Jump to content
Juoksufoorumi.fi

puujalka (pari maratonia 2022)


Recommended Posts

7 minuuttia sitten, henok kirjoitti:

Hetkinen! Eikö tuo ole 5 sekuntia nopeampi kuin aikaisempi tavoitteesi, josta olit jo luopunut? Nyt sinulla on kyllä mennyt arviot omasta suorituskyvystä alakanttiin! Huh huh mikä aika. Onneksi olkoon!

 

No kyllä näin pääsi käymään! Se meni pieleen siinä kovan onnen vitosen aikakokeessa, joka siis aivan selvästi oli jonkinlainen rytmihäiriö. Ei 19 minuutin vitosen mies voi juosta 4.45 tonnivitosta.

 

Parempi näin, olen enemmän kuin tyytyväinen tulokseen. Systeemi selvästi toimii.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Kova veto. Vielä aika vähän aikaa vauhdit ja suorituskyky tässä päiväkirjassa ja meikäläisen omassa oli samanlaiset. Nyt tuossa reilu kuukausi takaperin aloin huomaamaan, että täällä alkaa kulkemaan aika paljon lujempaa. Toki tavoitteetkin on aikatavalla päinvastaiset! Selvästi onnistunut treenikausi takana, nyt vaan korjailet hetelmiä.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Varasin sitten ajan ortopedille tuon polven takia. Ei mitään draamaa, en vain halua pelleillä minkään nivelkierukan kanssa pätkääkään. Jos siellä on jotakin rikki (ja siltähän se vaikuttaa, polvi ei oikein kestä minkäänlaista vääntöä), se on vain nyt tsekattava ja hoidettava kuntoon.

 

Tämä on niitä asioita, jotka lääkäri hoitaa parhaiten. Diagnoosin tekeminen lienee suoraviivaista, ja jos siellä on jotakin, sitten se korjataan mekaanisesti jos tarpeellista. Ennen lekuria en todellakaan lepäile, vaan rassaan polven sellaiseen tilaan, että ainakin diagnoosin tekeminen helpottuu. 

 

 

Päivän juoksut: n. 13 km (6,5+11,5).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

tunti sitten, puujalka kirjoitti:

Varasin sitten ajan ortopedille tuon polven takia. Ei mitään draamaa, en vain halua pelleillä minkään nivelkierukan kanssa pätkääkään. Jos siellä on jotakin rikki (ja siltähän se vaikuttaa, polvi ei oikein kestä minkäänlaista vääntöä), se on vain nyt tsekattava ja hoidettava kuntoon.

 

Uusia kierukkapintoja ei valmisteta. Leikkauksella voidaan poistaa tai yrittää ommella repeämää. Mulla on todennäköisesti kulumaa, parina edellisenä kesänä Bakerin kysta eli nivelrikko valuu polvitaipeeseen. Parasta hoitoa on vahvistaa jalkoja ja rääkätä niitä vain kohtuudella.

 

Edit: Toivottavasti ei kuitenkaan kierukkavamma vaan jokin muu helpommin hoidettava

 

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, puujalka kirjoitti:

Yön yli nukuttuani päätin lopettaa kauden vielä kun se on ollut onnistunut. Kävin nyt aamusta lenkillä, eikä nuo jalat nyt huonommat olleet kuin eilen, mutta siitä huolimatta katson, että ei ole järkeä enää rassata enempää. Olen vetänyt hyvän peruskuntokauden päälle muutamia todella onnistuneita treenejä, ja nostanut kuntotason yli tavoitteiden, ja myös todistanut sen itselleni kisassa. Kuntoa olisi vielä mahdollista nostaa jonkin verran, mutta riski ei ole sen arvoinen. Ei tässä mihinkään olympialaisiin olla menossa.

 

Järkevä päätös! Itse tiedät toki omat olosi parhaiten, mutta täytyy myöntää että näin lukijana olen miettinyt, pitääkö jonkin paikan mennä kunnolla rikki ennen kuin ymmärrät keventää. Kaikella rakkaudella, niin kuin nuoriso sanoo. 😉

 

Tuo 1500 metrin tulos oli kyllä todella lupaava tulevaisuutta ajatellen. Nyt kun pysyt jotakuinkin terveenä ja treenaat yhtä hyvin ja älykkäästi kuin tähänkin asti, kehitys jatkuu varmasti yhtä hyvänä!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

19 minuuttia sitten, henok kirjoitti:

 

Järkevä päätös! Itse tiedät toki omat olosi parhaiten, mutta täytyy myöntää että näin lukijana olen miettinyt, pitääkö jonkin paikan mennä kunnolla rikki ennen kuin ymmärrät keventää. Kaikella rakkaudella, niin kuin nuoriso sanoo. 😉

 

Tuo 1500 metrin tulos oli kyllä todella lupaava tulevaisuutta ajatellen. Nyt kun pysyt jotakuinkin terveenä ja treenaat yhtä hyvin ja älykkäästi kuin tähänkin asti, kehitys jatkuu varmasti yhtä hyvänä!

 

Kiitos! Olen itsekin sitä mieltä, että tuo tulos, vaikka onkin vain "välipala" antoi erittäin paljon itseluottamusta, ja siihen treenailu toi hyvää kokemusta siitä että miten tätä hommaa viedään seuraavalle tasolle.

 

Link to comment
Share on other sites

Nopeita käänteitä. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Siitä on hyvät tarinat tehty- niin tässäkin päiväkirjassa😜💥🤜👏 Tätä on koukuttavaa seurata.

Hieno tulos kisoista👏👍 ei kuitenkaan kova yllätys minulle. Viimeiset vetoreenit antoi viitteitä tämän suuntaisesta.

Ei muuta kun uutta tuotantokautta värkkäämään, jos siltä tuntuu.

Ihan mielenkiinnosta: onko hajua, miten sinun ikäluokka juokseen SAUL kisoissa? Oletko niitä harkinnut lähivuosina?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy