksufoorumi.fi



puujalka (2021: 1500m 4.30)

Arvostele ketju:


Recommended Posts

Kokeilepa pakaraongelmiin näitä. Itsellä auttoi piriformis ongelmiin. En ainakaan itse saanut millään rullailuilla tuota ongelmaa kuriin, mutta venytys + kohdennettu lihasjumppa ovat toimineet. Tuota venytystä tosin saa oikein hakemalla hakea, että osuu perille.

 

Venytykset:

https://exrx.net/Stretches/HipExternalRotators/SeatedPiriformisChair (hankala löytää, mutta toimi itsellä)

https://www.youtube.com/watch?v=ixobnBphH74

 

Harjoitukset:
https://exrx.net/WeightExercises/HipExternalRotator/CBSeatedHipExternalRotation
https://exrx.net/WeightExercises/HipAbductor/CBSeatedHipInternalRotation

Link to post
Share on other sites

Hirveä säätäminen ja sekoilu koko aamun ajan. Tuntuu siltä, että olisin ollut hereillä ainakin 30 tuntia vaikka kello on vasta 12. Sain kuitenkin tiristettyä sopiviin saumoihin 18km peruslenkkiä (8+10), vaikka ei ihan järkevältä tuntunut. Nyt on pakko ottaa päikkärit että jaksaa hoitaa vielä iltapäivän velvoitteet.

Link to post
Share on other sites
6 tuntia sitten, puujalka kirjoitti:

Hirveä säätäminen ja sekoilu koko aamun ajan. Tuntuu siltä, että olisin ollut hereillä ainakin 30 tuntia vaikka kello on vasta 12. Sain kuitenkin tiristettyä sopiviin saumoihin 18km peruslenkkiä (8+10), vaikka ei ihan järkevältä tuntunut. Nyt on pakko ottaa päikkärit että jaksaa hoitaa vielä iltapäivän velvoitteet.

Monelta sie teet lenkit, kun oot jo 12 mennessä kerennyt kahteen kertaan lenkille? Tankkaatko lenkkien välissä miten paljon? Onko ekan ja toisen lenkin vauhdeissa miten paljon eroa? 

Link to post
Share on other sites
10 minuuttia sitten, Julle84 kirjoitti:

Monelta sie teet lenkit, kun oot jo 12 mennessä kerennyt kahteen kertaan lenkille? Tankkaatko lenkkien välissä miten paljon? Onko ekan ja toisen lenkin vauhdeissa miten paljon eroa? 

 

Eka lenkki n. klo 5, toinen lenkki 10-17 välillä, miten ehtii. Välissä tulee syötyä aika paljonkin: kattilallinen puuroa, voileipiä, omenoita jne. periaatteessa puputan koko aamun jotain ja jos menee puolen päivän jälkeen, vielä lounaskin siinä välissä. Vauhdit on nyt aika tasaista, mutta onhan se aamulenkki vähän rauhallisempi. Mutta sitten kun alkaa rasitusta kertymään, se aamulenkki lyhenee ja hidastuu entisestään. 

 

Lisäys: sitten kun on kova treeni, ei voi tankkailla samalla tavalla. Se on vain puurot ja voikkileivät heti aamulenkin jälkeen, eikä mitään välipaloja ennen treeniä.

Link to post
Share on other sites

Istumalakko!

 

Paljonhan sitä sanotaan, että erilaiset raajaongelmat johtuvat liiallisesta istumisesta, joten ajattelin aloittaa istumalakon. Sallittuja olotiloja ovat:

  • Seisominen (työt ja nettihommat)
  • Juokseminen (tietysti)
  • Makailu, mielellään jalat ilmassa

Istuminen on sallittua vain jos täytyy liikkua autolla, ja ehkä syödessä. En ole vielä täysin päättänyt mitä tehdä syömisen suhteen.

 

Aika rankkaahan tämä tuntuu olevan, ainakin nyt kun on suht. rasittava päivä alla. Ei tässä kovin pitkään huvita pönöttää, joten kohta täytyykin mennä taas makuulle.

Link to post
Share on other sites
18 tuntia sitten, puujalka kirjoitti:

Istumalakko!

 

Niin hyvin ajoitettu postaus, että pakko pistää kommenttia. Olen tehnyt kotitoimistolla läppärillä töitä korona-ajan käytännössä kokonaan seisten. Poika meni armeijaan niin päätin ottaa hyötykäyttöön vapaat monitorit ja näppikset. Tarkoitti siis istumatyön aloitusta. Pari viikkoa kun olin istunut niin pakara alkoi jumitella ja kun hain kahvia niin jalkapohjassa tuntui kesken 10m matkan tuttu plantaarifaskiittipistos holvikaaren keskellä, joka alkoi vaivata säännöllisesti. Onneksi poika tuli lomille ja taas on tullut seisottua päivät. Seisomisen myötä myös mainitut vaivat hellittäneet. Istuminen on perseestä! ps. Kirjoitan tätä sohvalla makoillen eli samoilla linjoilla mennään.

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Our picks

    • Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
      Tämmöistä olisi tarjolla Jyväskylän yliopiston toimesta:
       
      "Kaipaatko harjoitteluusi uutta potkua? Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
       
      Huhti-toukokuun  2021 aikana alkaa Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian kestävyysharjoittelututkimus, johon rekrytoidaan tutkittaviksi perusterveitä kestävyysharjoittelutaustan omaavia ja säännöllisesti juosten harjoittelevia (4-6x/vko) 20-45-vuotiaita miehiä (20 hlö) ja naisia (20 hlö). 
       
      Tutkimus koostuu kolmen viikon valmistavasta jaksosta, kuuden viikon määräjaksosta sekä kuuden viikon intervallijaksosta. Jokaista jaksoa edeltää ja seuraa testiviikko, jonka aikana tehdään tutkimukseen liittyviä suorituskykytestejä ja paastomittauksia. Tutkimukseen osallistuvat saavat tutkimusjakson ajaksi juoksuharjoitusohjelman sekä tarkkaa tietoa omasta kestävyyssuorituskyvystään ja palautumistilastaan." 
       
      Linkki: https://www.jyu.fi/sport/fi/ajankohtaista/uutiset/osallistu-tutkimukseen-jossa-vertaillaan-ennalta-maaritettya-ja-yksilollisesti-mukautuvaa-juoksuohjelmaa-maara-ja-intervalliharjoitusjaksoilla?fbclid=IwAR1wT-CyCYHndjLDWEy_u8c_6Aw5n41crFG3VA3wP4Ih3P1odLQdKaXKxNI
       

       
      Olettaisin etteivät tarkoita perusterveillä pelkästään 3h alittajia 🙂
      • 1 vastaus
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy